Inlägg från: Anonym (Bebbe3) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bebbe3)

BF Januari 2025

Hej och grattis till graviditeterna alla! 

Jag är typ planerat gravid med bf 22/1. Tredje barnet med maken, har två underbara pojkar! 

Inget illamående (likt de förra graviditeterna) känner lite mensvärk, trötthet och behöver kissa ibland 

Har ni någon feeling på vilken filur det är som lurar i era magar? 

• Anonym (Bebbe3)
    Islo85 skrev 2024-05-19 06:27:54 följande:

Ni som varit gravida innan, upplever ni att det syns tidigare på magen nu när ni är gravida.? Jag tycker att min magen redan syns speciellt på kvällen. Inte så mycket såklart men lite gran. Jag är ju bara i vecka 8, 7+0.. det är nästan så jag funderar på om det skulle vara 2 ?!

Är i v5 och ser ut att vara i v20 🙄 blir lätt att dölja detta i fleeeeera veckor till....
  • Anonym (Bebbe3)
    Islo85 skrev 2024-05-21 05:13:43 följande:

Jag förstår precis vad du menar 🤣 känns som alla kan se, så som du säger det blir inte lätt att dölja ett tag till. 

Funderar du på om det kan vara två ? Eller är det vanligt att man är såpass så tidigt ? 💕

Det är tarmarna som går mer långsamt pga hormonet relaxin och hur vältränad magmusklerna är så det har inget med barnet att göra så. Men man ser ju så otroligt gravid ut så kommentarerna kommer säkerligen börja hagla snart 😂😂

Jag har inte tränat magen överdrivet sedan de andra barnen så jag har mig själv att skylla ????
  • Anonym (Bebbe3)
    Anonym (Bebbe3) skrev 2024-05-21 08:56:26 följande:
    Det är tarmarna som går mer långsamt pga hormonet relaxin och hur vältränad magmusklerna är så det har inget med barnet att göra så. Men man ser ju så otroligt gravid ut så kommentarerna kommer säkerligen börja hagla snart 😂😂

Jag har inte tränat magen överdrivet sedan de andra barnen så jag har mig själv att skylla ????
    Menade såklart progesteron. Vet inte hur relaxin kunde krypa in där. ☀️
  • Anonym (Bebbe3)

Hur går det för alla med symtom? 

Har haft någon dag med lite bröstspänningar och växtvärk i magen men annars ingenting. 

Verkligen inga symtom. Är det någon där liksom?

• Anonym (Bebbe3)
    Sola13 skrev 2024-05-27 14:09:10 följande:

Ska vara i v 8+0 idag, har fortfarande bars väldigt lätta symtom. Smått illamående ibland, känt av som lite ?mensvärk? igår under en kortare stund, tycker mina bröst är lite svullna jämfört med vanligt men gör inte alls ont. Trötthet och svullen  mage, men det är standard för mig 😂

Skönt att detär fler som i princip inte känner av ngt! 
    Är det första barnet? Om du har fler barn är det liknande symtom nu som då?
Svar på tråden BF Januari 2025