BF Januari 2025
Skapar en ny tråd för alla som har BF i januari 2025. Själv har jag precis fått reda på att jag är gravid med mitt tredje barn men sambons första och har prel.bf 20 januari.
Hoppas vi kan bli fler här inne som vill följas åt
Skapar en ny tråd för alla som har BF i januari 2025. Själv har jag precis fått reda på att jag är gravid med mitt tredje barn men sambons första och har prel.bf 20 januari.
Hoppas vi kan bli fler här inne som vill följas åt
Hej! grattis till dig! hänger gärna på här!
Bf runt 6Januari tror jag inte så stor koll faktiskt blev spontant gravid. Har en 14 månaders son som kom till efter 8års försök och 3ivf försök, så ganska chockad att jag nu lyckats bli gravid!
Hej allihopa! Beräknad till den 12 januari. Har en dotter tidigare som är 10 år. Har blivit gravid med en jag har distansförhållande med så känns lite pirrigt hur vi ska lyckas lösa det.
Hej tjejer! Beräknad cirka 15 januari här. Har en 6åring och en liten som föddes på julafton 2023 så det blir tätt mellan tvåan o trean men det ska bli superkul! Hoppas ni alla mår bra :)
Idag vaknade jag upp med mensvärk i låren, så Som jag brukar få när jag ska få mens. Känns läskigt om det skulle vara mf på g. Läste dock Att det är helt normalt att man kan känns som mensvärk i början. Är idag på 4+0
Hej!
Är det okej att jag är med i denna grupp? Beräknad på nyårsafton med mitt fjärde barn, en liten sladdis.
Hur tänker ni kring att berätta för folk?
Hittills vet bara mina barn och min sambos syskon+partner då de båda vet hur det kan va om något negativt skulle hända (båda fick barn via IVF).
Vi har pratat om att vänta med att berätta för våra föräldrar och mina syskon tills man är lite längre gången (mina syskon är inte lika förstående och gillar inte barn ). Sambon har berättat för några kompisar men inte alla. Jag har inte berättat för någon än.
Hej! Hänger på här med!
jag plussade också precis och är tror jag i vecka 5 typ. Då borde man få barn i Januari 2025 tänker jag.
har inte hört av mig till barnmorska ännu.
jag har ingen illamående som är lite oroväckande, som jag hade med mina 2 andra barn.
detta är mitt 3:e barn. Många tankar?
Hej alla!
Vad kul med en BF-tråd för januaribebisarna! Och stort grattis alla!
Testade positivt första maj efter cirka två års försök och en omgång IVF. Nu i vecka 5+5 och har inskrivning inbokad om nästa torsdag.
Det här är mitt allra första plus någonsin och det känns storslaget och overkligt. Men framförallt är jag så fruktansvärt orolig att det inte ska gå vägen och har svårt att sova pga oron, vilket tyvärr överskuggar glädjen lite för mycket.
Förra veckan förbjöd jag mig själv att fortsätta testa varje dag, och får bara testa max två gånger i veckan har jag bestämt. Hur hanterar ni oron?
Här slog illamåendet till ordentligt igår kväll och nu på morgonen. Mår så illa inte spytt än men så nära äta äta äta och äta lite till. Hur mår ni andra har ni också fått ökade symtom?
Hej gänget! Plussade i fredags, oplanerat! Andra barnet. Första sonen är 2,5 år. Första graviditeten och förlossningen gick smärtfritt, symtomfri och han sköt ur mig 4 veckor tidigt! Ska bli kul att se hur denna graviditet blir 😀 BF kring 23 januari men man kan ju hoppas på en julbebis om han följer storebrors fotspår 😍
Eller hur!
suck?dottern på 5år nös precis, och jag fick springa iväg och spy 🤢 denna delen med graviditet vill jag helst inte ha, men ändå lugnar det mig mer! Så himla rädd för ett till missfall.
ska ringa MVC idag så får vi se när jag ska in på samtal.
hur gör ni som jobbar raka veckor när ni får tider till mvc? Och inte berättat för omgivningen?sist jobbade jag oregelbundna tider så detta är nytt för mig.
Är i v7 nu, 6+1 och känner inte heller så mycket. Har extremt svullen mage och ibland kan jag känna av stickningar i brösten. hungern är påtaglig då det känns som om jag mår illa för att jag inte ätit på länge. så har jag inte haft innan grav. Äter jag blir det bättre ☺️ kan känna av lite växtvärk/molvärk då och då i höften men thats it. Förra grav kom ?magsjukan? i v 8 så vi får väl se hur det blir i denna 😅
Idag 6+3 gjorde sig morgonillamåendet märkbart 😅 nu får vi se hur det artar sig 😆
förra grav blev det magsjukemående från vecka 8