Inlägg från: Anonym (..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (..)

BF Januari 2025

EmmyLO skrev 2024-05-16 15:32:51 följande:

Hej alla!

Vad kul med en BF-tråd för januaribebisarna! Och stort grattis alla! {#emotions_dlg.flower}

Testade positivt första maj efter cirka två års försök och en omgång IVF. Nu i vecka 5+5 och har inskrivning inbokad om nästa torsdag.

Det här är mitt allra första plus någonsin och det känns storslaget och overkligt. Men framförallt är jag så fruktansvärt orolig att det inte ska gå vägen och har svårt att sova pga oron, vilket tyvärr överskuggar glädjen lite för mycket.

Förra veckan förbjöd jag mig själv att fortsätta testa varje dag, och får bara testa max två gånger i veckan har jag bestämt. Hur hanterar ni oron?

Stort grattis! Försök släppa testen helt, ganska snart kan du råka på hook effekt som kommer stressa sönder dig. När hcg blir för högt för testen ljusnar linjen, fast att det egentligen har ökat. Var rädd om dig och lycka till 🥰
  • Anonym (..)
    Kazi2 skrev 2024-05-24 06:18:37 följande:

Eller hur! 

suck?dottern på 5år nös precis, och jag fick springa iväg och spy 🤢 denna delen med graviditet vill jag helst inte ha, men ändå lugnar det mig mer! Så himla rädd för ett till missfall. 

ska ringa MVC idag så får vi se när jag ska in på samtal. 

hur gör ni som jobbar raka veckor när ni får tider till mvc? Och inte berättat för omgivningen?sist jobbade jag oregelbundna tider så detta är nytt för mig. 

Tandläkarn 👌 mycket tandvärk 😂
  • Anonym (..)
    Kazi2 skrev 2024-05-24 21:15:56 följande:
    fancyr skrev 2024-05-24 10:16:56 följande:
    Att jag har läkartid 😄 sen har vi flex så jag kan lösa det utan att säga 

Jag fick tid på torsdag då jag lyckligtvis var schemafri. Men ska absolut använda tandläkare och läkare hädanefter 😂👍🏻

Tog ett clearblue veckoindikator - test idag som blinkade gravid 3+ vilket lugnade mig något fantastisk! kommer nog vilja testa igen tills vi har gått förbi v.8 🙈
    Om du testat till v8 kommer du troligen råka på hookeffekt, strecken blir svagare och det påverkar även de med veckoindikator så att den kan visa färre veckor. Bara så att du inte blir livrädd när testen blir svagare 😊
  • Anonym (..)
    Anonym4848 skrev 2024-05-25 19:17:58 följande:
    Varit på gynakuten, gråtit, bönat och bett utan framgång. Så sjukt att man inte kan få hjälp.
    Så länge du inte har ont eller blöder rött så är det mycket troligt att det bara är sköra slemhinnor 🙏❤️ förhoppningsvis avtar det och du kan få bekräftat att det bara var en oskyldig rosa flytning 🤞
  • Anonym (..)
    Kazi2 skrev 2024-05-31 10:47:49 följande:
    ❤️ tack den siffran hjälpte mig faktisk! 
    smulis85 skrev 2024-05-31 10:31:25 följande:
    Som andra säger så är de väldigt vanligt att blöda lite i början har gjort de med min förra graviditet 3 gånger och lite med denna också precis innan jag fick ett plus. vet att de är jobbigt men håller alla tummar för dig Hjärta

❤️ tack, vet att de är väldigt vanligt men inte så mycket som 75% som Sarah skrev

fick till svar från gyn (Örebro) att de inte tänker göra något vul då jag har för lite symtom. Oro är inget stort symtom. Så får invänta mer blödning och smärta innan man får hjälp därifrån. Men hoppas verkligen att det inte kommer tillbaka! 

i nuläget är det flytning med ytterst lite brun färg i sig varje gång jag går på toa. Men jag börjar få lite ont i ländryggen 😬 men de kan också bero på att jag legat i soffan hela dagen 🙄

Hoppas det bara är en färgad flytning, det är väldigt vanligt! Det är därför de inte gör vul enbart på det, så skulle utomhavandeskap och annat som kanske faktiskt är farligt kanske inte hinnas med. Men förstår din oro, som tur är det ganska lätt att få tid för privat tidigt ultraljud som kan lugna 🙏
Svar på tråden BF Januari 2025