• Islo85

BF Januari 2025

Vad roligt, grattis!  Jag plussare något tidigare och har veta om det i någon vecka nu. Vi har beräknad BF 4/1 2025. Det är både mitt och sambons första, vi är såklart jätteglada men också livrädda då vi haft 2 graviditeter som ofrivilligt avslutats. Men det försöker vi inte tänka på och hoppas att vi denna gång får en spännande resa framför oss 🌸

Vore roligt att följas vid, eftersom vi inte berättat de än så är det skönt att kunna skriva av sig lite med andra :) 

• Islo85

Stort grattis va roligt för er också, vi är ju också väldigt nära i BF :)

• Islo85

Stort grattis till dig och vi håller alla tummarna att det ska gå bra för er denna gång. Jag har inte fått något tidigt ultraljud men ska göra NIPT någon gång i vecka 10, inte fått min kallelse än. 

Jag har en del symptom med att jag är väldigt kissnödig och trött och illamåendet kommer och går. 

• Islo85

Hur mår du ? Känner du av något ? 

• Islo85
    Sola13 skrev 2024-05-13 11:06:52 följande:
    Tack, och stort grattis själv! ❤️ 

okey, vad spännande. Är det någon särskild anledning till att ni ska göra det? Funderar själv på det.. 
     Vi blev erbjudna detta pågrund av vår historik och min ålder. Vår förra graviditet avslutades pågrund av detta så nu vill vi veta och hoppas väldigt mycket att lilla pyret i magen är frisk och glad och vill stanna ♥️
  • Islo85
    Bönan87 skrev 2024-05-13 11:12:01 följande:

Hej! 

Här är en till som har bf i januari, runt den 4:e. Blev spontant gravida efter 3år & 2 misslyckade ivf:er. Tror knappt att chocken har hunnit lägga sig. Grattis till er alla!{#emotions_dlg.flower}

Stort grattis vilken glädje  🌸 är det eran första ? 
  • Islo85
    smulis85 skrev 2024-05-13 11:29:11 följande:
    Jo mår ganska illa typ varannan dag. Har haft ganska mycket växtvärk också sedan mycket flytningar så man blir så nervös för de känns liksom som att mensen kommer Obestämd själv då? 
    Jag är väldigt ofta kissnödig och väldigt trött just nu. Mår illa ibland, tex idag är en sån dag. Svårt när man ska följa det på jobbet, men får allt bara gå bra denna gång så är det såklart värt allt. 

Hade en del värk i 2 veckor men känns som att det släppt nu och det är skönt. 💕 

Ja det är jobbigt man blir nervös för minsta lilla men jag håller alla tummar för er 
  • Islo85
    smulis85 skrev 2024-05-13 11:55:08 följande:
    Haha ja trött är jag också men de har jag varit länge sen min son föddes Tungan ute ja jag har sådan tur att jag är fortfarande hemma med sonen så behöver inte jobba. hade tänkt vara hemma ända till januari då vi trodde att vi aldrig skulle få syskon. så nu lär jag fortsätta vara hemma i Januari Flört

Ja det kan jag ju förstå då att du är. Men så roligt med ett syskon. 

Jag har absolut inget emot av att jobba men just nu när man fortfarande vill dölja det så hade de vart skönt att vara hemma. 

när är fin son född ? 

• Islo85
    Bönan87 skrev 2024-05-13 12:26:47 följande:

Tack! Ja, det första för oss båda. Känns så overkligt fortfarande, men glädjande såklart. Känner mig inte särskilt gravid, mest svullen & en trötthet som kommer & går. 

Grattis till dig också! Hur mår du?

Helt okej. Trött och kissnödig mest hela tiden  och är illamående till och från :) nervös ibland men mest förväntansfull 
  • Islo85
    fancyr skrev 2024-05-14 06:12:40 följande:

Idag vaknade jag upp med mensvärk i låren, så Som jag brukar få när jag ska få mens. Känns läskigt om det skulle vara mf på g. Läste dock Att det är helt normalt att man kan känns som mensvärk i början. Är idag på 4+0 

Självklart otäckt men jag hade också symptom av mensvärk i början, det va så jag upptäckte att jag var gravid. Fick som små kramper. Nu är jag i 6+2 och har inte kvar något av det. 

Håller alla tummar att det går bra för er och att det bara är lite växtvärk ✊🏻
  • Islo85
    fancyr skrev 2024-05-14 11:12:07 följande:

Hur tänker ni kring att berätta för folk?

Hittills vet bara mina barn och min sambos syskon+partner då de båda vet hur det kan va om något negativt skulle hända (båda fick barn via IVF). 

Vi har pratat om att vänta med att berätta för våra föräldrar och mina syskon tills man är lite längre gången (mina syskon är inte lika förstående och gillar inte barn Obestämd). Sambon har berättat för några kompisar men inte alla. Jag har inte berättat för någon än. 

Tycker det är så svårt, samtidigt som man vill berätta för alla så törs jag inte hoppas för mycket än. 

vi har bara berättat för min sambos föräldrar då det var svårt att undanhålla när vi skulle vara hos dom nästan en vecka.  
    I övrigt kommer vi att vänta tills vi iaf fått svar på att det ser bra ut.  Så känner vi iaf nu. 

samtidigt som det känns som att alla som kollar på en kan se 😹

• Islo85
    Anonym (Elva) skrev 2024-05-15 07:09:13 följande:

Hej och grattis till alla!

jag plussade oväntat för lite mer än en vecka sen. Hade bruna flytningar på bim så väntade mens men när den inte kommit dagen efter blev jag fundersam men blev ändå förvånad när det blev ett superstarkt pluss snabbt.
    är 40 år och blev gravid på ett oskyddat samlag, men vet ju hur barn blir till?och känner mest glädje dock mkt tankar kring att börja om, vara ?äldre? förälder, kommer orken finns, hinner man med de äldre barnen,blir en riktig sladdis med 8 års ålderskillnad till närmsta syskon. Blir även nr 4 så plats finns inte i bilen och inte heller sovrum i huset. Allt detta är inte så stora problem för mig egentligen men för mannen som har panik.
    Abort är dock inget alternativ, då jag gjort det en gång och efter det sagt aldrig mer.

Nån annan här som med är lite ?äldre?😉?

Hej. För mig blir det första om detta går vägen. Jag är 38 nu men hinner fylla 39 innan BF. 

Jag väljer att se det positiva både jag och min sambo är pigga och levnadsglada. Vi bor bra, har bra jobb och stor härlig familj runt oss. Så bebis kommer få det bra. Jag ser mig som starkare nu i ett fantastiskt förhållande och är glad nu att jag inte fick barn med mitt Ex tidigare i livet. Allt har sin mening ♥️

• Islo85

Ni som varit gravida innan, upplever ni att det syns tidigare på magen nu när ni är gravida.? Jag tycker att min magen redan syns speciellt på kvällen. Inte så mycket såklart men lite gran. Jag är ju bara i vecka 8, 7+0.. det är nästan så jag funderar på om det skulle vara 2 ?!

• Islo85
    Anonym4848 skrev 2024-05-19 06:40:28 följande:

Jag är pyyyyttelite mer hoppfull nu. Äntligen slog CB digital över till 3+ igår 5+6 (ej morgonurin), så behöver ju inte vara kört det här..kan ju ha tagit någon dag extra innan det tog sig. Men olidligt jobbigt med denna oro.

En dag I taget, 6+0 idag och har ultraljud i 8+3.

Då hoppas vi allt är som det ska nu ✊🏻
  • Islo85
    Anonym4848 skrev 2024-05-19 06:42:36 följande:
    Oj nä så tidigt tror jag inte hehe, svullna tarmar osv?

Min mage syntes väl först i v 20-23 minst förra gången så lär ju dröja ett bra tag till även vid andra? Om vi kommer så långt dvs..
    Ja så kan det ju vara såklart. Det är inte så att de syns mkt men både ja och sambon kan se om ja inte har något plagg som döljer. Och som sagt mest är det på kvällen. det syntes inte mkt på mig sist men då var jag bara gravid fram till vecka 20 
  • Islo85
    Anonym4848 skrev 2024-05-19 08:22:18 följande:
    Spännande, får se hur det utvecklar sig då!

Åh beklagar förra graviditeten Hjärta
    Ja det blir det 🥰 hoppas att allt ser bra ut denna gång  och tack ????
  • Islo85
    Anonym (Bebbe3) skrev 2024-05-20 22:38:48 följande:
    Är i v5 och ser ut att vara i v20 🙄 blir lätt att dölja detta i fleeeeera veckor till....

Jag förstår precis vad du menar 🤣 känns som alla kan se, så som du säger det blir inte lätt att dölja ett tag till. 

Funderar du på om det kan vara två ? Eller är det vanligt att man är såpass så tidigt ? 💕

• Islo85
    Sola13 skrev 2024-05-23 10:57:26 följande:

Är i v 7+3, någon annan som upplever att symtom kommer och går väldigt mycket? Fram till v 6+6 kände jag väldigt lite, lite trött och lite ömma bröst typ. De senaste dagarna har jag för första gången upplevt yrsel och lite illamående som släpper när jag äter. Men idag är det nästan borta! oroar mig också över att brösten känns mindre svullna. 

Jag är i 7+4 och känner exakt lika dant. Ibland väldigt gravid med svullen mage och illamående en annan dag eller stund inget. Sen öm i brösten för att sen va yr. Största tecknet är tröttheten, på kvällen slocknar jag som en stock ???? i soffan. Jag tror att det är ganska normalt 💕
  • Islo85

Hej. 

nu har jag fått ljusrosa och lite röda flytningar under 2 dagar. Det är inte varje gång jag går på toa men lite till och från. Jag har inte ont någonstans men blir ju så orolig så jag knappt kan jobba idag. Oroar jag mig i onödan tror ni eller hade ni sökt upp barnmorska. ? 

jag har googlat lite och ja det är ju tidigt, inte någon kraftig blödning och det är den här tidpunkten jag brukar ha min mens om jag skulle ha de.  Så det verkar ju fullt normalt ?  men som sagt man blir så nojig. ????

• Islo85
    Anonym4848 skrev 2024-06-05 11:13:24 följande:
    Alltså, det verkar ju rätt vanligt med lite småblödningar så har du inte ont är det ju ingen panik. 

Hur var det, har du gjort något ultraljud? Det är väl det de säger, att om man vet att graviditeten sitter i livmodern är det ju ingen fara med blödningar (för ens egen skull alltså), men blir det mer kan det ju vara bra att utesluta utomkveds..?
     Nej det har jag inte. Har tid på måndag. Så antar att jag ändå inte får någon koll innan dess.  Jag håller tummarna att de bara är som det ska och får jag ont får jag kontakta dem. 
Svar på tråden BF Januari 2025