• Sola13

BF Januari 2025

Jag hänger också gärna på! Bf 5 januari, har inte känt av så mycket symtom, har känt och känner stark oro eftersom vi gjort IVF, och fått ett MA tidigare. Håller alla tummar och tår, både för mig själv och för er andra ❤️ har ni bokat tidigt ultraljud? Vi ska dit den 29 maj! 

• Sola13
    Islo85 skrev 2024-05-13 10:48:57 följande:

Stort grattis till dig och vi håller alla tummarna att det ska gå bra för er denna gång. Jag har inte fått något tidigt ultraljud men ska göra NIPT någon gång i vecka 10, inte fått min kallelse än. 

Jag har en del symptom med att jag är väldigt kissnödig och trött och illamåendet kommer och går. 

Tack, och stort grattis själv! ❤️ 

okey, vad spännande. Är det någon särskild anledning till att ni ska göra det? Funderar själv på det.. 
  • Sola13

En hel del av våra nära vet redan pga vi gjort IVF och de kände till det. Men vi har också varit tydliga med att vi inte vill ta ut något än och inte riktigt vågar tro på det, mot bakgrund av att vi fått MA tidigare. Så ingen frågar om det men vi kan ta upp det om vi vill prata, vilket känns skönt ❤️ 

såg att någon skrev lite om ?mensvärk? tidigare, supervanligt i tidig graviditet när livmodern växer som jag förstår det! Känner av det i små vågor ibland och för mig som har då lite symtom gör den känslan mig snarare lugn är orolig haha 

• Sola13
    Anonym4848 skrev 2024-05-19 06:40:28 följande:

Jag är pyyyyttelite mer hoppfull nu. Äntligen slog CB digital över till 3+ igår 5+6 (ej morgonurin), så behöver ju inte vara kört det här..kan ju ha tagit någon dag extra innan det tog sig. Men olidligt jobbigt med denna oro.

En dag I taget, 6+0 idag och har ultraljud i 8+3.

åh, så skönt, det innebär ju att det ökar! Och spannet för vad som är normalt hcg är ju väldigt stort, viktiga är att det ökar. Håller tummarna ❤️
  • Sola13

Är i v 7+3, någon annan som upplever att symtom kommer och går väldigt mycket? Fram till v 6+6 kände jag väldigt lite, lite trött och lite ömma bröst typ. De senaste dagarna har jag för första gången upplevt yrsel och lite illamående som släpper när jag äter. Men idag är det nästan borta! oroar mig också över att brösten känns mindre svullna. 

• Sola13

Ska vara i v 8+0 idag, har fortfarande bars väldigt lätta symtom. Smått illamående ibland, känt av som lite ?mensvärk? igår under en kortare stund, tycker mina bröst är lite svullna jämfört med vanligt men gör inte alls ont. Trötthet och svullen  mage, men det är standard för mig 😂

• Sola13
    Anonym (Bebbe3) skrev 2024-05-27 20:00:59 följande:
    Skönt att detär fler som i princip inte känner av ngt! 
    Är det första barnet? Om du har fler barn är det liknande symtom nu som då?
    Det är första, så har inget annat att jämföra med! Men känner flera som hade väldigt lite symtom och andra som fick sjukskriva sig i veckor, så försöker tänka att det är helt normalt. Men ser fram emot tidigt UL och att få veta ❤️
  • Sola13
    Anonym4848 skrev 2024-06-14 10:31:03 följande:

Fick nu på morgonen bekräftat MA, hade ett innan första barnet också. Så otroligt tråkigt men har ju varit inställd på det i flera veckor nu. Hade varit så kul att hänga med er här och tack för stödet jag fått av er! Hjärta

Hoppas allt går bra för er!

Kram

Åh, jag har också fått det tidigare och vet hur det känns 😞 Är så ledsen!! Ta hand om dig ❤️
  • Sola13
    Vinter89 skrev 2024-06-27 08:39:34 följande:
    Hej alla!

Igår var jag på KUB och fick äntligen se lillen och allt känns mer verkligt på något vis. Jag fick ändrad BF som nu blev 3/1 men kommer bli ett december barn i alla fall då jag troligen kommer få planerad igångsättning, men hoppas det är okej att jag fortsätter föja er i denna grupp. 

Bara jag som känner att man kan hoppa över sommaren lite och snabbspola fram till vinter :D

Så rolig!! 😍 Hur mår du? 

EmmyLO skrev 2024-06-27 17:23:55 följande:
    Åh, grattis vad kul att få se den lilla! Klart du är välkommen att fortsätta i denna grupp!

Jag ska på KUB imorgon och är så H I M L A nervös. 

Tycker att det har varit, och fortfarande är, oerhört påfrestande att vara så orolig för missfall eller att det i övrigt ska vara något som inte ser bra ut. Jag hoppas så att jag ska få ett lugnande besked imorgon och äntligen tillåta mig själv att slappna av lite.

Jag ska gå nästa vecka och är också så otroligt nervös för samma sak! Håller tummarna imorgon, uppdatera gärna! 🥰 hur har du mått och mår? 

• Sola13
    EmmyLO skrev 2024-06-28 17:14:31 följande:
    Förstår dig verkligen! Jag ska hålla tummarna för dig! Själv sov jag väldigt oroligt i natt och klarade knappt av att sitta still i väntrummet idag. Men allt såg bra ut! Det var en sån oerhörd lättnad att få se det lilla hjärtat slå och hisnande att se det lilla pyret röra på sig! Därefter följde några nervösa minutrar medan BM beräknade KUB-resultatet och sedan en jättelättnad, 1:20 000.

Jag har mått sådär, särskilt senast tre veckorna. Förlamande trött på eftermiddagar och kvällar samt konstant illamående. Är i vecka 11+6 idag och jag hoppades innerligt att illamåendet skulle börja gå över denna vecka. Men tyvärr har den blivit lite värre... I övrigt tror jag att jag börjar se en liten babykula... inbillar mig i vart fall att formen är annorlunda jämfört med tidigare veckors gasiga, förstoppade mage, hehe. Hur har du mått och mår nu? {#emotions_dlg.flower}

Åh, det måste ha varit helt underbart att höra! Låter som ett jättefint resultat och gud vad häftigt att se bebisen röra på sig! 

För mig kom illamåendet ganska sent, i slutet på vecka 10, och sedan dess haft tre veckor nu då jag mått riktigt kasst! 

• Sola13

Kan ni känna livmodern när ni känner på mage? jag känner ingenting, ska gå in i v 14 imorgon.. 

• Sola13
    EmmyLO skrev 2024-07-04 09:09:13 följande:

Åh stackars, det här illamåendet är inge roligt. Är på semester utomlands och känner själv att det är väldigt begränsande! Förhoppningvis så går det över för oss båda snart! Är det denna vecka du ska på KUB? Håller tummarna! 🙏

Ja, varit där nu och allt såg bra ut ❤️❤️❤️ är överlyckligt! 
  • Sola13
    EmmyLO skrev 2024-07-05 10:36:33 följande:
    Sola13 och Smulis85:

Vad härligt att höra! 🥰❤️ Funderar ni nåt på att även göra NIPT? Vi har fortfarande inte bestämt oss?
    Vi har bestämt oss för att inte göra det :) fick låg risk på kub och nöjer oss med det! 
  • Sola13
    Anonymt12435 skrev 2024-07-16 09:39:13 följande:

Hej alla! 

Håller tummarna åt er alla! 

Är själv gravid i v 14 nu, gjort NIPT och fick svar att det såg bra ut förra veckan. På torsdag har vi tid för ?vanliga? tidiga ultraljudet.

Har inga barn sedan tidigare men däremot haft 4 missfall senaste 2 åren, börjar inse att detta förhoppningsvis är vår tur! 

Härligt att allt såg bra ut på NIPT! Och så spännande med UL och att ni snart ska få se bebisen! ❤️ 
  • Sola13

Är det någon som har börjat känna av rörelser? Jag har inte, och är nyfiken på hur vanligt det är och när det brukar komma. Är första barnet för oss :)

• Sola13

Var också på RUL förra veckan och fick så vår lille pojke! Det var helt magiskt! Sedan nästan två veckor har jag också känt rörelser mer och mer och nu kan även min sambo känna honom, så mysigt! har moderkakan i bakvägg. Vi är inne på Bugaboo men inte bestämt oss för något än 🥰

• Sola13

Hej allihop! Hur mår ni? Hur har graviditeten varit so far? Vi har idag två månader kvar till BF och kan inte förstå det, första tiden gick otroligt långsamt men sedan RUL känns det som att allt går så fort! Än så länge ser allt fint ut vid kontrollerna hos BM och vi har inte gjort något ytterligare UL, även om jag nu gärna skulle vilja ha ett för skulle vara så skönt att få en uppdatering om läget.. 

Svar på tråden BF Januari 2025