Anonym (Elva) skrev 2024-05-15 07:09:13 följande:
Hej och grattis till alla!
jag plussade oväntat för lite mer än en vecka sen. Hade bruna flytningar på bim så väntade mens men när den inte kommit dagen efter blev jag fundersam men blev ändå förvånad när det blev ett superstarkt pluss snabbt.
är 40 år och blev gravid på ett oskyddat samlag, men vet ju hur barn blir till?och känner mest glädje dock mkt tankar kring att börja om, vara ?äldre? förälder, kommer orken finns, hinner man med de äldre barnen,blir en riktig sladdis med 8 års ålderskillnad till närmsta syskon. Blir även nr 4 så plats finns inte i bilen och inte heller sovrum i huset. Allt detta är inte så stora problem för mig egentligen men för mannen som har panik.
Abort är dock inget alternativ, då jag gjort det en gång och efter det sagt aldrig mer.
Nån annan här som med är lite ?äldre?😉?
Hej. För mig blir det första om detta går vägen. Jag är 38 nu men hinner fylla 39 innan BF.
Jag väljer att se det positiva både jag och min sambo är pigga och levnadsglada. Vi bor bra, har bra jobb och stor härlig familj runt oss. Så bebis kommer få det bra. Jag ser mig som starkare nu i ett fantastiskt förhållande och är glad nu att jag inte fick barn med mitt Ex tidigare i livet. Allt har sin mening ♥️