Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Jag röstade på Israel!!!

Det är hemskt att man i Sverige inte gör mer för att förhindra en ny våg av våldsam antisemitism. Och det går till precis som på 1930-talet. Det händer saker hela tiden. 

- skjutning igen idag vid israeliska ambassaden.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt

- Även om de svenska tältlägren vid universitet verkar fredliga än så länge, så finns det skylt "student-intifada". Nej, jag har ingen länk, det är min son som varit där. 

- I andra länder så som Tyskland, Storbritannien och Frankrike känner sig judar - just nu - så hotade att de överväger att emigrera. 

- 2600 antisemitiska brott i Tyskland sedan 7. Oktober.

www.sueddeutsche.de/projekte/artikel/politik/antisemitismus-straftaten-bka-kriminalstatistik-e749848/

- 4103 i Storbritannien under 2023

www.bbc.com/news/uk-68288727

- 1676 i Frankrike under 2023. 

Statsministern har i alla fall uttalat sig.....

www.regeringen.se/debattartiklar/2023/11/antisemitism-ar-en-skamflack-for-vart-land/

När det gäller Sverige, så hittar jag bara siffror per månad eller hur mycket det har ökat. Men ja, det har ökat mycket, även i Sverige.

• AndreaBD
    Tänk logiskt skrev 2024-05-18 01:49:34 följande:
    Om du påstår att Hamas dödar flyende nu, så har du bevisbördan.
    Nej då, det är den som påstod att de har slutat med det, som har bevisbördan.

Vi vet att de har gjort det, och det gynnar dem. Så varför skulle de plötsligt ha slutat?
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-19 22:17:10 följande:

Extrema fanatiska bosättare attackerade även en jurist som försökte dokumentera deras attack på hjälpkonvojer. 

Det är förstås illa. Framför allt OM någon i regeringen, någon av dessa högertomtar, skulle uppmuntra detta.

Det skulle nog behövas fler soldater och poliser som bevakar och entydiga anvisningar, att de ska stoppa såna händelser, anhålla såna personer. 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-20 11:47:07 följande:

Det är så här Israel behandlar små barn.

Det enda som syns där är att de pratar med honom. Det säger ingenting. Kanske hade han gått någonstans där det är farligt? De verkar bara lämna över honom till sin familj.
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-20 13:43:34 följande:
    Videon säger ju allting. Det syns hur IDF hanterar en åttaårig pojke. De här är en vardag för de flesta palestinska barn.
    Alla kan ju titta på den, eftersom du har ställt in den, och se själva att de bara pratar med pojken och går runt lite. Hur visar detta "allting"? 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-20 13:43:34 följande:
    Du ljuger igen och desinformerar själv. Videon är publicerat av de judiska  organisationen för mänskliga rättigheter Btselem och länken du la in säger inte alls att videon är desinformation utan att IDF säger exakt det som sågs i videon. 

Det är löjligt hur dålig du är på det du gör...desinformerar ;)
    På vilket sätt skulle det var desinformation? Han säger att videon är från 2017 och det verkar vara så att B*tselem har publicerat den just 2017. 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-20 13:57:07 följande:
    Igen - en till video som inte visar något för att folk bara står och pratar och man vet inte vad situationen är. Pojken gråter och får ett utbrott, men vi vet inte varför. 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-20 18:18:54 följande:
    Man ser hur hänsynslöst soldaterna hanterar dessa små palestinska barn. Hade det varit omvänt och hade det varit judiska barn och tex palestinska soldater, skulle detta aldrig accepteras.
    De pratar! Vad kallar du för hänsynslös här? Pojken verkar inte heller rädd eller upprörd. OM han vore det så skulle det inte heller bevisa något, men det är inte ens sånt! 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-20 17:57:59 följande:
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Du är så jävla rolig. Ja, han/hon säger att videon är från 2017 och videon är verkligen från 2017. Så, varför hävdar han/hon att videon är desinformation?

Förstår inte du att det är ju just det som är desinformation att hävda att videon är desinformation? Han hittar inget felaktigt angående videon men hävdar att det är desinformation.

Det känns konstigt att man ens måste förklara
    Okej, varför beskyller ni då VARANDRA för desinformation? 

Förresten så handlade det här desinformation kanske om vad som hände i den situationen. Tom säger att de tog hem pojken, och ärligt sagt, så uppfattade jag också det i videon. Det såg ut som om de sa att han inte får vara där, och tog honom hem. 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-20 18:06:58 följande:
    Vet inte om du har några barn och hur du pratar med med dem men det där är inte "att prata". Man ser ju tydligt att pojken är mycket rädd för soldaterna eftersom de hanterar honom extremt aggressivt och grovt med tanke på att han är bara ett barn. Bara en empatilös sionistist kan göra så mot små barn.
    Bara en "empatilös sionist"  - vilka försök till hjärntvätt......

Det jag ser är att pojken verkar rädd, ja. Och han lugnar sig efter att ha pratat med soldaterna. Och om du tittar på soldaten till vänster om honom, i början, så ser du verkligen empati där. Han tycker helt uppenbarligen synd om pojken. Pojken verkar ju inte heller emot att följa med. Lite mer tveksamt längre fram i videon, men inte i första delen. 
Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!