Jag röstade på Israel!!!
Nej, IDF slaktar inte folk, de dödar Hamas.
Nej, det är ingen etnisk rensning, det är helt uppenbar att det inte är det. Annars skulle det vara extremt dåligt genomfört, och vi vet att IDF är ganska bra.
Självklart kan man inte släppa in palestinier till Israel, när så många stödjer Hamas. Då måste man ju räkna med att väldigt många kan begå terrordåd. Och det är löjligt att försöka påstå att Egypten skulle vara delaktig i något fiktivt folkmord, om de skulle rädda människorna.
Det tragiska är ju att du inte ens har palestiniernas bästa som mål. Det är viktigare att skada judarna uppenbarligen. Om du tänkte på palestiniernas bästa- vad skulle hända OM Israel skulle avbryta kriget genast? Det vore inte bra för någon (utom Hamas) , inte för palestinierna heller. Då skulle Hamas göra samma sak igen som den 7. Oktober, Israel skulle slå tillbaka och då har vi två krig istället för en, och FLER döda, och mer lidande.
Minut 2.30 - 7.00
ISJ har anklagat Israel för folkmord. Ledande israeliska politiker har gjort uttalanden som kan tolkas som uppvigling till folkmord. Så det är mycket troligt att att det är som jag säger. UN, Amnesty, HRW är klart överens om det.
Om Israel inte kan ta emot palestinier då borde Israel åtminstone sluta mörda de och fördriva de från deras hem och bygga illegala bosättningar på deras mark. LÅT OSKYLDIGA PALESTINER VARA.
Vi pratar om civila oskyldiga människor som du beskyller för att vara potentiella terrorister och som du tycker Israel inte ska ta emot. Samtidigt tycker du att de inte kan leva sida vid sida med judarna, dvs tvåstatslösning är inte något du tycker är bra. Sådan åsikter hör hemma bland de mest extrema bosättarna.
Jag bryr mig om alla oskyldiga civila, men du däremot har visat dubbelmoralen när det gäller palestinska barn tex.
Det du förespråkar är att palestinierna ska ge upp allt och bara fly till Egypten. Det är de facto etnisk rensning. Jag förväntar mig inte att du ska vilja förstå utan det här är skrivet för andra som läser.