Inlägg från: Gelas1 |Visa alla inlägg
  • Gelas1

Jag röstade på Israel!!!

Xenia skrev 2024-05-12 20:50:50 följande:

Att ingen jury gav Israel 12 poäng berodde inte på antisemitism eller att de stödde Hamas. Det var nog snarare rädsla.

håller med, jag förstår även det.., Men rädsla får. Vad? Hatiska aggressiva antisemiter som gapar utanför arenan??? Det är sorgligt.
  • Gelas1
    Fjäril kär skrev 2024-05-12 20:51:39 följande:

Jag röstade på Kroatien,  Frankrike,  Spanien och Israel 

Men min röst på Israel är enbart för att jag faktiskt tycker låten var bra. Hade den varit dålig hade den inte fått en röst. Faktiskt. 

Jag är dock trött på att en röst ska bevisa nån form av ställningstagande. Får man inte bara gilla en låt liksom?  Folkmord är skit oavsett land och det finns inget som får mig att ta ställning varken för eller emot i den frågan. Man mördar inte människor- punkt.

Min röst är på en låt. End of story. 

Folkmord? Utveckla? För hade Israel velat begå ?folkmord? som hamas kramarna gapar hejvilt på gatorna så hade de kunnat begå det FÖR LÄNGESEDAN. Israel hade kunnat sänka hela Gaza på EN KVART om de velat. Med tanke på att dess militärstyrka är den starkaste i hela regionen. Israel vill ha fred, Palestina som vägrar som dessutom aldrig varit ett riktigt land på kartan, fenomenet Palestina var en idé som kom på 60-talet. Medans det finns BEVIS och belägg på att judarna befunnit sig inom Israels gränser från över 200 år tillbaka.. Sedan blivit utjagade och förföljda av muslimska araber. 
    Israel har gjort några som inget annat land gjort i hela historien inom krog, de varnade de civila. Bomba ner flygblad, radio osv om att fly fär de skulle komma in för att komma åt terrorn hamas. SEDAN att vissa valde att stanna och lyssna på deras framröstand hamas istället, och ?dö för Allah? är sorgligt. Men anklaga inte Israel för folkm för du hört PRO palestinier gapa det på gatorna.🙏🏼🇮🇱
  • Gelas1
    Gelas1 skrev 2024-05-12 21:00:57 följande:
    Folkmord? Utveckla? För hade Israel velat begå ?folkmord? som hamas kramarna gapar hejvilt på gatorna så hade de kunnat begå det FÖR LÄNGESEDAN. Israel hade kunnat sänka hela Gaza på EN KVART om de velat. Med tanke på att dess militärstyrka är den starkaste i hela regionen. Israel vill ha fred, Palestina som vägrar som dessutom aldrig varit ett riktigt land på kartan, fenomenet Palestina var en idé som kom på 60-talet. Medans det finns BEVIS och belägg på att judarna befunnit sig inom Israels gränser från över 200 år tillbaka.. Sedan blivit utjagade och förföljda av muslimska araber. 
    Israel har gjort några som inget annat land gjort i hela historien inom krog, de varnade de civila. Bomba ner flygblad, radio osv om att fly fär de skulle komma in för att komma åt terrorn hamas. SEDAN att vissa valde att stanna och lyssna på deras framröstand hamas istället, och ?dö för Allah? är sorgligt. Men anklaga inte Israel för folkm för du hört PRO palestinier gapa det på gatorna.🙏🏼🇮🇱
    Förlåt rättar mig 2000 år* tillbaka. skriver från luren.
  • Gelas1
    Anonym (Jaha) skrev 2024-05-12 21:01:21 följande:
    Det är väl klart att de finns. Det är ju publicerat i alla medier, så fattar på riktigt inte vad det är du tror att du gör.
    Publicerat ja??? Men har jag hört en enda privat person säga det??? Nej. :) förstår inte vad du stör dig på och du kan lämna tråden eftersom du tycker den akbar mening. Men för de som är engagerade så betyder det något.👋🏼
  • Gelas1
    Fjäril kär skrev 2024-05-12 21:03:56 följande:
    Krig är och förblir folkmord.  Man dödar inte människor. Punkt. 
    Fast då får du googla upp vad folkmord betyder.,. Israel blev attackerade av hamas som har massa judiska gisslan.. Israel har inte varit inne i Gaza sedan 2005 så hur de skriker ?free palestine? oav måste vara kopplat tiöl deras egna framröstande islamiska Hamas.🥲 kalla inre något folkmord utan att ha koll. Krig och folkmord benämning är en skillnad.
  • Gelas1
    Anonym (Strategiskt :)) skrev 2024-05-12 21:06:37 följande:
    Ät nog strategiskt. Schweiz är rikt, dyrt och neutralt. Så det blir bra värd till nästa år tänker man nog.
    Håller med.. enda anlednigen var väl att han eller ?hen? var WOKE och icke-binär? Låten var katastrofal även sången.
  • Gelas1
    Anonym (Jaha) skrev 2024-05-12 21:16:16 följande:
    Men det här är ju inte privat heller. Du är, än en gång, helt anonym på ett forum.

Vem har sagt att jag stör mig. Försöker bara förstå vad du vill uppnå genom att anonym säga att du röstade på Israel.
    Ja det är jag.. Jag vill se vilka som vågar prata när de ÄR anonyma eftersom uppenbarligen vågar ingen det annars.. Vilket inte är konstigt med det våld som utvecklats i Sverige. Så det är ett STEG att någon börjar våga diskutera det anonymt och sedan kanske ser att fler sympatiserar. Du behöver inte förstå. vet inte vad du vill diskutera med mig?
  • Gelas1
    Anonym (Lo) skrev 2024-05-12 21:26:19 följande:
    Du behöver nog googla lite kring konflikten. Det är inte Hamas som blir dödade nu utan vanliga människor, oskyldiga barn. 
    De flesta av de som protesterar är inte antisemiter. De vill inte döda eller skada judar, de vill att Israel slutar döda civila.

Och ja man kan tycka att Israel hade ett bra nummer med en bra låt och samtidigt tycka att deras politiker borde sluta döda civila palestinier.
    Men snälla araber har förföljt och jagat ut judar i över 2000 år.. Vill att dom slutar??? Israel hade inget med dom att göra sen 2005. Deras egna terror islamiska ledare som attackera Israel oprovocerat. De vill inte att israel ska ?sluta?.. De vill att Israel INtE ska existera. Förstår du inte??? som gapar ?From the river the sea Palestine will be free? vilket är hela regionen.. Israel har alltså inte rätt att existera?? 43 muslimska icke demokratiska länder, sedan så har vi EN judisk demokratisk och fungerande stat? Men dom ska InTE få finnas. Handlar islamisering och antisemtism. lä Och JAG även upplevt den. Läs på själv
  • Gelas1
    Fjäril kär skrev 2024-05-12 21:28:44 följande:
    Jag ändrar inte åsikt eller inställning. Det finns aldrig en ursäkt till att att döda människor . I krig är alla förlorare. Ingen förtjänar att dödas . 
    Jag håller med om det du säger nu.. men ta tillbaka folkmord från din mun.. För Israel begår inte det, men hade verkligen kunnat om de velat. Till skillnad på PRO Palestina och hamas kramare, som hade agerat på det inom 1 sekund och begått folkmord om de hade samma militärstyrka som Israel. de som skiljer oss, vi vill ha fred. Inte styrs av hat.🥲🙏🏼
  • Gelas1
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-12 22:56:16 följande:
    Israel har fördrivit palestinier i decennier, mördat och förtryckt dem, stulit deras land och byggt ILLEGALA bosättningar på ockuperade palestinska områden. Sedan när palestinier protesterar och gör motstånd och vill komma tillbaka till sina hem så är de islamister och antisemiter? Vad är det för propaganda? 
    Det var araberna som jagade ut Israel till Europa på 1600-talet. Idén om Palestina skapades på 1960 talet, Israel blev en stat 1948. Palestina var aldrig ett land innan? Hir tror du det hade sett ut med Palestina som Sture? Ännu en förtryckande och islamisk nation. Skärp dig och se verkligheten
  • Gelas1
    AndreaBD skrev 2024-05-12 23:21:57 följande:
    Ähhh... hur vet du det?  Vem säger detta? Hamas! 

Hur vet du att det är "vanliga människor"? Hamas brukar inte ha uniformer. Alltså kan det vara Hamas. 

Varför skulle Israel döda vanligt folk? De vill inte ha Gaza. De vill bara slippa bli beskjutna stup i kvarten. Och därför vill de förstås döda Hamas. Och hitta sina gisslan. 
    Tack!!!🙏🏼 Israel varnade de civila vilket Palestinas befolkning ALDRIG skulle gjort gentemot Israels befolkning. Det är hamas och den antisemitiska övertygelsen i mellanöstern som är terrorn och grunden till kriget och problemet, inte Israel.
  • Gelas1
    Auditanne skrev 2024-05-14 02:26:37 följande:
    Hur vet du att folket röstade efter politik? Israel fick näst högsta poäng av tittarna men det kan ju lika väl berott på att folk gillade Eden Golans låt och framträdande? Precis som folk gillade Kroatien som ju fick vår högsta poäng. 

Tror förövrigt att trådskaparen mest är ute efter att provocera. Precis i samma anda som nötterna inne på Flashback i snarlika tr
    Hur vet du att folket röstade efter politik? Israel fick näst högsta poäng av tittarna men det kan ju lika väl berott på att folk gillade Eden Golans låt och framträdande? Precis som folk gillade Kroatien som ju fick vår högsta poäng. 

Tror förövrigt att trådskaparen mest är ute efter att provocera. Precis i samma anda som nötterna inne på Flashback i snarlika trådar. 
    Jag är inte ute

Tror förövrigt att trådskaparen mest är ute efter att provocera. Precis i samma anda som nötterna inne på Flashback i snarlika trådar. 
    Jag är inte ute efter att ?provocera? jag är judinna och lever i Sverige provocerad i ?tysnad? fått både hot och aggresion mot mig när mislimer i Sverige fått reda på min bakgrund.. ÄVEN som tonåring när jag dejta en arab ( uppvuxen i orten) blev hejvildande skrik och dom a ?jag hoppas verkligen du inte är en jude? jag sa ?nej jag skojade ju bara? av rädsla? efter det har jag aldrig berättat.. Min moder sa till mig att inte säga till folk. Men sen kom det frågor eftersom mitt utseende eller namn och efternamn, hon sa att det fanns ?skinheads? du gjort nazister som ville göra oss illa? stackarn förstod inte att det är absolut inte den steriotypen som vi ska känna rädsla för längre.. jag har alltid nekat mitt påbrå efter muslimska angrepp och hat efter många incidenter som barn av muslimer.. Men vill göra en förändring och öppna mig. jag ?trollar inte? känns förnedrande att du/ni ens får den tanken?
Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!