Inlägg från: Anonym (Suck) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Suck)

Jag röstade på Israel!!!

KillBill skrev 2024-05-15 06:20:43 följande:

Skillnaden är att det fanns en tydlig påverkanskampanj kopplat till Israels bidrag.På sociala tipsades innan tävlingen om hur man skulle gå tillväga för att Israel skulle vinna och det finns mängder av vittnesmål om människor som lagt väldigt många röster på Israels bidrag (röstar 40 gånger eller mer på Israel).

Det fanns säkert minst lika många som röstade taktiskt för att Israel inte skulle få höga poäng. Åtminstone är det vad jag hört, och juryn var nog ett exempel.
  • Anonym (Suck)

Varför var det inget ramaskri och demonstrationer när Hamas gjorde terrordåd i Israel? Är det bara Palestinier som räknas? 

• Anonym (Suck)
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-17 10:23:53 följande:
    Självklart är det inte bara palestinier som räknas.

Men, du verkar ha missat att det blev en fullständig ramaskri i hela världen i alla medier när Hamas gjorde terrordåd i Israel. I stort sätt frågades nästan alla "Fördömer du Hamas?" och alla världens politiker tävlade om vem som skulle fördöma Hamas mer och vem som skulle ge mera stöd till Israel. Och det är så det ska vara. Man ska agera när oskyldiga mördas oavsett om det är judar eller palestinier. Men, det som Israel gör nu är också något hemskt, krigsbrott som utreds av ICJ om det kan vara folkmord. Högst sannolikt är det ett folkmord. Menar du att det inte borde bli ramaskri även nu, mot Israel? Det pågår en slakt av oskyldiga människor. 
    Jag tänkte inte bland politiker utan bland folket.

Jag menar att man borde ha gjort det lika mycket då som nu, inget annat. De enda som gjorde sig hörda då var precis som Rataxes skrev pro-palestinier.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-17 11:41:13 följande:
    Det stämmer inte alls. Även folket fördömde det hemska som Hamas gjorde. Ja, enstaka idioter finns som tyckte att det som Hamas gjorde var bra, men de är extremt få och får oerhört mycket plats i medierna. 

Men du svarar inte på min fråga...tycker du att man ska vara tyst nu när man fullständigt slaktar oskyldiga människor i Gaza? Israel är anklagat för folkmord...ska man vara tyst om det och försöka tona ner det? Eller ska man gå ut och protestera när man inser att politikerna kommer inte göra ett skit för att förhindra folkmordet?
    Jag besvarade din fråga.

• Anonym (Suck)
    Anonym (Suck) skrev 2024-05-17 11:49:47 följande:
    Jag besvarade din fråga.
    Jag menar att man borde ha gjort det lika mycket då som nu, inget annat

För att förtydliga. Demonstrationer är självklart okej men borde utförts lika mycket då som nu.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-17 12:53:20 följande:
    Varför tycker du så? Hur mäter du att demonstrantionerna är lika stora och varför  måste de vara lika? 
    Huh? Inte svårt att mäta mellan ingen demonstration alls och en massa pro-palestina demonstranter? Hur många människor demonstrerade mot Hamas terror?

Eller menar du mäta storleken mellan jublande glädje-demonstrerare och nuvarande pro-Palestina demonstranter?
  • Anonym (Suck)
    KillBill skrev 2024-05-22 14:01:46 följande:

Vad vill du säga med bilden? Israel vann  varken folkets röst eller juryns röst och detta trots att den påverkansaktion som pågick där många enskilda personer lämnade 40 röster på Israel.

Trots juryns påverkansaktion att ge noll röster till Israel, hamnade Israel på femte plats.

Ett annat sätt att se på saken.
  • Anonym (Suck)
    KillBill skrev 2024-05-23 07:47:12 följande:
    Vilket svammel. Det är bevisat att det pågick en påverkans-aktion där människor uppmanades att lägga 40 röster på Israel (1 stor familj kunde lägga flera hundra röster på Israel). Men trots detta vann inte Israel inte folkets röst och vad spelar det då för roll att Israel inte heller vann juryns röst? 

Det är också en påverkansaktion att bua så högt och mycket som möjligt för att få en sångare att tappa fokus och komma av sig.

Alla människor har kunnat ge lika mycket röster till alla länder. Ingen orättvisa alls, och de som inte velat ge sin röst till Israel har knappast gjort det. Dessutom sitter faktiskt inte alla människor på FB ( jag gör det inte). Utöver det så finns det nog väldigt många som röstat på andra länder bara för att Israel inte ska hamna högt. 

Angående juryn finns det t.o.m. de som medgett att de inte vill ge Israel några poäng alls, trots att det går mot reglerna. Resultatet var rätt tydligt också att ingen vågade ge högre poäng till Israel. För ingen kan väl faktiskt tro att juryn i alla länder tycker exakt lika illa om en sång, eller att alla gillar Schweiz exakt lika mycket? Det var en enorm diskrepans mellan juryns och folkets röster i olika länder. Det brukar även finnas en viss skillnad mellan folket i olika länders preferenser för vem som ska ha högsta poäng. Juryns hade exakt samma vinnare och alla länders jury gav så låga poäng som möjligt till Israel. 

https://www.hbl.fi/artikel/2bee1dcf-6c79-5a98-b9f5-878d35c0ad81

https://www.instagram.com/canarymission/reel/C66sZ0arhdt/

Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!