Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Jag röstade på Israel!!!

Jo, jag röstade också på dem, flera gånger. Och två av mina barn gjorde. Min man kunde inte för att han har jobb-mobil.

• AndreaBD
    Xenia skrev 2024-05-12 20:53:08 följande:

Men att så många gav Schweiz 12 poäng såg jag verkligen inte komma. Det är nästan så jag misstänker att de pratat ihop sig. Förvånad

Intressant tanke. Men varför skulle de göra det? Kan ju också vara det att folk går lite efter vad många tror. En del satsar ju pengar på vem som kommer att vinna. Och då kan ju många hänga på. 
  • AndreaBD
    Anonym (Lo) skrev 2024-05-12 21:26:19 följande:
    Du behöver nog googla lite kring konflikten. Det är inte Hamas som blir dödade nu utan vanliga människor, oskyldiga barn. 
    De flesta av de som protesterar är inte antisemiter. De vill inte döda eller skada judar, de vill att Israel slutar döda civila.

Och ja man kan tycka att Israel hade ett bra nummer med en bra låt och samtidigt tycka att deras politiker borde sluta döda civila palestinier.
    Ähhh... hur vet du det?  Vem säger detta? Hamas! 

Hur vet du att det är "vanliga människor"? Hamas brukar inte ha uniformer. Alltså kan det vara Hamas. 

Varför skulle Israel döda vanligt folk? De vill inte ha Gaza. De vill bara slippa bli beskjutna stup i kvarten. Och därför vill de förstås döda Hamas. Och hitta sina gisslan. 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-12 23:41:02 följande:
    Om israeler vill slippa att bli atackerade då borde de kanske låta bli att stjäla andras hem och mark, sluta med att fördriva palestinier, mörda och förtrycka och ockupera deras områden.  Det är enkelt. 

Men nej, sionistiska extremister vill att Israel ska ha straffrihet när man begår värsta krigsförbrytelser och slaktar oskyldiga barn. Ja dessa barn är oskyldiga enligt alla stora internationella humanitära organisationer och UN.
    Löjligt. De blev ju attackerade regelbundet EFTER att de hade gett Gaza till palestinierna och tvingat  alla judar därifrån. I 18 år har de blivit beskjutna flera gånger varje år. 

Oftast har de inte ens skjutit tillbaka. 
  • AndreaBD
    Anonym (Lo) skrev 2024-05-13 07:25:18 följande:
    Du menar att Hamas till största del består av kvinnor och barn??
    Att de vill stoppa Hamas är en sak men det gör man inte genom att beskjuta sjukhus och ha ihjäl nyfödda barn och deras mödrar.
    UN har just också börjat rätta sina siffror - de har just HALVERAT siffrorna för kvinnor och barn.

www.ochaopt.org/content/hostilities-gaza-strip-and-israel-reported-impact-day-215

Visserligen hävdar man fortfarade att sammanlagda antalet skulle vara 34.000, det här är de man har identifierat. Men litar du på Hamas om de bara påstår att det ändå är dubbelt så många, även om de inte vet vilka? 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-13 09:10:56 följande:

Jag råder er att tänka på hur ni uttrycker er eftersom israelvänner här anmäler precis all kritik som antisemitism och FL tar bort inläggen av rädslan för att stämplas som antisemiter. Det är välkänt att vår yttrandefrihet är begränsat när det gäller att tex kritisera Israel och att sionisterna anklagar allt och alla för antisemitism.

Stämmer inte, det är bara du som får inläggen borttagna för personangrepp. Antisemitism begriper sig inte moderatorerna på, dessa inlägg tar de inte alltid bort. 
  • AndreaBD
    Anonym (Lo) skrev 2024-05-13 07:20:36 följande:
    Viktigt att särskilja folket judarna mot det staten Israel håller på med nu.
    Absolut. Majoriteten av israeler står inte bakom Netanyahu. De kan vara lojala och hålla ihop någorlunda när de ändå är i krig.

Bara ett exempel - israeliska regeringens förra talman Eylon Levy - som var väldigt bra som talman och populär - stängdes av efter att regeringen fick reda på att han hade varit med och demonstrerat mot Netanyahu. Obestämd
  • AndreaBD
    Fjäril kär skrev 2024-05-12 21:28:44 följande:
    Jag ändrar inte åsikt eller inställning. Det finns aldrig en ursäkt till att att döda människor . I krig är alla förlorare. Ingen förtjänar att dödas . 
    Nja... tänk om de allierade hade tänkt så under andra världskriget, så hade man inte fått bort Nazisterna i Tyskland. Jag har en vännina som alltid var 100 % för fred, men när Ryssland attackerade Ukraina, då sa hon också: Fredstanken håller inte, när man har en sån här situation - ett angreppskrig!. 

Och även Hamas är ju en motståndare som man inte kan prata med. Det finns inga kompromisser där. De vill bara utrota varenda jude. Och precis som nazisterna i Tyskland kan de tänka sig kompromissa ett tag, några få år. Under tiden förbereder de sig för att verkligen utrota judarna. Det finns inga kompromisser där. 
  • AndreaBD
    Anonym (, .) skrev 2024-05-13 00:20:30 följande:
    Finns rätt många hatiska judar också. Två fel kan aldrig bli ett rätt. Folkmördare och de som stöttar dem är skitfolk oavsett vilket dna eller religion de har!

Tycker du att det är värre att vara antisemit än att vara en simpel rasist?
    Vi har inte sett demonstrationer av såna i alla fall. Och säg inte att de inte skulle ha anledning, det skulle inte hålla.
  • AndreaBD
    Anonym (Lo) skrev 2024-05-13 07:25:18 följande:
    Du menar att Hamas till största del består av kvinnor och barn??
    Att de vill stoppa Hamas är en sak men det gör man inte genom att beskjuta sjukhus och ha ihjäl nyfödda barn och deras mödrar.
    Alla vet, och har vetat i många år, att Hamas håller hus just i såna ställen, sjukhus, skolor, ambulanser. De utnyttjar västvärldens mänskliga rättigheter och krigslagar till MAX. De tar mänskliga sköldar. De skjuter folk som följer Israels uppmaningar att bege sig i säkerhet. Vet DU hur många som har dödats av Hamas, inte av Israel?

Och vi har också hört flera vittnesmål, palestinier som har uttalat sig franför TV-kameror eller i telefon och sagt att de VILL dö, att de inte tänker flytta på sig. Och barnen? Jo, de ska också dö. Det säger de alltså om sina egna barn.
Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!