Anonym (XXX) skrev 2024-05-13 14:06:52 följande:
Det är en konstig definition på antisemitism i så fall, för i så fall skulle alla klarsynta människor vara antisemiter. Jag känner en del judar, och det är sant att de har en starkare lojalitet med varandra och med judar i andra länder, än de har med värdfolket i länderna där de bor.
Detta märker man för övrigt även som vän. Man kommer bara "hit men inte längre". I den innersta kretsen finns bara judar - och då menar jag inte att alla har blodsband som i de muslimska klanerna, där man annars också får samma behandling. D.v.s. "hit men inte länge", i den närmaste kretsen finns bara klanmedlemmar.
Tänk även på att de flesta judiska unga män - ja även här ifrån Sverige - åker ner till Israel och gör två års värnplikt. Du tycker inte att två års hård militärtjänstgöring i ökenklimat alldeles frivilligt, tyder på att de har liiiiiite lojaliet med staten Israel..?
När du skrev det inlägg jag svarar på nu så visste du att påståendet om att judar är mer lojala mot andra judar och mot Israel än mot det land de lever i är antisemitism, per definition.
Myten om juden som den otrogne man inte kan lita på. Juden som säljer ut sitt land för andra judar och för Israel.
.
ÄNDÅ, till synes utan att skämmas, så UPPREPAR du denna antisemitiska myt i detta inlägg ... för att "
det är sant".
Du skriver att varje "klarsynt" människa i så fall är antisemit för de "vet" att myten är "sann".
Du säger att judarna bor hos ett "värdfolk".
Vad menar du med att judarna bor hos "värdfolk"? Hör de inte hemma i Sverige? I Frankrike? I Italien och Spanien? I England?
Om inte det är deras länder, vilket är då deras land?
.
Jag vet inte om du faktiskt inte förstår vilka antisemitiska uttalanden du gör just nu eller om du vet men inte bryr dig för att du faktiskt tycker så.
Det mest oroväckande r i vilket fall det medhåll du får. Det lilla verbala motstånd du möter när du skriver som du gör.
Men, i tråden om att rösta på Israel, så kan jag säga att det är just detta tankegods du sprider som fått oss andra att i protest rösta på Israel.
En liten symbolisk gest som uppskattas i Tel Aviv och Jaffa