Inlägg från: Anonym (XXX) |Visa alla inlägg
  • Anonym (XXX)

Jag röstade på Israel!!!

"Judarna är ett fredligt folk"? Tomte Har du läst nyheterna på sistone?

Ja, jag har förstått att många - både jurys och vanligt folk - röstar av politiska skäl, snarare än att välja den bästa låten eller artisten. Det gör att jag faktiskt tycker, att vi lika gärna kan lägga ner den här tävlingen. Det är ju helt meningslöst för den som vinner också, om han/hon (eller var det kanske ett "hen" denna gång? Tomte) bara vunnit av något politiskt skäl, och inte för att någon tycker att den (Skrattande) är bra.

• Anonym (XXX)
    Anonym (Lo) skrev 2024-05-13 07:20:36 följande:
    Viktigt att särskilja folket judarna mot det staten Israel håller på med nu.
    Ja, fast i min erfarenhet brukar judarna över hela världen vara väldigt lojala med staten Israel, vad den än gör. Israel är deras moderland, oavsett var de bor i världen just nu (d.v.s. i deras föreställningsvärld). Och nu talar jag alltså om judar i betydelsen "personer som identifierar sig som judar" (och vanligen är troende), inte någon "ras". 

Har du hört något fördömande av Isreals agerande ifrån exempelvis en svensk judisk religiös organisation? Det har inte jag. De borde för sin egen skull också gå ut med något sådant, för gör de inte det så växer antisemitismen. 
  • Anonym (XXX)
    AndreaBD skrev 2024-05-12 23:21:57 följande:
    Ähhh... hur vet du det?  Vem säger detta? Hamas! 

Hur vet du att det är "vanliga människor"? Hamas brukar inte ha uniformer. Alltså kan det vara Hamas. 

Varför skulle Israel döda vanligt folk? De vill inte ha Gaza. De vill bara slippa bli beskjutna stup i kvarten. Och därför vill de förstås döda Hamas. Och hitta sina gisslan. 
    Nyfiken fråga: är du själv judinna? Jag misstänker det eftersom du försvarar Israel så okritiskt och enögt. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Lo) skrev 2024-05-13 08:10:39 följande:
    Nej, jag har enbart sett privatpersoner som gått ihop i ett upprop och skrivit insändare och dyl om att alla judar(dvs de själva och bekanta som inte vill figurera med namn) inte håller med och står bakom Israels regering.
    Exakt. Det räcker inte. Man får intrycket att den judiska communityn stöder folkmordet. Judarna håller ihop, och det finns historiska orsaker till att de tycker att de behöver göra det. Men just nu förstör de för sig själva...
  • Anonym (XXX)
    Anonym (C) skrev 2024-05-13 08:45:23 följande:
    På så sätt liknar de SD-väljare. Hur mkt skit som än kommer fram så tar väljarna aldrig avstånd eller kritiserar. Livsfarligt med den sortens lojalitet. 
    Jaha, men nu har inte Sd begått folkmord i alla fall...
  • Anonym (XXX)
    AndreaBD skrev 2024-05-13 09:12:01 följande:
    UN har just också börjat rätta sina siffror - de har just HALVERAT siffrorna för kvinnor och barn.

www.ochaopt.org/content/hostilities-gaza-strip-and-israel-reported-impact-day-215

Visserligen hävdar man fortfarade att sammanlagda antalet skulle vara 34.000, det här är de man har identifierat. Men litar du på Hamas om de bara påstår att det ändå är dubbelt så många, även om de inte vet vilka? 
    Är det inte tillräckligt många döda kvinnor och barn som det är, menar du? "Några tusen döda spädbarn hit eller dit, vad spelar det för roll?" Du är värre än Herodes...
  • Anonym (XXX)
    Anonym (fi) skrev 2024-05-13 11:42:00 följande:
    Ja, du blir avstängd när du skriver antisemitiska inlägg, ja.

Det är exempelvis antisemitiskt att: 

- Anspela på att Israel är nazister
    - Skriva om "den judiska maffian som styr världen"
    - Påstå att Israel är en rasistisk stat som ägnar sig åt etnisk rensning
    - Ställa krav på Israel som du inte skulle ställa på någon annan stat.

osv

Men allt det här har du ju lärt dig här den hårda vägen, så att säga.

Och nä, det blir inte bättre av att länka nynazistiska hemsidor heller.
    Fast nu känns det att man bara behöver beskriva verkligheten precis som den ser ut, om man vill svärta ner Israel. Sorry. Det där landet gräver sin egen grav just nu. Till och med USA börjar tröttna, trots att så många vid makten där har judisk bakgrund. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (fi) skrev 2024-05-13 13:02:07 följande:
    Nu ska du få höra:

Så, det finns alltså i USA "många vid makten" som har "judisk bakgrund" säger du och "trots" detta så börjar USA att "tröttna" på Israel, skriver du.

Definitionen av antisemitism, som Sverige har godkänt den:

"Accusing Jewish citizens of being more loyal to Israel, or to the alleged priorities of Jews worldwide, than to the interests of their own nations."

holocaustremembrance.com/resources/working-definition-antisemitism
    -

.

Så, förklara för oss alla hur dessa judar "vid makten" i USA, hur deras religion har någon som helst bäring på USA:s åsikter om Israel.

Du fattar att du snubblar omkring vid gamla antisemitiska myter om "judemaffian som jobbar för Israels bästa", nu va?!

Eller så fattar du det inte och då kan du ta till dig detta.

.
    Nä, ingen kallas antisemit för att han/hon kritiserar Israel men skriver man inlägg med antisemitism så blir de bortplockade och man blir avstängd. OCH man kan komma att kallas antisemit. Särskilt om man gör om det gång på gång.
    Det är en konstig definition på antisemitism i så fall, för i så fall skulle alla klarsynta människor vara antisemiter. Jag känner en del judar, och det är sant att de har en starkare lojalitet med varandra och med judar i andra länder, än de har med värdfolket i länderna där de bor.

Detta märker man för övrigt även som vän. Man kommer bara "hit men inte längre". I den innersta kretsen finns bara judar - och då menar jag inte att alla har blodsband som i de muslimska klanerna, där man annars också får samma behandling. D.v.s. "hit men inte länge", i den närmaste kretsen finns bara klanmedlemmar. 

Tänk även på att de flesta judiska unga män - ja även här ifrån Sverige - åker ner till Israel och gör två års värnplikt. Du tycker inte att två års hård militärtjänstgöring i ökenklimat alldeles frivilligt, tyder på att de har liiiiiite lojaliet med staten Israel..? Tomte
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-05-13 14:17:26 följande:
    SVT och Eurovision informerade alla att man fick rösta upp till 20 gånger!  Då kunde ju alla räkna ut att en röst inte var mycket värd. De vill väl uppmuntra engagemanget eller också skulle vi skramla ihop pengar till EBU?..
    Jag röstade därför sex gånger på Israel. Det var inte pga någon yttre påverkan på något sätt, jag sympatiserar inte ens med SD. 
    Jag tycker att det är dags att lägga ner hela jippot. Det är ju helt meningslöst när man kan fuska på det sättet. Vem som vinner har inte längre någonting med låten, musiken eller artistens framträdande att göra, det handlar BARA om politik nu. (Tendenser till det har för övrigt funnits länge.)
  • Anonym (XXX)
    Auditanne skrev 2024-05-14 02:26:37 följande:
    Hur vet du att folket röstade efter politik? Israel fick näst högsta poäng av tittarna men det kan ju lika väl berott på att folk gillade Eden Golans låt och framträdande? Precis som folk gillade Kroatien som ju fick vår högsta poäng. 

Tror förövrigt att trådskaparen mest är ute efter att provocera. Precis i samma anda som nötterna inne på Flashback i snarlika trådar. 
    Nu har ju en massa människor gått ut och sagt - här i tråden också - att de röstade (maximalt antal gånger) på Israel av politiska skäl, och före jippot bedrev de kampanj och försökte övertala andra att också göra det. Det har till och med stått saker i sociala media som "alla som inte hjälper till och röstar på Israel nu har outat sig som extremvänster och Hamas-anhängare".
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!