Inlägg från: Anonym (Kork) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kork)

Ta ansvar för sitt eget liv

Alla människor borde ta ansvar för sina liv. Det är vad det innebär att vara vuxen. Människor som lägger över det ansvaret på andra är förlorare som aldrig kommer att bli lyckliga. 

• Anonym (Kork)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-12 11:39:24 följande:
    Ja, jag anklagar inte kvinnor för att jag inte träffar nån. Jag uppmanas ändå att ta tag i mitt liv, börja träna t ex, för att attrahera kvinnor. Jag tränar redan, sen över 30 år tillbaka.
    Om jag tappat lusten för ett intresse jag hade tidigare, så väntar jag inte på att en kvinna ska få igång mig igen.
    Om du tycker att ditt liv är perfekt som det är så behöver du ju inte ta tag i ditt liv. Det är väl bara att leva vidare och njuta av livet. Har du inget att ta tag i så behöver du ju inte bry dig. 

Men det är ju lite konstigt att någon som har skapat sig det perfekta livet får rådet att ta tag i sitt liv. Om man inte gnäller och verkar genuint lycklig brukar man inte få oombedda råd från vänner, familj eller kollegor. Det är något som sker om man inte är lycklig och beklagar sig över sitt liv. Särskilt om man ofta beklagar sig över sitt liv utan att göra någonting åt det för sånt kan bli väldigt irriterande att lyssna på. Människor som gnäller och beklagar sig utan att någonsin försöka göra något åt saken är väldigt jobbiga att lyssna på och till slut. 
  • Anonym (Kork)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-12 12:09:59 följande:
    Perfekt är att ta i. Tror inte det blir perfekt även om jag träffar nån. Även om många tror att såna som jag tror det.
    Jag har försökt med kvinnor jag var intresserad av, så jag tog tag i det. Jag väntade inte på att nån skulle göra det åt mig. Och så är jag schysst mot alla kvinnor jag träffar. Det tror jag är ett plus och att man kommer en bit på vägen med en kvinna.
    Vuxna människor brukar inte vanligtvis vänta på att andra  ska ta tag i saken och fixa en partner åt en. Det är något som är upp till var och en att fixa själv. 

Du tror? att det är ett plus att vara schysst mot de kvinnor du träffar? 

Vad menar du med försökt med kvinnor? Konstigt sätt att uttrycka sig på.... Vad betyder det? 
  • Anonym (Kork)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-12 12:35:36 följande:
    Ändå ser man vuxna som väntar på att en ev. partner ska fixa till deras liv åt dom.

Ja, jag tror jag kommer en bit på vägen med en kvinna om hon känner att jag är schysst mot henne. Jag är alltså inte som kvinnan i mitt exempel som tycker att mannen kommit en bit på vägen med henne om han får henne att återuppta sitt avsomnade intresse.

Om du skulle gissa, vad tror du att det betyder?
    Du svarar inte på mina frågor. 

Jag ser framför mig en hanhund som går fram till honan, luktar henne i rumpan och börjar jucka. Eller en 10 åring som frågar klasskompisen om hon vill bli ihop. 
Svar på tråden Ta ansvar för sitt eget liv