Anonym (Våga och sluta undra!) skrev 2024-05-15 15:02:07 följande:
Men alltså den här Janne Max, vad är det för filur här? Har du reflekterat över att i ALLA trådar där du medverkat i och skrivit om PRECIS DESSA åsikter (så som att män ska ta initiativet, men att de inte vill det samtidigt, att de säger dittan och dattan fram och tillbaka) så möts du ALLTID av kommentarer från i princip alla andra som motsäger dig? Varför är det så tror du? Vad för erfarenhet har du egentligen, om du säger att du "kunde blivit av med oskulden vid 26 års ålder", säger inte det dig något om att du är helt ute och cyklar i dina egna resonemang? Nej, du fortsätter om och om och om igen på samma hjulspår som ett trasigt kasettband som spelar samma låt på repeat.
Utifrån min erfarenhet så har jag stött på många tjejer som tagit initiativet, men inte för att jag varit passiv utan snarare i situationer där de velat ta för sig och visa sitt intresse. I flera fall har deras initiativ blivit grunden till mitt intresse för dem.
Till TS: Du måste våga för att vinna! Fortune favors the brave, svårare än så är det inte. Jag säger inte att du måste ta initiativet för att du är man, nej. Jag säger att du måste ta initiativet för att du uppenbarligen tycker väldigt mycket om (eller är attraherad av) denna tjejen, och du vet inte vart hon står och hon har inte tagit initiativet själv. Ekvationen är enkel - antingen så gör du ingenting och fortsätter undra och tänka på henne, eller så tar du makten över ditt liv och faktiskt gör något åt saken! Man måste lära sig att ta för sig, och man måste lära sig att hantera att det inte alltid går så som man vill när känslorna inte är besvarade. Men om du inte frågar kommer du alltid undra. Är det värt det? Du har en potentiell möjlighet att uppleva ett äventyr med en ny person - det händer inte varje dag i livet att man hittar någon som man blir så magnetiskt dragen till.
Uppmuntrar dig till att försöka, du har inget att förlora. Oavsett vad hon säger, så är det värt det!
Hur menar du med att deras initiativ har blivit grunden för ditt intresse?
Var du inte intresserad innan men när du visste att hon var det så blev du intresserad?
Ja det är ju verkligen så att man inte varje dag man hittar någon som man känner så för. Vilket även gör att man blir mer tillbakadragen och blyg.
Jag tror ju och hoppas att hon känner samma för mig.Och inte att hon plötsligt blir intresserad när jag tar initiativet?