Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?
Mandel skrev 2024-05-15 08:50:49 följande:
Det handlar väl självklart om HUR man lägger fram saker. Och man får så klart ha koll på om personen i fråga till att börja med är singel innan men ens försöker...Är det på ett jobb och man sitter ett gäng kollegor så är det ju inte så svårt att slänga ur sig en allmän fråga om lunchpromenad, AW, glass i solen osv och på så vis se om den man är intresserad av hänger med och då kan man ju kanske se till att hamna bredvid och prata lite mer avslappnat.
Sedan handlar det också om att backa på ett normalt sätt om man får nobben på en direkt fråga till den man är intresserad av.
Inte tjata eller vara påstridig. Inte "råka" dyka upp här och där som kollegan är där man normalt inte tidigare brukade dyka upp osv.
Jag är väl för gammal och filterlös för att förstå problematiken. Jag är nog den som varit mest drivande i mitt dejtingliv då jag är alldeles för otålig för att sitta passiv och vänta.
Ingen minns en fegis är ett av mina motton liksom friskt kopplat hälften brunnet...
När jag har nobbat män så har jag alltid gjort det på ett respektfullt sätt - om de lagt fram det respektfullt. Jag har även tackat och talat om att jag så klart blivit smickrad och att det var stort/modigt av dem att våga fråga. För det är modigt att våga fråga på ett seriöst vis!
Många tycker det är svårt att ta såna initiativ. Menar du att du flesta kvinnor t ex, inte tycker det är svårt att göra det, att de inte drar sig för det för de är rädda att få nej?
Ja, jag tycker också att man ska kunna ta ett nej på ett bra sätt, utan att bli jobbig. Jag brukar också visa respekt, både om jag får nej eller om jag nobbar.
Men även om man gör allt "rätt", så tycker många att det är opassande om det är nån på jobbet t ex.