• Anonym (Oj)

Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?

Anonym (Hm) skrev 2024-05-10 20:23:06 följande:
    Jag har fått höra genom en kompis att hon är intresserad av mig. samt hon visade tecken på det. Jag gillar henne också. Men där tar det stopp? 
    Vadå, det tar stopp? Det är ju du som stoppar där. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-15 17:11:57 följande:
    Med lägga ner menar jag att försöka sluta tänka på henne, fokusera på kursen istället för på henne, och gå vidare och leta någon annan.
    Vågar du fråga någon annan då?
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-15 23:27:06 följande:
    Det är så jag känner.
    Sedan ska jag träffa henen på kursen varje vecka om hon skulle säga nej

Hon vet ju att jag är väldigt intresserad också.
    Om hon nu skulle känna samma för mig, tror du då hon också väntar? Eller så blir det som du skriver hon kanske säger ja, men jag sedan upptäcker att hon inte känner lika starkt för mig? 

Jag vill ju inte tänka på henne ,eller ha starka känslor om det inte blir något av det hela, eller att hon inte känner samma. och jag har försökt att inte tänka på henne, men det verkar som sagt omöjligt. Jag måste nog sluta kursen om det ens ska gå, vilket jag har funderat på att göra eftersom jag inte kan sluta tänka på henne när jag ser henne där hela tiden? 

Det finns inga garantier för att det blir ni även om du frågar och hon tackar ja. Ni känner inte varandra, det är ju det ni ska göra när ni ses, lära känna varandra. Och då kanske en av er eller båda blir kära eller inte. 

• Anonym (Oj)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-16 11:02:59 följande:
    Ja och saken är att jag håller inga dörrar öppna. Jag går och väntar på henne för att hon är den enda jag tänker på. Vilket börjar bli jobbigt, speciellt nu om hon dejtar runt andra.
    jag ville veta hur det bli med henne innan jag eventuellt går vidare?

Då måste du prata med henne. 

• Anonym (Oj)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-16 21:24:32 följande:
    Tack  // Glad 

Det kan ju vara som du säger att hon inte vet hur jag känner.
    Det var så mycket signaler som sa att hon ville ha mig också, och jag kände verkligen att henne vill jag ha. Då blir det kanske naturligt att man känner att nu ska jag satsa på det här innan man går vidare och börjar leta annat? Eller är det bara jag?

Om någon annan hade ställt samma fråga så tänker man ju att det är bara gå fram och säga att du vill på dejt med henne, men när det är så mycket känslor och man blir nervös och skulle bli krossad över nej så vet jag inte?

Och nu när jag vet att hon är på dejtingsida så skulle jag ju kunna bli medlem där, men då kommer hon väl tro att jag dejtar runt också, eller att vi inte ens matchar, men då vet jag ju iallafall, för är hon verkligen intresserad som mig så borde hon väl matcha med mig ifall hon ser mig där? 
    Vad skulle du göra om ni matchar?
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-16 21:43:51 följande:
    Isåfall skulle jag skriva, och såklart försöka få till en dejt.
    Vad skulle det betyda om vi inte matchar men hon ser mig där? Ska jag ge upp då?
    Vågar du skriva då? 

Ja, vad skulle alternativet vara? 
  • Anonym (Oj)

Det löser sig själv. Eftersom du inte gör något och hon finns på dejtingsajter så hittar hon någon annan. Som vågar. 

• Anonym (Oj)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-22 15:22:58 följande:
    Ja så är det visserligen, det har jag tänkt på. 
    Jag kan också hitta någon annan, men nu var det inte det som var problemet, det var henne jag ville ha. Men känner hon inte samma för mig så går jag vidare också. 
    Du säger det, men du agerar ju inte. Det är väl det som det handlar om. 
    Det var henne du ville ha. Felskrivning? 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-22 15:34:46 följande:
    Nej, men visar hon att hon inte är intresserad, så kommer jag inte vara efter henne mer. Då kommer jag göra allt för att gå vidare och glömma henne.
    Just nu visar hon att hon vill ha mig också, men det kanske är misstolkning eller något, samt att hon dejtar på appar så vet man inte längre. 

Själv längtade jag till kursen varje vecka där jag skulle träffa henne, men som en del säger hon är väl inte lika intresserad av mig som jag av henne.

Precis, då har jag ju rätt. Det löser sig själv eftersom du inte agerar. 

Istället för att ta kommando över ditt eget liv så bara väntar du. Bestäm dig, fråga henne eller glöm henne. Vänta inte på henne, lev livet nu istället. 

• Anonym (Oj)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-28 16:14:21 följande:
    Jag har inte gjort något än. Jag fick i helgen reda på att hon hade matchat med den här kompisen på sidan. Varför blev jag nere efter det, och vad betyder det egentligen? 

Det är väl som ni har sagt att jag har byggt upp något? Och hon har inte samma förväntningar /känslor som mig. Men ska jag strunta i sånt och försöka ändå, eller hur ska jag göra egentligen. Snart är det uppehåll under sommaren också. 
    Så löste det sig själv. Du gjorde inget och nu går hon vidare.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-29 00:33:39 följande:
    Jo, Men går hon vidare så enkelt så har hon nog inte samma känslor som mig. 
    Samtidigt kanske hon precis som mig börjar fundera på att det har gått lång tid nu och att nu måste det hända något eller ge upp och gå vidare. 
    Men samtidigt så gick hon isåfall vidare utan att göra ett försök, eller är det 100% att alltid killen måste ta initiativet? Även om hon skulle vara lika intresserad.

Som sagt, allt det kan appliceras på dig också. 

Du kan bara ta ansvar för dina handlingar och du känslor. Du gillade henne jättemycket, men gjorde inget. Lägg inte över det på henne. . 

• Anonym (Oj)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-29 12:11:58 följande:
    Jag försöker inte lägga över det på henne.

Jag trodde vi hade en speciell kontakt. Jag kanske hade fel eller har misstolkat. 

Jag vet inte varför det skulle vara konstigt att man vill ha någon som gillar en lika mycket tillbaka. Som jag tror/trodde att hon gjorde. 

Du vet inget om vad hon tycker, eftersom du inte brytt dig om att fråga. 

Nu är du sur och besviken och lägger över det på henne, att hon inte ville. Men du ville ju inte heller, du agerade som att hon inte betyder något. 

Om du verkligen trodde ni hade en speciell kontakt, varför agerade du inte då? 

• Anonym (Oj)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-29 15:58:33 följande:
    Du förstår inte hur jag menar. 
    Jag trodde hon var jättekär i mig och ville ha mig och väntade på att någon av oss skulle våga ta initiativ.

Men då menar ni att hon gick vidare till någon som vågade ta initiativ, men då har jag svårt att tro hon var så intresserad som jag trodde. 

Hon hade lika gärna kunnat ta intiativ också, innan hon gick vidare isåfall. Men för att hon är tjej så får hon gå vidare utan att försöka ens även fast hon är jättekär i mig. 

Hur länge tycker du att hon ska vänta på dig?

Jättekär? Hon känner inte dig, så varför tror du hon redan fått så starka känslor? 

Hon är säkert intresserad, men självklart går hon vidare om inget händer och hon själv inte vågar eller tror att du inte är intresserad. 

Ta ansvar för ditt liv, din offermentalitet är inte attraktiv. Hon har inga skyldigheter mot dig. Hon tar ansvar för sitt liv, inte ditt. 

• Anonym (Oj)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-29 16:15:49 följande:
    Ja, jag trodde vi hade någon kärlek vid första ögonkastet grej, men eftersom ni inte varit med om det så vet ni inte hur det känns.

Ja självklart. Förstår inte på vilket sätt jag skulle tycka jag är ett offer, Du vet väl inte hur blyg jag blir eller något sånt. det är inte rätt att lägga allt ansvar på killen heller om hon nu känner samma. 

Du trodde det, men du kan ju inte svara för henne.

Hon kanske tycker du är trevlig och vill lära känna dig. Eftersom du inte tar kontakt går hon vidare. Du betyder kanske inte mer än så. En möjlighet som inte blev av. 

Känns lite läskigt att du tillskriver henne känslor som hon kanske inte alls har, och sedan utgår från det och börjar fantisera ihop något om att hon minsann inte bryr sig längre utan snabbt går vidare. 

• Anonym (Oj)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-29 18:21:20 följande:
    Ok. Så hur gör tjejer när dom är kär då? Tar intiativ eller skickar ut signaler så man ska förstå dom är det? 

Ja, men just precis som den andra skrev vi måste förstå rätt. Är hon inte kär så får jag inte tänka så, men är hon det så ska jag förstå det på hennes signaler. 

Måste de vara kära i dig innan du tar initiativ? 

Om du är intresserad så ta kontakt. Är hon också intresserad svarar hon ja, annars nej. Sedan ta det därifrån. Man måste inte var jättekära på första träffen. 

• Anonym (Oj)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-29 18:31:33 följande:
    Pls, jag jagar inte någon som inte visar intresse för mig. 
    Jagar? Ok.

Ja, då ska du inte kontakta henne på Tinder, eftersom du redan konstaterat att hon inte är kär i dig och nu går vidare.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-29 18:54:02 följande:
    Vet inte vad ni tror hon är för typ som jag tänker springa efter.

Jag känner såhär på grund av våran speciella kontakt, vare sig den är äkta eller inte. Så för mig har det betydelse vad hon känner, eller om jag har inbillat mig.
    Låter ju bara löjligt att du ska jaga henne. Du håller ju på att svimma när du ska prata med henne. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-29 19:58:25 följande:
    Som sagt, jag skulle inte ens planera att försöka ta kontakt med en tjej om jag inte kände och trodde att det fanns ömsesidigt intresse. Spelar ingen roll vad ni skriver att jag inte kan veta vad hon känner. Det är min känsla pga signaler och saker. 

Fast nu tog du inte kontakt trots din känsla och signaler. 

Svar på tråden Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?