• Anonym (S)

Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?

Anonym (Hm) skrev 2024-05-14 22:12:25 följande:
    Exakt.
    och jag och hon är lika blyga, så vi fastnar liksom när ingen tar initiativet.
    Det enda du kan styra över är att du isf tar initiativ. Du kan ju inte tvinga någon annan att göra det. Du vet dessutom inte heller hur hon känner, faktiskt.
  • Anonym (S)
    Anonym (Löken) skrev 2024-05-14 17:19:32 följande:
    Va? Kan du ge exempel på en liknande tråd där det är en tjej som får rådet att inte göra något?
    Eller hur? Har aldrig sett ett råd till någon som är intresserad av någon att vara passiv, oavsett kön
  • Anonym (S)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-14 22:30:48 följande:
    Exakt. Det är därför jag funderar på att lägga ner hela den här grejen, än att gå och vänta på något som inte kommer bli något.
    och satsa på någon tjej jag träffar mer naturlig väg där vi måste prata, eller genom gemensam kompisar, eller kanske på någon dejtingsida.

Även om jag ofta tänker på denna tjej, vilket gör mig väldigt blyg också, jag har många gånger tänkt att nu ska jag ta initiativ, men så blir det aldrig av ändå, och jag samtidigt hoppas på att hon ska göra det, men tänker mer om jag borde lägga ner istället för att hoppas på det? 
    Det är ju din förlust isf. Jag förstår inte varför du är intresserad av en tjej som inte ens pratar med dig. Obegripligt.
  • Anonym (S)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-14 22:42:44 följande:
    Ja. Hade jag fått bestämma hade jag inte varit intresserad av henne, speciellt när det inte verka bli något. Men det verkar inte som att jag styr över det. Hon kommer i mina tankar hela tiden ändå. Och jag blir nervös och blyg runt henne.
    Du väntar alltså passivt på att hon ska ta initiativ till att ni ska träffas på tu man hand. Men varken hon eller du pratar med varandra. Tycker det är en underlig förväntan att ha på andra. Du vill att något (någon) ska komma serverat till dig. Känns lite självcentrerat.
  • Anonym (S)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-15 09:23:17 följande:
    Jag vet inte. Det är mycket jobb med människor. Fast man hoppas att det är lätt om det är rätt, att bara känns självklart och avslappnat.
    Det är ju det du påstår. Kvinnor tycker att män ska ta första steget samtidigt som du hävdar att de inte vill bli uppraggade.

Dvs om det är som du menar så skulle inte ett endaste förhållande existera. Förhållanden existerar så du har ju fel uppenbarligen.
  • Anonym (S)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-15 13:15:41 följande:
    Jag har inte fel. Män och kvinnor hittar varann, attraktion och kemi uppstår trots allt som andra säger. Många kvinnor hävdar att det är på ett visst sätt. De säger att män är si och så, och det gillar dom inte. Sen visar det sig att det gör dom visst det. Finns många som vill tala om för andra hur de ska göra, för då blir det bra. Och rätt.
    Det är ju inte "andra som säger" det är ju DU som påstår att kvinnor inte vill bli raggade på och att kvinnor förväntas bli raggade på. 

Känns som att du fått allt om bakfoten. 
  • Anonym (S)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-15 14:23:25 följande:
    Nej då. Jag hävdar bara att många kvinnor säger en sak. Ofta till män. Sen gör de tvärtom. Och vill att män ska vara och göra som de säger till män att de inte ska vara och göra.
    Det upplever inte jag. Så du menar att kvinnor egentligen vill att män ska ragga, trots att de säger att de inte vill att män ska ragga, eller menar du att kvinnor egentligen vill att män inte ska ragga fast de säger att de vill att män ska ragga?

Låter som ett bekymmer som bara rör sig i ditt huvud. Så komplicerat är det faktiskt inte. Är ts intresserad så behöver han stå för raggandet i stället för att passivt vänta på att hon eventuellt ska ragga. Detta eftersom han bara kan kontrollera sig själv och har ingen aning om hur hon känner. Tycker det är underligt tänkt att resonera i såna termer som "vem ska ta första steget" när man faktiskt inte vet någonting om hur hon känner.
  • Anonym (S)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-15 15:11:46 följande:
    Då är jag den första att gratulera till att du haft så många tjejer som tog initiativ.

Sant att män måste lära sig att ta för sig. Det säger kvinnor också till män. Kvinnor tycker att det är manligt. Och avtändande om han inte vågar.

Man måste lära sig att hantera att det inte alltid går som man vill, skriver du. Är det här riktat till män? Tror du att det är ovanligt att män inte får lära sig det? Kanske få män som tar första steget och får nobben? Eller menar du att de flesta män har samma erfarenheter som dig, att många tjejer tar initiativ?

Sant att det inte är varje dag man får såna känslor för nån. Det kan jag intyga. Jag fick känslor för en mycket yngre tjej. Varför fick inte jag uppmuntran från de flesta kvinnorna, att jag skulle försöka, jag hade inget att förlora?
    Varför skulle just du få uppmuntran? Alla situationer är olika. Kvinnor har säkert varit med om att äldre män raggat på dom bara för att de var trevliga och kände igen beteendet från dig. Du verkar förväxla "goda råd" med "stryka medhårs" Din raggning var tydligen oönskad, så "kvinnorna" hade rätt. Det hade kunnat bespara dig en hel del om du valt att lyssna på goda råd.
  • Anonym (S)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-15 16:46:22 följande:
    Det har gått ca 8 månader nu, och med konstigt läge är nog just att det gått så länge med signaler fram och tillbaka, men ingen gör något? Man får liksom känslan att jag kanske bara borde lägga ner?
    Med tanke på att jag bara tänker på henne hela tiden, och hon kanske inte ens gör det om mig.  
    Tycker det är uppenbart att du får "lägga ner" jag vet inte vad du menar med det egentligen. Du har ju inte gjort något, så vad ska du "lägga ner" då?
  • Anonym (S)

Tycker du kan börja prata med henne i stället för att fråga ut henne det första du gör. Ni snackar ju inte ens.

• Anonym (S)

Tycker också det är underligt att du reagerar på att hon är på en dejtsida. Ni pratar ju inte ens. I ditt huvud så är ni t o m exklusiva?

• Anonym (S)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-16 21:12:05 följande:
    Inte exklusiva, men att hon är den enda jag vill ha. Och då finns det inget intresse att leta på någon dejtingsida innan jag försöker något med den jag vill ha och vet hur det blir med det, eller att jag bestämmer mig för att ge upp henne.
    Men just nu så finns bara hon. och så känner hon ju uppenbarligen inte för mig, men så kan det väl vara.
    Du känns som en stor röd flagga. Trots att ni inte haft någon typ av egentlig kontakt så har du kommit så långt i dina tankar att du själv känner dig exklusiv och funderar över det faktum att hon inte avregistrerat sig från dejtappar. Du funderar på att "ge upp" något som inte ens startat.
  • Anonym (S)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-19 19:58:36 följande:
    Vi har kontakt flera gånger i veckan på kursen. 
    Jag vet inte ens vad du menar med att jag känner mig exklusiv, det gör jag inte. men eftersom det är hennes jag är intresserad av så vet jag inte varför jag ska försöka med andra innan jag vet? Som hon verkar göra.

I fredags pratade jag även med en annan tjej och skrattade, sedan ignorerade tjejen jag är intresserad av mig resten av dagen.
    jag har bara fokuserat på henne, jag vet inte ens vad jag ska göra längre, hon vet att jag är väldigt intresserad, men hon väntar på att jag ska ta steget bara, medan hon försöker med andra Så länge.

Efter mitt samtal med den andra tjejen så gick jag förbi henne och skulle kolla och le och säga hej som vanligt, så brukade hon göra samma. Men då kollade hon inte ens på mig och såg arg ut. 
    Pratar ni när du säger att ni har kontakt? Det här låter helt sinnesjukt faktiskt. Du verkar läsa in en hel del av henne som baseras på enbart det som kretsar sig i ditt huvud. Du "vet" faktiskt ingenting. Ni har inte ett förhållande. Du var inte "otrogen" när du pratade med den här tjejen.
  • Anonym (S)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-19 21:13:40 följande:
    Ja, vi går samma kurs. Så vi ses flera gånger i veckan. 

Nej, jag vet ingenting egentligen, men hon sänder massa signaler varje dag, och jag kan inte gå vidare så länge hon gör så, samtidigt som jag inte vågar ta initiativ, fast jag har försökt. 
    Ni pratar ju inte ens som jag förstått. Gå samma kurs är inte samma sak som att kommunicera. Du tror att hon tycker si eller så om dig men du vet inte, du tycker det är konstigt att hon är med på dejtappar då du inte flörtar med andra för att i ditt huvud så har ni redan kommit så långt i ert förhållande att ni är exklusiva. Tydligen så "vet" hon att du är intresserad för att ditt huvud har bestämt att hon "vet" det. Du var på väg till henne men stannade i stället för att stirra på henne. Jag skulle gissa att hon i själva verket tycker du är obehaglig.
  • Anonym (S)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-20 00:25:20 följande:
    Det är sant. Jag vill inte bara gå runt och visa intresse. Det får bli nu eller aldrig. 
    Avvisar hon mig så lägger jag ner och kollar inte åt henne mer? 
    Du går inte runt och "visar intresse" Det enda du gör är att stirra på henne, snackar inte ens.
Svar på tråden Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?