Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?
Jag och en tjej har gillat varandra ett tag nu. Men ingen av oss vågar ta första steget. Hela tiden ett steg fram, två bak osv.
Min fundering är nu om det jag ska försöka mer eller om det bara är att lägga ner då det förmodligen inte kommer bli något då vi båda är för blyga, samt att det känns som det gått för länge nu och hamnat i ett konstigt läge?
Mvh
Senaste jag träffade var mycket yngre. Jag tog det väldigt lugnt, och det var hon som skulle ha fått ta initiativen i så fall. Samma där, fick veta senare att hon velat. Men hon tyckte att det var jag som skulle ha tagit första steget.
Många kvinnor lägger över allt ansvar på mannen. Tyvärr.
Könsrollerna ser ut så. Många kvinnor säger att de ger signaler och flirtar, men det det är mannen som ska svara på dom. Med det menar kvinnor att de tittar på honom. Där ska han kunna avgöra om hon är sugen eller inte, och göra ett närmande. Då känner hon sig kvinnlig, och han är manlig.
Man ska vara medveten om att många här på FL är självutnämnda relationsexperter. De har haft mer ligg än oss, och vet allt om andra människor.