Inlägg från: Anonym (Tuff love) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tuff love)

Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?

Testa att ha ögonkontakt med henne, om du får respons t.ex om hon tittar tillbaka och typ ler, så kan du fråga henne om fika eller sådant. Annars får du släppa. Ibland när två attraherade till varandra men inget händer beror det på en av parterna inte är redo för nån anledning. Minns när jag pluggade var jag förtjust i en kursare, det var ömsesidigt men på den tiden var jag inte redo för honom och tyckte inte att de kommer att leda till något heller därför var jag passiv. Sedan frågade han om vi kunde fika(uppfattade mig dom blyg säkert) det blev inte förtjust. 

Någon annan hade jag en likadan situation men det var jag som tog steget sedan blev det inget, den där gången var han passiv.  Då började jag inse att det är verkligen inte menar ibland. Det kan bero på att den andra person har känslor eller attraherad men inte tillräckligt mycket för att inleda en relation. 

Om du nu väldigt attraherad att det gör ont fråga ut henne, men tänk på att det finns en stor chans att fet inte blir något så att du inte får ditt hjärta krossat. Det är farligt när man håller på med attraktion och blickar långt för att hjärnan börjar uppfatta det som en äkta relation, blir det inte av kommer det att föra svin ont i hjärtat och man håller på att bli knäpp för att man inte förstår varför man ens ledsen och besviken på någon som man inte ens känner.

Lycka till!

• Anonym (Tuff love)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-14 22:35:37 följande:
    Exakt så känner jag. Det är inte bara ett vanligt intresse från min sida, utan jag tänker på henne hela tiden. Och jag vill gå vidare, samtidigt som hon ger mig tecken hela tiden, men ingen av oss gör något. 

Då tycker jag att du ska fråga henne ut, hon kommer nog att tacka ja. Men var förberedd på att det kanske inte blir något av det. 

Jag känner inte dig , men jag har varit med den känslan och sits du har nu och antar att ?vi? som kan blir så förtjusta i någon och tänker på personenen hela tiden och vänta så länge är ganska extra romantiker. Det jag vill komma fram till är att du kanske känner så starkt för henne men när ni ska nu gå ut kommer du märka att hon ?kanske? inte känner lika starkt. Du kanske har jättestora romantiska förväntningar när hon säger ja, men i verkligheten finns det inget emellan er och det blir ett krock.
    Det har hänt mig tidigare men har lärt mig att inte vänta länge och inte ha några förväntningar förutom att se vad det kan leda till. Och naturligtvis att komma ihåg vad som är viktigt för mig i en relation/partner.
    Att bara falla för en person och låta känslorna måla en bild på den perfekta kille/tjej istället för att ta reda på vem den personen egentligen, gör dejtandet helt omöjligt.
    Det tog mig flera år för att fatta varför jag ofta hamnar med fel killar.

lycka till

• Anonym (Tuff love)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-15 23:27:06 följande:
    Det är så jag känner.
    Sedan ska jag träffa henen på kursen varje vecka om hon skulle säga nej kan

Hon vet ju att jag är väldigt intresserad också.
    Om hon nu skulle känna samma för mig, tror du då hon också väntar? Eller så blir det som du skriver hon kanske säger ja, men jag sedan upptäcker att hon inte känner lika starkt för mig? 

Jag vill ju inte tänka på henne ,eller ha starka känslor om det inte blir något av det hela, eller att hon inte känner samma. och jag har försökt att inte tänka på henne, men det verkar som sagt omöjligt. Jag måste nog sluta kursen om det ens ska gå, vilket jag har funderat på att göra eftersom jag inte kan sluta tänka på henne när jag ser henne där hela tiden? 

Kolla, den killen som jag var så förtjust i, tackade ja. Jag visste att han gillade mig där och då.  Men när vi träffades hade jag så stora förväntningar och trodde att han var döds kär i mig som jag i honom. Men i verkligheten var han nyfiken på mig och jag märkte direkt att han inga förväntningar. Jag kände mig så knäpp, naiv , massa andra negativa känslor efteråt. Det blev inte vi dels beror det på mina förväntningar och dels på att han var inte redo för nåt nytt.

Den tjejen kommer nog att tacka ja, för hon verkar ändå intresserad.  Men det jag vill komma fram till är att når hon tackar ja, försök att sänka alla dina förväntningar och försök att inse att din kärlek för henne är egentligen kärlek till den tjejen du tror hon är, du känner väl inte henne så mycket. (det är så vackert att vara så romantisk) men det kan ge mot effekt. Om hon tackar ja(vilket jag tror att hon kommer att göra) är det viktigt att du ska fokusera på att lära känna henne och det kanske ni kommer bli jättekära och blir ni två. 
    Om det är menat och om du försöker att vara intresserad på henne när träffas och inte på den drömmen som du har om hur hon är, kommer det att fungera.
    Om hon tackar nej, kommer du blir ledsen men du kommer att må mycket bättre än hur du gör nu. Du vill inte heller vara med någon som inte älskar dig tillbaka. I värsta fall kan du sluta gå på kursen.(men jag vet att du kommer inte bli så pass ledsen om hon inte vill).
    Når jag försökte förklara till den där killen hur jag kände och lite om förväntningar var han inte längre intresserad, men vet du jag blev inte ledsen för jag vill inte heller ha någon som inte har förståelse och är omtänksam och inte tillräckligt mycket intresserad.

Fråga ut henne nu och se vad det leder till.  

• Anonym (Tuff love)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-16 10:51:19 följande:
    Fick höra idag av en kurskamrat att han såg henne på en dejtingsida för några veckor sedan. då betyder det alltså att hon inte känner samma för mig som jag gör?

Att vara på dejtingsida betyder ingenting. Hon kanske är bara blyg men vill hitta kärlek. 

Fråga ut henne så får du det svart på vit. kom igen våga nu, då kan du slippa att tänka på henne och det kan ha blivit emellan er.

• Anonym (Tuff love)
    Anonym (Mm) skrev 2024-05-21 12:13:20 följande:
    Lycka till! 🙌
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-20 22:28:22 följande:

Vad bra. Tänkte att det kanske var ?försent? att ha väntat på länge, och jag tycker bara det känns märkligare för varje vecka om du förstår hur jag menar. 

Jag förstår bara inte varför jag bli så blyg när jag ska prata med henne.
    På så sätt känns det som jag borde ha pratat med henne innan hon förstod att jag var så intresserad.
    Dock vet jag ju inte vilken grad intresse hon har av mig, är hon bara nyfiken eller är hon också lika intresserad. 
    Idag stod hon och pratade med en kille och skrattade när jag gick förbi, så kollade hon på mig. Jag vet inte hur jag ska tolka det.

Du har rätt i att jag inte borde skapa en profil på dejtingapp, matchar jag inte med henne där så ?ger jag väl upp? även fast hon mycket väl kan vara intresserad irl antar jag. 

Ja. Den här veckan ska jag se till att bjuda ut henne :) 

Men en sak jag funderar på, varför skulle hon tycka det är obekvämt om hon märker att jag är angelägen att vara med henne? 
    Jag hade blivit glad om hon var desperat efter mig, men det är skillnad för tjejer? hon har förmodligen märkt att jag verkligen vill ha henne.

Att desperat vilja ha någon som man inte alls känner är av besatthet därför är det obehagligt. Det är när personen har bestämt sig att vara med någon utan att ge tid för att lära känna varandra, sådana person tar inte ett nej utan blir bara besatta av den andra.
    Av vad du skriver förstår jag att du förtjust i henne men vågar inte fråga för att det finns en risk att du blir avvisad, så det låter inte som att du besatt av henne på det sättet.

Men du tänker så mycket på henne och beundrar henne tills din hjärna kanske har uppfattat det som att ni är ihop och det kan leda till antingen ett krossat hjärta om du bara är en romantiker eller så blir du ännu mer besatt av henne och kan inte släppa, det blir farligt då och du kommer hamna i stalker kategorien. Du måste då söka hjälp för kärlek måste vara ömsesidigt, det är nåt vi får och ger, det något som växer med tiden. Det är tråkigt att få ett nej men ingen dör av att bli avvisad, och man vill bli älskad tillbaka det är det målet, får man inte det så ska man söka vidare.
  • Anonym (Tuff love)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-22 21:42:20 följande:
    Jo, men eftersom att jag tror hon är intresserad. Och hon vet nog att jag är det. Så är tanken mer att jag vill veta om det faktisk finns något intresse från hennes sida nu. 

Är hon inte nyfiken och har tänkt på mig som möjlig redan, så går jag vidare. Jag är inte desperat bara för att jag inte vågar ta initiativ med henne. Men tänker inte springa efter henne om hon inte har något intresse. 

Varför vågar du inte? Fråga henne bara om hon vill fika.
    Okej, om du är jättejätte blyg, skriv en lapp till henne där du frågar om hon vill ta kaffe efter seminariet, skriv ditt namn och telefonnummer. 

Du måste hitta ett sätt för att fråga henne.

• Anonym (Tuff love)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-22 22:55:50 följande:

Jag blir väldigt blyg nära henne.
    Första gången vi möttes och kollade på varandra blev jag blyg, så tog det några veckor innan jag ens vågade möta hennes blick igen. 
    Jag vet inte vad det är med mig. 
    När jag skulle gå fram till henne höll jag nästan på att svimma, så det är inte lättaste saken att fråga ut henne. Samt att jag har väntat lite på att hon ska ta initiativ, eftersom det känts som hon är intresserad också, men det händer inte heller, så det är jag som måste göra något åt det här så att jag får veta hur det ligger till. 

Du klarar det. Du kommer bli mycket stolt över dig själv sedan efter. Och vet du, det blir inte lika läskigt framöver.
  • Anonym (Tuff love)
    1omtänksam skrev 2024-05-23 11:51:00 följande:

Till Tuff love: Du verkar så fin som människa. Ger så många bra  och kloka råd till ts!  Fint att hjälpa varandra:) ville bara säga det. Ha en fin dag I solen! :) 

Tack! Det är du med. Hjälper gärna om jag kan, skriver också ibland och få hjälp av andra.
Svar på tråden Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?