-
Den syns inte när man går. Är så mkt tyg. Vilket jag skrev, jag drog upp slitsen för att visa.EpicF skrev 2024-05-10 22:37:16 följande:Nej, men att komma med en klänning med hög slits...
-
????????☺️så gulligt sagtMelerad ögonfärg skrev 2024-05-10 22:56:52 följande:
Lyssna inte på talibanerna i tråden. Du ser fantastisk ut i klänningen. Din man kommer garanterat uppskatta dig i den. Så om du inte tror på gud är det bara att köra med eller utan sjal över axlarna.
-
Anonym (Q55) skrev 2024-05-10 22:42:12 följande:
Du kan gifta dig i vilken outfit du vill. Fundera istället på det inte är lämpligare med en borgerlig vigsel. Friare klädsel då. Tycker du ska unna dig en klänning som du
k ä n n e r dig som en brud i. En fin klänning, spelar ingen roll om den är nyköpt eller second hand. Men nej inte en ung kvinnas ratade balklänning. Skulle du ha frågat om klänningen var bra för bal hade du också fått ett nej av mig. Kör ni budget på allt annat så kan du väl unna dig något fint och bröllopspropert.
Det är väldigt budget. Inte för att vi inte har råd men för att vi vill. Vi vill ha det enkelt, och t.o.m. denna klänning är för mkt så visst, ett borgerligt kanske hade passat bättre. Men nu ville vi passa på då det är drop in nästa helg. Visst inte att det fanns såna klädkoder i kyrkan (förutom lättklätt, men som sagt syns inte slitsen sådär högt när man går. Samt att jag i så fall tänk ha nåt över axlarna)
Ingen vet om giftermålet förutom våra barn. Detta skedde ganska omplanterat och spontant. Efter 24 år dock.
kanske inte så hemligt om nån känner igen mig dock.
varför kan man inte få ha det enkelt För att man vill utan löste kalla det budget. Det stör mig.
-
Såg klänningen liggandes på bordet i dag för återlämning och tänkte bara prova, det var en tanke som slog mig bara och inget jag har tänkt tidigare på alls :)
men jag undrar varför man måste ha det så märkvärdigt i kyrkan? förutom att det inte ska vara lättklätt då. Det är en drop in utan publik.
Jag kommer absolut inte köpa en svindyr klänning för dom minuterna och vill inte ha en heller.
ja det blev väldigt spontant detta.
könns som det är så många oskrivna regler när det kommer till giftermål. Lite det som gjort att vi aldrig vart sugna på det. För det är mardrömmen, ett traditionellt giftermål Med tillhörande fester, möhippor etc. Ryser av bara tanken. Vi är relativt introverta bägge två När det gäller att stå i centrum inflr en massa folk.
-
Jag tänker för övrigt att gud skapade våra kroppar, varför ska vi skyla den? För respekt mot gud? Löjligaste jag hört! Både om huvud och axlar.
men jag kan hålla med om att det inte ser så propert ut med en hög slits, dock ser det inte ut så när man går. Den syns faktiskt inte ens : )
-
Jag tänker inte ATT gud skapade oss, utan OM ska det stå :)
-
Anonym (XXX) skrev 2024-05-11 00:58:15 följande:
Om det är i kyrkan måste du ha något över axlarna så länge som ni är inne i själva kyrkorummet. Typ en kofta, jacka, sjal. På grund av slitsen bör du också ha kraftiga strumpbyxor (eller leggings men det blir inte lika snyggt). Annars funkar det, den passar ju din figur, och det är bra att klänningen inte är vit - i din ålder och då du har barn.
Jaså det är så? Det visste jag inte. finns kanske att läsa om. Men oavsett hade jag tänkt att ha nåt över axlarna.
eftersom det blev så spontant har jag inte så mkt annat att ha på mig. Men är det jättenoga med klänning och att det ska vara i ett finare material t.ex. ? Tänk om jag hade velat gifta mig i kostym? hade nån stoppar mig i dörren då? Eller jeans och tröja?
-
Anonym (XXX) skrev 2024-05-11 01:05:34 följande:Man kan mycket väl gifta sig i balklänning/aftonklänning. Det är till och med vanligt att man gör det, om man är lite äldre och redan har barn, eller gifter om sig, och därför inte vill leka jungfrubrud i vitt. En aftonklänning signalerar ändå att det är ett festligt tillfälle, och så kan man sätta gästernas klädkod lägre - så att damerna inte kommer i aftonklänning. Då blir man ändå finast på bröllopet.
Kul att höra!
Förstår att du pratar generellt. I vårt fall är det tänkt att bara jag och sambon ska vara med, och barnen.
-
Anonym (XXX) skrev 2024-05-11 01:15:30 följande:Du blir inte stoppad i dörren så länge som du inte är direkt oanständigt klädd, och knappast ens då som Svenska kyrkan har blivit nu. Men sedan kan man ju ändå visa lite respekt för kyrkorummet, de verkligt troende i församlingen, de som arbetar i kyrkan, de gäster som faktiskt tycker att sådant är viktigt, samt traditionen.
Jag tycker som sagt att en skimrande aftonkänning i annan färg än svart eller vit, är utmärkt på en lite äldre brud som redan har barn. Då skulle det bara bli fånigt med hela jungfrubrudpaketet: vit brudklänning, slöja, brudkrona o.s.v..
Ett alternativ i din ålder är annars en ljust pastellfärgad dräkt/klänning/ensemble, något som bilderna nedan. Men en enkel o-skimrande bomullsklänning, som täcker axlar, överarmar och knän och inte alltför urringad - och i annan färg än svart eller vit som sagt - funkar också.blir lite full i skratt när du skriver min ålder 😁 själv tycker jag inte att jag är så lastgammal. 40 år. Men har vuxna barn. Iaf ena. Tack för info! den första gillade jag mest.
-
Bra att köpa nåt man kan ha vid andra tillfällen än just passande för bröllop.