• Anonym (Anonym)

    Ska gifta oss spontant i smyg så fort som möjligt. Kan man hinna gifta sig i pingst nästa helg? Tips tack

    Hur lång tid tog det för er att få er hindersprövning godkänd och vigselintyg skickat? 


    skickade in den i dag. Haha lite naivt va att tro att man ska hinna få det till nästa lördag drop in? 


    kan man bjuda in folk till drop in?  10-16 står det, men kanske inte så sjuk att bjuda in folk spontant så kanske dom får vänta hela dagen? Nån som gjort såhär och bjudit in folk i smyg till bröllopet? Hade vart kul. 

  • Svar på tråden Ska gifta oss spontant i smyg så fort som möjligt. Kan man hinna gifta sig i pingst nästa helg? Tips tack
  • Anonym (Patricia)

    Allt handlar ju om hur lång handläggningstid skatteverket har.  När jag gifte mig tog det ca 10 dagar att få tillbaka hindersprövningen godkänd för vigsel. Min bror fick vänta 3 veckor . 

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Patricia) skrev 2024-05-10 09:50:52 följande:

    Allt handlar ju om hur lång handläggningstid skatteverket har.  När jag gifte mig tog det ca 10 dagar att få tillbaka hindersprövningen godkänd för vigsel. Min bror fick vänta 3 veckor . 


    Ja precis, kan nog glömma att gifta oss i Pingst då. Tack! 
  • RenLuft
    Anonym (Anonym) skrev 2024-05-10 09:43:57 följande:
    Ska gifta oss spontant i smyg så fort som möjligt. Kan man hinna gifta sig i pingst nästa helg? Tips tack

    Hur lång tid tog det för er att få er hindersprövning godkänd och vigselintyg skickat? 


    skickade in den i dag. Haha lite naivt va att tro att man ska hinna få det till nästa lördag drop in? 


    kan man bjuda in folk till drop in?  10-16 står det, men kanske inte så sjuk att bjuda in folk spontant så kanske dom får vänta hela dagen? Nån som gjort såhär och bjudit in folk i smyg till bröllopet? Hade vart kul. 


    Låt mig se om jag förstått det rätt. Du tänker gifta dig i smyg och överraska alla som blivit inbjudna?

    Är själva bröllopet, som en ''vanlig'' bröllop, med musik, dans och dylikt?

    Hur länge har du gått och tänkt på detta?

    Jag tycker du skall tänka igenom det lite mer.

    Det är i och för sig från par till par, men jag tror att stor grej som bröllop, skall vara mycket välplanerat hur man vill ha det.

    Min familj och släkt firande aldrig mig som barn, när jag fyllde år. Min absolut första födelsedag blev när jag fyllde 29 år.

    Det var mest underbaraste dagen jag hade. Jag har inte känt av att vara i den sortens centrum förut. Inte heller en sådan underbar känsla av att vänner planerat så fint, för bara min skull. Jag fick vara en del av planeringen, genom att komma på aktiviteter, men resten organiserades av mina vänner och jag kom när festen skulle börja.

    Inget alkohol, utan alla var glad och vi roade oss med härlig utomhus aktivitet. Jag fyller år under sommaren. Sedan gick vi in och umgicks lite mer.

    Jag har aldrig haft det så underbart.

    Som sagt, man är olika. Bröllop är något större och jag tror du skulle tacka dig själv i framtiden att du tänkte till två gånger innan du utför det här och väl planerar ditt bröllop.

    Som sagt, så är man olika, så jag förstår dig, om du verkligen vill göra det här. Jag försöker bara ge dig tips. Kanske kommer du på att du innerst inne vill ha det välplanerat i alla fall?
  • Anonym (Anonym)
    RenLuft skrev 2024-05-10 09:59:19 följande:
    Låt mig se om jag förstått det rätt. Du tänker gifta dig i smyg och överraska alla som blivit inbjudna?

    Är själva bröllopet, som en ''vanlig'' bröllop, med musik, dans och dylikt?

    Hur länge har du gått och tänkt på detta?

    Jag tycker du skall tänka igenom det lite mer.

    Det är i och för sig från par till par, men jag tror att stor grej som bröllop, skall vara mycket välplanerat hur man vill ha det.

    Min familj och släkt firande aldrig mig som barn, när jag fyllde år. Min absolut första födelsedag blev när jag fyllde 29 år.

    Det var mest underbaraste dagen jag hade. Jag har inte känt av att vara i den sortens centrum förut. Inte heller en sådan underbar känsla av att vänner planerat så fint, för bara min skull. Jag fick vara en del av planeringen, genom att komma på aktiviteter, men resten organiserades av mina vänner och jag kom när festen skulle börja.

    Inget alkohol, utan alla var glad och vi roade oss med härlig utomhus aktivitet. Jag fyller år under sommaren. Sedan gick vi in och umgicks lite mer.

    Jag har aldrig haft det så underbart.

    Som sagt, man är olika. Bröllop är något större och jag tror du skulle tacka dig själv i framtiden att du tänkte till två gånger innan du utför det här och väl planerar ditt bröllop.

    Som sagt, så är man olika, så jag förstår dig, om du verkligen vill göra det här. Jag försöker bara ge dig tips. Kanske kommer du på att du innerst inne vill ha det välplanerat i alla fall?

    vad härligt. För mig låter det som en mardröm :) 
    har vart toast Madame på svägerskans bröllop, och själv gått på många traditionella, skulle tycka att det kändes hemskt med en fest där man står i centrum på det viset. 


    vi är väldigt enkla av oss och helst av allt skulle det bara vara vi och dom närmsta med, om vi ens ska säga nåt, men absolut att vi skulle fira med champagne och godsaker efteråt. att gå ut med att man ska gifta sig och ha svensexa, möhippa är det sista vi vill uppleva  
    dessutom är ekonomin inte den bästa nu, men oavsett hade vi aldrig velat lägga stora summor på en fest. 


    vi har sagt det till barnen bara. Vi har vart ihop i 24 år och det är inget förhastat. 

  • Anonym (Anonym)
    RenLuft skrev 2024-05-10 09:59:19 följande:
    Låt mig se om jag förstått det rätt. Du tänker gifta dig i smyg och överraska alla som blivit inbjudna?

    Är själva bröllopet, som en ''vanlig'' bröllop, med musik, dans och dylikt?

    Hur länge har du gått och tänkt på detta?

    Jag tycker du skall tänka igenom det lite mer.

    Det är i och för sig från par till par, men jag tror att stor grej som bröllop, skall vara mycket välplanerat hur man vill ha det.

    Min familj och släkt firande aldrig mig som barn, när jag fyllde år. Min absolut första födelsedag blev när jag fyllde 29 år.

    Det var mest underbaraste dagen jag hade. Jag har inte känt av att vara i den sortens centrum förut. Inte heller en sådan underbar känsla av att vänner planerat så fint, för bara min skull. Jag fick vara en del av planeringen, genom att komma på aktiviteter, men resten organiserades av mina vänner och jag kom när festen skulle börja.

    Inget alkohol, utan alla var glad och vi roade oss med härlig utomhus aktivitet. Jag fyller år under sommaren. Sedan gick vi in och umgicks lite mer.

    Jag har aldrig haft det så underbart.

    Som sagt, man är olika. Bröllop är något större och jag tror du skulle tacka dig själv i framtiden att du tänkte till två gånger innan du utför det här och väl planerar ditt bröllop.

    Som sagt, så är man olika, så jag förstår dig, om du verkligen vill göra det här. Jag försöker bara ge dig tips. Kanske kommer du på att du innerst inne vill ha det välplanerat i alla fall?

    Tack ändå för ditt svar. Förlåt jag läste inte hela, vad pinsamt att jag missade det ang din födelsedag. Då förstår jag dig lite bättre. 


    jag har alltid avskytt att stå i centrum på födelsedagar. Men vad fint att du blev firad på det viset sen. 

  • Anonym (Anonym)

    Ska chansa och åka till Skatteverket på måndag och lämna in. Om det kan gå fortare. 

  • FuckGoggleAskMe

    Lycka till!
    Jag blev bjuden på ett drop in bröllop för några år sedan. Det organiseras säkert olika på olika ställen, men i detta fall fick paret en tid bekräftad ungefär 2 eller 3v innan. De bjöd in närmsta familjen och några få vänner till vigseln och middag efteråt. I paketet ingick tex en sångare som sjöng ett par sånger som del av vigselakten. Allt var väldigt trevligt och fint. De lyckades stressa fram de nödvändiga papperen snabbt. De hade tänkt gifta sig sedan ett par år tillbaka men hade inte tid och kunde inte bestämma sig för hur-när-var så detta passade dem bra.  

  • Anonym (Anonym)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-05-10 11:45:43 följande:

    Lycka till!
    Jag blev bjuden på ett drop in bröllop för några år sedan. Det organiseras säkert olika på olika ställen, men i detta fall fick paret en tid bekräftad ungefär 2 eller 3v innan. De bjöd in närmsta familjen och några få vänner till vigseln och middag efteråt. I paketet ingick tex en sångare som sjöng ett par sånger som del av vigselakten. Allt var väldigt trevligt och fint. De lyckades stressa fram de nödvändiga papperen snabbt. De hade tänkt gifta sig sedan ett par år tillbaka men hade inte tid och kunde inte bestämma sig för hur-när-var så detta passade dem bra.  


    Tack för att du delar med dig. Lät ju väldigt trevligt. Visste inte att man kunde få en tid för drop in? Det var ju bra. 


    det där låter precis som oss🥰

  • Anonym (Anonym)

    Ska hämta ut den i morgon. Gick smidigt! 

  • Anonym (HmJ)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-05-14 21:05:24 följande:

    Ska hämta ut den i morgon. Gick smidigt! 


    Toppen att det gick fortGlad
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (HmJ) skrev 2024-05-14 21:08:05 följande:
    Toppen att det gick fortGlad
    Ja :) väldigt fort.  när jag hämtade intyget i eftermiddags på Skatteverket sa killen att han väntade på sitt, han kunde ju inte godkänna sitt eget. haha
Svar på tråden Ska gifta oss spontant i smyg så fort som möjligt. Kan man hinna gifta sig i pingst nästa helg? Tips tack