-
Sånt där går ofta jättefort. Väldigt svårt att hinna stoppa. Men nu när de vet vad det barnet kan göra bör de så klart ha extra koll. Mitt barn bråkade ofta med ett annat en period och då höll de isär dem, satte dem i olika grupper, ledde dem till varsin sida av gården mm.Anonym (SWS) skrev 2024-05-09 19:14:42 följande:Kan man gå vidare på något sätt? Jag tänker imorgon prata med rektorn förstås men undrar hur jag kan gå vidare med detta. Känner mig riktigt sviken av personalen som inte hade uppsikt över barnen.
-
Anonym (SWS) skrev 2024-05-09 19:39:30 följande:Men jag tänker att det är svårt att slita bort hår och barnet som gjorde det måste tagit i ordentligt då är min första tanken var fanns personalen? Fanns dom inte där för min dotter när hon behövde dom som mest? Jag är livrädd att lämna min dotter där igen. Var händer nästa gång?
Jag vill egentligen inte säga att du överreagerar - för givetvis ska man vilja skydda sitt barn. Men man kan stå precis bredvid och ändå inte hinna ingripa.
Hur stor är den kala fläcken?
-
Anonym (SWS) skrev 2024-05-09 19:53:44 följande:Är det inte deras ansvar som förskolepersonal att skydda våra barn? Min dotter blev livrädd och gallskrek när det hände.
Jo, men de är pedagoger, inte gudar.
(jag är inte själv förskolepedagog, om du undrar)
-
Anonym (SWS) skrev 2024-05-09 19:54:38 följande:5*5 typ.
Herregud! Jag förstår så klart att du är upprörd. Blir det inte ett blodigt sår om man drar av så mycket?
För jag utgår från att du menar cm?
-
Stackars liten. :(Anonym (SWS) skrev 2024-05-09 20:06:19 följande:Blev inget sår som tur är. Ja det är cm jag menar. Min dotter har så fint och tjockt hår och nu ser man en kal fläck. Tack för din förståelse.
-
Anonym (SWS) skrev 2024-05-09 20:45:33 följande:
Menar du att det är okej att ett barn drar av andras barn hår så dom får kala fläckar? Det är väl inget normalt beteende?
Jag känner mig rädd att lämna henne där igen.
Du kan aldrig skydda ditt barn från allt. Det är hemskt att det hände, men barn på förskolor ramlar och bryter armar och får hjärnskakning. De river sig och får pinnar i ögonen. Precis som hemma. Och det händer att de slåss, precis som när de leker hemma hos en kompis eller på lekplatsen. Personalen försöker så klart motverka att sånt händer, men ibland sker saker så snabbt att de inte hinner ingripa. Man kan stå precis bredvid och ändå inte hinna.
Men som någon skrev, nu när det här har hänt kan nan begära att de har extra koll på barnet som drog.
Vet du vad som utlöste det hela? Mitt barn fick ibland slag i förskolan men var inte guds bästa barn själv heller..
-
Du behöver lugna ner dig. Det är jättesynd om din dotter, men du beter dig som en drama queen som tror att du och ditt barn är världens centrum.
Du kan absolut prata med rektorn för att försäkra dig om att de gör vad de kan för att hålla det andra barnet lugnt. Det är ju illa det som hänt. Men be för guds skull inte om att få veta vilket barn det var eller försöka få tag på föräldrarna. Det är bara kontraproduktivt och du framstår som hysterisk. Jag förstår inte öht vad du tänker att det skulle leda till (mer än att du framstår som lite konstig).
Det jag tror gör att många med mig reagerar så här är att du inte förstår att det som hände är att räkna som en olycka. Att småbarn slåss är liksom inget man går vidare med, som du uttrycker det. Olyckor händer och man jobbar kontinuerligt med det på förskolorna för att lära barnen att bete sig som folk.
-
Anonym (SWS) skrev 2024-05-09 22:24:06 följande:Precis det rektorn får berätta för mig imorgon. Hur dom tänker jobba vidare med detta.
Vad förväntar du dig för svar?
Det finns ju nästan bara ett svar på den frågan. De har lite extra koll på barnet som drog och pratar med barnen om att vara snäll kompis, typ.
Om barnet som drog ofta är våldsam tar de kanske in specialpedagog mm, men det är inget de kan berätta om i detalj för dig eftersom sekretess gäller. Det kan hända att det enda svar du får är att de vidtagit åtgärder.