Tälta på camping - första gången.
Jag tror inte på uppblåsbara bågar, har aldrig testat
men tänker att riktiga är bättre om det blåser. Välj ett tält med stor absid för att få plats med prylar och köp en billig presenning att ha som golv i absiden så slipper ni mycket smuts.
Hyr bekväma liggunderlag! Självuppblåsande är praktiskt men det funkar också bra med de man blåser upp med påse. Kan rekommendera Xped. Kudde vill man också ha för att sova gott. Ska ni bara vara på camping är ju utrymme och vikt inget problem så ta med era egna vanliga kuddar.
Ta med en liten trådlös högtalare och många tältlampor (eller ljusslinga) för extra mysighet. Hitta vettiga campingstolar och bord som inte är alltför rangliga. Outwell gör bra gejer.
Vad gäller matlagning för barnfamilj kan jag tipsa om Omnia-ugn. Den kan köras på gasspis och man kan baka bröd, värma bake-off mm i den vilket är väldigt mysigt när man är ute. Går också att göra ?äppelpaj? genom att man gör en rulle med färdig pizzadeg som man rullar med hackade äpplen, smält smör, socker och kanel i. Och mycket annat.
Det var det jag kom på nu. Hoppas ni trivs så och kanske börjar tälta på riktigt ;) sen!