Anonym4848 skrev 2024-06-08 19:44:32 följande:
Jag undrade också, men gå kan ju vi kanske stötta varann iaf!
Jag har också koll på vilket samlag det var som "tog" och plussade 14 dagar efter.
Var på VUL 7+1 och såg inget foster, hinnsäck och gulesäck såg ut att vara i v. 5+nånting. Fick återbesök 10 dagar senare, vilket var igår i v 8+5. Vidrig väntan verkligen, och då tycker de att det växt så mycket det ska och ser ut att vara i v. 6+ med hjärtslag. Fattar ingenting, kan ju aldrig bli friskt när det ligger 2 veckor efter?! Så denna sjukt jobbiga väntan igen till på fredag nästa vecka. Har haft 2 st småblödningar med en vecka emellan vilket jag inte haft under tidigare graviditeter.
Vet hur jobbigt det känns! När har du återbesök?
Åh vilka fantastiska nyheter! Då är vi verkligen i liknande sits och måste haft typ samma beräknade bf fram tills ul-förvirringen. Härligt att höra det lilla hjärtat!!! Jag var som sagt på ul i veckan och var då beräknad ca 8+3. Där fanns ett foster men inget tydligt hjärta vilket man absolut ska kunna se i den veckan. Hon sa dock att jag var svårundersökt och att fostret kan ?gömma sig?. Idag 9+0 och återbesök 17/6, då beräknad i 10+2.
Din bebis är alltså 2 veckor mindre än beräknat? Efter all sökning nu efter mitt ul har jag läst att det kan ta upp till 13 dagar innan det fäster. Kan det förklara förskjutningen?
Jisses jag kände att det väcktes ett litet hopp nu!