Pojkvän som inte orkar ta tag i sexlivet
Destinybluee skrev 2024-05-08 19:53:16 följande:
Så ofta som jag sagt att han behöver ha en kurator att prata med osv. Sure, han bokade kurator FÖR ATT jag sa det, gick dit några ggr men ansåg inte det vara till någon hjälp.
Så fort jag tar upp att det är ett problem suckar han och blir defensiv. Vilket jag iofs förstår. Jag hade inte heller tyckt om om han höll på mot mig år efter år. Då skulle jag med bli frustrerad och backat.
Alltså. Jag är rädd att ta upp sånt här med han då han reagerar såhär och då känner jag att jag blir boven istället. Kanske antagligen för att han klandrar sig själv så det blir tvärtom? Idk
Han behöver nog i likhet med kvinnor som fått sexuellt trauma göra övningar på egen hand, jobba på att ändra sina tankar, och att du lägger ner all prestationspress under tiden, för att bryta den onda cirkeln.
Beklagar ert problem, för det låter ju som ni tycker mycket om varandra och är hängivna i övrigt. Ni kan inte börja skriva med varandra om vad ni önskar för sex, typ på Snap? Det kan kännas mindre jobbigt än att prata.