Inlägg från: Anonym (MH) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MH)

Åldersskillnad förhållande? Är det rimligt?

Anonym (Lika åt båda håll!) skrev 2024-05-08 11:31:19 följande:
    Jaha är det du Kaffedraken!

Du vet absolut ingenting om vad kvinnor har fått uppleva genom åren och vad dom får höra.
    Vet du har det är ute verkligheten och inte bara kommentarer på nätet?
    Vet du hur det är på andra nätforum utanför FL?

Det är verkligen mycket vanligare att män är äldre än kvinnor och det går utmärkt och männen får inte fler kommenterar än kvinnorna.
    Hur många par umgås du med där mannen är äldre?

Nej du blandar fortfarande ihop par som har åldersskillnad och har funderingar
     om det och när äldre personer raggar på yngre oombett eller inte har koll på situationen.
    Förstår du verkligen inte skillnaden?

Du säger att jag borde veta, du borde känna till att kvinnor genom åren blivit mycket mer hånade när dom varit äldre, det har alltid och är fortfarande mer accepterat att mannen är äldre men bra att det håller på att ändras.
    Du lever  i blindo utanför samhället om du inte har förstått det.
    Jo, jag vet vad kvinnor får höra. Jag har läst på många forum, även utländska. Det är därför som jag är säker på att det är skillnad. Män döms hårdare och får mer skit.
  • Anonym (MH)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-05-08 11:48:47 följande:

Ett problem med förälskelse är att den förblindar och man ser därför ofta inte olika typer av hinder som gör att relationen får svårt att fungera efter förälskelsen lagt sig inom 1-2 år.

Så det kan vara viktigt att se att man har samma mål i livet. 

Ja, och speciellt mäns känslor förminskas och hånas. Om han t ex är kär i en yngre kvinna, då tar man inte det på allvar.
  • Anonym (MH)
    Anonym (S-G) skrev 2024-05-08 12:10:10 följande:
    Det som gjrde att du inte togs på allvar var att du inte visste nåt om henne mer än att hon var söt och trevlig och ni aldrig umgåtts själva så du kände henne inte.
    Du blev kär i ytan.
    Nej, det var mer än så. Det främsta skälet var att jag är man och hon var yngre. 
  • Anonym (MH)
    Anonym (S-G) skrev 2024-05-08 12:17:32 följande:
    Jag vet att du intalat dig det.
    Nej, det är väldigt tydligt. Sett samma sak när andra män har varit intresserade av yngre.
  • Anonym (MH)
    Anonym (Lomoita) skrev 2024-05-08 12:29:01 följande:
    Säkert för att många av dessa män väljer efter yta och är åldersfixerade. De söker något de tror är en fjäder i hatten, mestadels sexuellt och inte en riktig relation. I kvinnorna fall blir de förälskade trotts ålderskillnaden och har oftast rannsakat sig och försökt stå emot.
    Ja, och även om männen inte bara går efter yta så döms han så ändå. För han är man, och hon är yngre. Man vet ju vad män tänker med.
  • Anonym (MH)
    Anonym (Sorken) skrev 2024-05-08 13:17:44 följande:
    Det borde vara självklart att en 22-åring inte är intresserad av en medelålders man. Det är ju en no-brainer. Du verkar så chockad och förfärad av det självklara faktumet. Hur kan du vara det? Jo, du är det för att DU var förälskad, DU var glad. Andra som informerade dig om det får ta smällen för att krossat ditt hjärta.

fan, skärp dig.
    Jag var 47 när en 22-årig tjej skrev och ville träffas.
    Hon som jag var kär i och stötte på var 24 år.
  • Anonym (MH)
    Anonym (Sorken) skrev 2024-05-08 15:02:00 följande:
    Vad är problemet då? Kan det vara att just DU inte var intresserad av 22-åringen, för du ville ha den betydligt mer attraktiva 24-åringen och blev kränkt av att andra berättade att det är osannolikt att hon är intresserad av en medelålders man. Det är ju bara fakta. Det är så fruktansvärt självklart. Så fungerar den verkliga världen, du är så fruktansvärt stött och ältar det här för att du inte fick det du ville, förstår du det? Allt är alla andras fel, till att du inte fick det du ville. Inte dig, aldrig dig.
    Ett problem är när vissa påstår såna här saker, och hittar på saker som inte stämmer. Varför gör du det?

Det borde vara självklart att en 22-åring inte är intresserad av en medelålders man. Det är ju en no-brainer. Du verkar så chockad och förfärad av det självklara faktumet. Hur kan du vara det? Jo, du är det för att DU var förälskad, DU var glad. Andra som informerade dig om det får ta smällen för att krossat ditt hjärta.

fan, skärp dig.
  • Anonym (MH)
    Anonym (Sorken) skrev 2024-05-08 15:18:27 följande:
    Vad gnäller du över då? Det är ju bara att frottera dig med alla 20-åringar som kastar sig över dig?
    Kan du inte svara varför du hittar på saker, och påstår saker som inte stämmer?
  • Anonym (MH)
    Anonym (Lova) skrev 2024-05-08 15:18:01 följande:

Klart det kan funka. Viktigast är att ni vill vara med varandra. Livet är för kort för att inte testa. 

Det tycker jag också. Men man ska också vara medveten om att det finns många som vill tala om för dig att det är fel, och vill lägga sig i, bestämma hur du ska leva, vilka du får träffa.
  • Anonym (MH)
    Anonym (Lova) skrev 2024-05-08 15:21:33 följande:
    Ok. Men varför bry sig om det liksom, man gör som man själv vill. Sluta älta.
    Jag låter inte andra styra. Jag har stött på alla jag ville ha. Jag säger bara att det finns många som vill bestämma och lägga sig i. Dubbelmoral är också vanligt. Det är nåt man bör vara beredd på om man gillar nån och det är stor åldersskillnad.
  • Anonym (MH)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-05-08 15:38:31 följande:
    Inte en aning och jag kunde inte bry mig mindre.
    Har "majoriteten" åsikter så får de väl ha det, det förändrar ingenting för oss.
    Nej, viktigast är hur det känns för paret som är ihop. Jag hade själv känslor för en 12 år äldre kvinna. Jag vet att det finns människor som skulle haft åsikter om hon och jag blivit tillsammans. Vissa människor är så helt enkelt. Många har dubbelmoral.
  • Anonym (MH)
    Anonym (Sorken) skrev 2024-05-08 15:48:13 följande:
    Anklagar du mig för att inte känna till all skit du skriver på familjeliv? Det är bara du som finns i centrum alltså? Jaha, det var en 24-åring du var intresserad av, INTE en 22-åring.
    Jag undrar varför du och andra här hittar på saker som inte stämmer. Det måste ju bero på nåt.
Svar på tråden Åldersskillnad förhållande? Är det rimligt?