Inlägg från: Anonym (Ålderskillnad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ålderskillnad)

Åldersskillnad förhållande? Är det rimligt?

Jag är 30 och min kille 50. Det är inga konstigheter. Sedan är ju ni ännu äldre. Sedan handlar det väl lite om vad man vill. Min kille är framåt, drömmer inte om att gå i pension utan driver bolag, har drömmar visioner och mål och är minst lika hungrig på livet som jag är. Medan andra män som kanske är 50-60 bara vill vara hemma, vill inte arbeta och så vidare och det kanske man inte själv drömmer om ifall man är den yngre personen. 

Så det går ju inte bara att stirra sig blind på åldern utan vad vill ni? Jag vet många i 80 års åldern som fortfarande arbetar och som inte har som plan att sluta. Träffar regelbundet folk på universitetet som är 70+. 

Min äldsta väninna är i 80 års åldern och skriver fortfarande kurslitteratur och föreläser?. Så för mig är sånt viktigt. Jag skulle inte vilja ha en så mycket äldre partner som bara vill luta sig tillbaka och se det som att han har haft det bästa bakom sig? 

• Anonym (Ålderskillnad)
    Anonym (MH) skrev 2024-05-08 08:56:43 följande:
    Man ska vara ungefär lika varandra? Befinner man sig på ungefär samma plats i livet om det är stor åldersskillnad? 
    Har en tjejkompis som fick sitt första barn vid 45. Har andra vänner som fick barn vid 22. Så kompisen som fick barn vid 22 fick barnbarn strax efter 40. Du ser inte att vad man gör kan påverkar var man befinner sig? 
Svar på tråden Åldersskillnad förhållande? Är det rimligt?