Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation
Det är ju sjukt... arför ka inte du betalas lika mycket som de i SDs trollfabrik med tanke på det jobb du lägger ned
Det är aldrig okej att manipulera eller förmedla desinformation. Men det hade varit önskvärt om TV4 granskade public service eftersom SVT har många gånger förmedlat desinformation.
Det var inte längre sedan som SVT gick ut med att Ebba Buch vill att poliser ska döda en viss grupp.
Inte blev det en hatstorm från vänsterblocket för det?
Skadan är redan skedd. Vänsterblocket var tyst som en mus och SVT gjorde en internutredning.
Vem granskar TV4?
Vem granskar public service?
Är en internutredning verkligen lämplig?
Nej, alla politiker är inte lika goda kålsupare.
Det är bara en del av politikerna som.heilar och har och förnekar att de trollfabriker även om alla känner till allt detta. De försöker på ett sätt som andra politiker inte gör att normalisera lögn och desinformation där ingenting är sant och allt är möjligt.
ALLA ska granskas och ingen ska uteslutas. Det är för allas bästa och för att misstroendet inte ska eskalera. Skulle inte påstå att förtroendet bland våra politiker är högt.
Jag saknar det gamla klimatet, det var högt i tak. Retoriken är aggressiv och den speglar av sig på befolkningen. Ingen klarar av att vara rationell. Alla har ett behov av att basonera ut vilket parti som är bäst.
Ebba ställer retoriska frågor, eller plumpa frågor om du frågar mig. All media vinklar mer eller mindre.
Är det någon som ska granskas så är det alla.
Det är mycket som inte hör hemma i en demokrati och alla politiker är lika stora kålsupare. Våra politiker skämmer ut sig, oss och våran framtid.
Vilken ironi. Du är en konsekvens av att medborgarna inre vågar stå upp för att endel röstar på SD.
Jag menar alla anställda på trollfabriken och vanligt folk som röstar på SD vågar inte gå ut med det offentligt.
Jag skämtar inte, det gäller även dig.
Vad är jag avundsjuk på enligt din uppfattning?
Att SD är ett parti med rötter i nazism och fascism och rasism och att de använder trollfabriker för att sprida det de själva kallar brun propaganda?
Hur är min kritik av SDs bruna rötter som Åkesson säger att de aldrig ska glömma en konsekvens av att SDs troll sprider brun propaganda och att SDs väljare inte vågar står för det enligt sin uppfattning.
Njaa, kritiserar du verkligen? Skulle vara intressant att se dig och Jimmie Åkesson i samma rum.
Det verkar som om vänstern skapar nya rötter, eller, rättare sagt visar sitt rätta ansikte. Men Greta Tunberg går att släta över, hon har sagt förlåt. Tror att flickebarnet hade tjänat på att vara anonym.
Det gäller att se fördelarna med anonymiteten, tänk positivt =)
Du är bara avundsjuk för att SD hann före, släpp det och gå vindare nu.
Om jag förstår dig rätt håller du med mig om att det jag skrivit i tråden inte är 'kritik' - vad du nu menar med det - utan sakligt framlagda fakta?
www.familjeliv.se/forum/thread/82935027-vad-tycker-ni-om-sds-trollfabrik-och-desinformation/1/nick/83034077
Njaa, kritiserar du verkligen? Skulle vara intressant att se dig och Jimmie Åkesson i samma rum.
Det verkar som om vänstern skapar nya rötter, eller, rättare sagt visar sitt rätta ansikte. Men Greta Tunberg går att släta över, hon har sagt förlåt. Tror att flickebarnet hade tjänat på att vara anonym.
Det gäller att se fördelarna med anonymiteten, tänk positivt =)
Du är bara avundsjuk för att SD hann före, släpp det och gå vindare nu.
Åhh.. du menar att du tror att jag är som du?
Nej, det stämmer inte så bra men verkligheten.
Är inte avundsjuk på de som driver trollkonton och trollfabriker. Tycker i motsats till dig att det inte är en bra ide.
Jag tror att Kreml under sovjettiden ( kommunister du vet) bedrev en ganska omfattande dedinformationskampankj, men den var ganska ineffektiv då den mest gick ut på att förneka och visa spegelbilder av fakta. Kremls nuvarande desinformation och den trollfabrik de drev i St Petersburg var och är mer effektiv och väldigt lik det SD och andra inom nya högern/alterantivhögern bedriver - där.handlar det om att få allt att verka möjligt och att ingenting är sant i faktisk mening.
Jag tror att dina analyser av avundsjuka mest likar gamla kreml-metoder. Vad du är avundsjuk på vet du bäst själv, även om det knappast är någon hemlighet nu
Hur som helst tror jag att Åkesson om han var och kunde vara uppriktig skulle säga att allt det jag skrivit i tråden om SD är sant. Nazismen, fascismen, rasismen, trollandet, så visst skulle vi vara överens i det, men inte att det är positiva värden och omdömen. Där är av allt att dömma du och Åkesson helt överens istället.
Så.. har du fler insikter om dina värderingar att dela med dig av.
Vad din avundsjuka beror på har jag redan nämt.
Jag kan väl inte hjälpa att du är lite purken över Sverigedemokraternas plats i riksdagen?! Att inte vänstern kom på med den briljanta idén med att skapa trollfabriken först kan jag inte svara på och saknar dessvärre källa på det, men du kanske har något i dina gömmor?
Vänsterideologin har historiskt sett aldrig varit ett vinnande koncept, så att vänstern inte kom på trollfabriken först det förvånar mig inte. Om vänstern skulle ha kommit på idén först så hade det strukits över med ett förlåt och att vi alla gör fel.
Avundsjuka består oftast av en kombination av frambringande känslor som ilska, sorg och avsky. Du prickar av varenda känsla.
Hörru! Se till att skapa en egen liten trollfabrik så blir det kvitt. Vi måste bejaka kreativiteten för vad den är, tänk positivt :)
Upp med hakan, det löser sig för dig med ska du se.
Detta är min källa till dig från mig:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Avundsjuka
Njaaaaaaa? jag undviker helst att vara lik dig. Ta det inte personligt.
Släpp kremel nu, värst vad du är stingslig av dig! Det är historia;)
Hellskotta vad du ältar, kan vi förlåta Greta kan vi förlåta Jimmie.
Du måste komma till en VIDARE,, andas in<?- andas ut?->. Känns det bättre?
Nääääe, nu va du taskig! Jag känner mig sårad :(
Min analys var klockren, du är avundsjuk på min analys också. Försök att komma på egna idéer eller sno trollfabrilens om det får dig att må bättre.
Torrboll!
Vad ska fördömmas enligt din mening då?
Skademinimering, du är lika torr som den förra tjommen. torrboll.
Okej. Jag är ett troll. Är det nu du tycker att jag ska känna att det är pinsamt?
Ehhh??. jag tror att du också är anonym. hehe, vi sitter liksom i samma båt.
Nja, det som är pinsamt för mig är att jag har varit Socialdemokrat. Det är inget jag stoltserar mig med, därav anonymiteten. Jag är inte främmande för att lägga min röst på SD. Det beror på hur utvecklingen i politiken blir, det står mellan tre partier. Du Då?
Det är väl bara SDs troll och den nya högern som kan jämföra en klimataktivist som blockerar vägar och inte uppmärksammar polisens anmaningar med nazisymapatisörer som försvarar nazihälsningar i direktsänd TV, , rasism, nazism , the Holocaust och fascisten Per Engdahls ideologi..
Njaaaaaaa? jag undviker helst att vara lik dig. Ta det inte personligt.
Släpp kremel nu, värst vad du är stingslig av dig! Det är historia;)
Hellskotta vad du ältar, kan vi förlåta Greta kan vi förlåta Jimmie.
Du måste komma till en VIDARE,, andas in<?- andas ut?->. Känns det bättre?
Nääääe, nu va du taskig! Jag känner mig sårad :(
Min analys var klockren, du är avundsjuk på min analys också. Försök att komma på egna idéer eller sno trollfabrilens om det får dig att må bättre.
Torrboll!
Nu är ju partiet SD i sig rotat i nazism, fascism, rasism.. och deras partiledare som värvades av en person som brukade böra naziunform, och som gick med i demonstrationer där hakkors och andra nazisymboler bars har sagt att de aldrig ska glömma sina rötter
Att jämför Greta med nazister som heilar etc verkar som sagt bara SDs troll och den nya högern göra.
Okej? ditt budskap är tydligt.
Du får hänga med lite i svängarna, det gäller att rösta utefter vad en känner. Sen behöver jag inte hålla
med SD i allt.
Det tål att jämföras och det är klantigt att aktivister väljer att förstöra för sitt parti. Så korkat! Inget parti råder över att det finns skit i sitt parti.