Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation

Anonym (Mitt Sverige Kan Bättre) skrev 2024-05-19 21:06:06 följande:
    Du ondgör dig över SD;s språkbruk och menar de speider hat och desinformation, men du har inga problem med att använda ett ord som "svärjevännerna".

Det goda hatet vs det onda hatet.
    Ja ,SDs onda hat är det som troll och derar vurmare och apologeter sprider i har och hotkampanjer mot meningsmotståndare och mot människor som svärjevennerna anser inte vara svenska nog.

Det goda hatet är det som förkastar rasism, nazism och fascism - allt det som är den bakgrund SD har och som Åkesson själv har lovat sina följare att aldrig glömma 
  • Padirac
    Anonym (Fallenqvists kommentar) skrev 2024-05-19 22:19:29 följande:

Jag gillade Rebecka Fallenqvists kommentar på Instagram (kanske plockat bort den nu) där de utpekade SD-männen visades (taget från aftonbladet eller kanske kalla fakta reportaget själv) men hon hade lagt på "Ghost Division" med Sabaton som soundtrack.

Hon är så jäkla bra den madamen, synd att SD verkar hålla henne på väldigt kort koppel och hon behöver plocka bort nästan varenda inlägg :(

För mycket heilande kanske? som på valvakan...
  • Padirac
    Challenger skrev 2024-05-21 18:50:24 följande:
    Du sprider väldigt mycket hot, hat och desinformation. Men det är ju så ni vänsterblivna är vana att arbeta. 
    Sanningen finns inte någonstans mellan det demokratiska samhället som har fri media och den propaganda du för f am som i allt liknar det SDs trollfabrik och SDs apologeter sprider.

Ett påstående som i allt på ett dåligt sätt härmar det SDs trollfabriker försöker pumpa ut har inte så stort värde och inte heller trovärdighet med tanke på att trollfabriken gör det betydligt skickligare än det som setts i tråden hittills.
  • Padirac
    Hysteri skrev 2024-05-29 12:20:24 följande:
    Vit makt propaganda = WAAAAAAAAAAAAAAAAA WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA nån tycker inte som mig!!!!

Sossiga tårar skvätter mest 
    Hur ska SDs kunna städa undan troll, nazister och putinister - det blir ju inga kvar i deras parti då   Och von Papen har ju inte mandat för sin statsministerpost längre då heller ...

www.dn.se/sverige/liberalerna-det-ar-oerhort-allvarligt/

Liberalerna reagerar starkt på Expressens uppgifter om att en anställd vid SD:s kommunikationsavdelning spridit Putinpropaganda i sociala medier.

? Man ska inte ha personer som agerar som Putins nyttiga idioter, säger partiledaren Johan Pehrson.

Avslöjandet får inte statsminister Ulf Kristersson att agera mot samarbetspartiet.

• Padirac

Såååå... 

20% av svenska väljare som röstat på ett parti sprunget ur nazism, rasism, fascism har gjort det för att 'utsädet hamnat i god jord' - de var helt enkelt nazzar, rassar och fascister från början enligt din teori.

Jag tror din teori haltar betänkligt.

nattuw skrev 2024-05-31 19:54:06 följande:
    Det utsäde som hamnar på hälleberget kan inte gro och ge någon skörd. Utsädet måste hamna "i god jord".

Därför kan inte en trollfabrik skapa missnöjet. De kan bara kapitalisera på det missnöje som finns. Ett missnöje som legat och grott bland gräsrötterna medan de som skapat missnöjet viftat bort det hela med att de som är missnöjda inte är värda att lyssna på.

Vill du ägna dig åt hjärntvätt måste du kontrollera media så att inga obekväma sanningar eller åsikter kan störa den önskade likriktningen. Den makten har inte trollfabriker utan då handlar det om statskontrollerad media som kan stå oemotsagd.
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2024-05-29 23:37:45 följande:
    I stort sett alla de etablerade riksdagspartierna, särskilt m och s har...
    -lojalitetsröster
    -skapat problem med sin politik
    -framfört propaganda som syftar till att misskreditera andra partier och som i viss mån även tummar på sanningen.

Detta säger mig att alla partier etablerade i riksdagen måste bort, vilket jag i stort sett håller med om.
    nu ljuger du en hel del och för fram SDs försvar genom att spegla SDs agerande på de andra partierna...

Särkilt SD har framfört propaganda som syftar till att misskreditera andra partier som i stor mån tummar på sanningen.

det här är ju det hela Trollfabriksavslöjandet om SD har visat!

Istället framför du SDs narrativ att det är de andra partierna som gör det som tydligt visats att det är SD som gör.
  • Padirac

Javisst, det ligger i SDs ideologi att de vill bryta ned och bryta med det ordnade samhället i västvärlden så som det ser ut. De vill skapa oordning för att visa att dagens samhällsordning inte fungerar.  Det är som då de först spred rykten och inlägg på sociala medier om valfusk och sedan ville använda alla (sina egna) spekulationer och oro för valfusk för att utreda valets giltighet och integritet. 

Därför spelar de Kreml i händerna. Om de inte är direkt inspirerade av Moskvas desinformationsstrategier och mål är de utan tvekan deras nyttiga idioter.  Troligtvis båda delarna.

• Padirac
    Rataxes skrev 2024-06-05 21:29:09 följande:
    Här på forumet är de som gapar högst såssar. Hjärntvätt biter inte på mig, jag är immun mot debilvänsterpropaganda.

Jag har för övrigt ingenting till övers för SD, inte heller för partier vars enda politik tycks vara att inte vara SD. Det enda som talas om i partiledarutfrågningarna är om de tar avstånd från SD. Gäsp...
    Debilhögerpropaganda och att gå SDs ärenden verkar dina inlägg däremot inte ara immuna mot

• Padirac
    Rataxes skrev 2024-06-06 09:23:27 följande:
    Det är flitiga människor och driftiga företagare som byggt välståndet, trots en socialdemokrati vid makten.
    I cyklopernas land ....

Välståndet i länder med en utbyggd välfärdsstat i fråga om allmän tillgång till utbildning, vård oavsett socioekonomisk bakgrund är högre än i de utopistiska nattväktarstater som en del drömmer om trots att de själva har sin försörjning att tacka för tillgång till utbildning som deras förändrar inte behövt betala direkt ur egen ficka utan getts som möjlighet för alla oavsett föräldrars ekonomiska förutsättningar 
  • Padirac
    nattuw skrev 2024-06-06 22:24:32 följande:
    En nattväktarstats uppgift är att upprätthålla lag och ordning. Det är nog många av de som fått känna av sprängningar och skjutningar som drömmer om en nattväktarstat.
    Och ändå är det just nu trycket på och fängslande av gängledare som skapat utrymme för konflikter och vågen av inbördes mördande mellan nya konstellationer.

Förutom lag och ordning behövs utbildning, bildning, sjukvård och annan välfärd tillsammans med försörjningsmöjligheter för att förebygga sprängningar, skjutningar, utanförskap och brottslighet.

Just det senare sa danskarna att Sverige missad helt då Sverige försökte kopiera det arbete Danmark gjort mot gängkriminalitet.

Tänkte inte på det... Eller
Svar på tråden Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation