Inlägg från: Anonym (Mitt Sverige Kan Bättre) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mitt Sverige Kan Bättre)

Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation

Är chockad över avslöjandet!

Kunde inte ana att det fanns ett samband mellan SD, Riks och Samtiden. Ofattbart.

Och att SD-Tobbe hade något med SD att göra är bara helt sjukt.

Anonym (Troll tider) skrev 2024-05-07 22:10:53 följande:
    Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation

Såg nyss Kalla Fakta och funderar över vad ni tycker 

Är det OK att manipulera opinionen ?

Din trådstart säger ganska mycket om SD:s motståndare.
    "Troll tider" med särskrivning.

Trollfabrik med stort "T" = versal.
    "OK" med versaler.

Sedan hör man ständigt att SD:s väljare är obildade, lågutbildade och intelligensbefriade.
    Padirac skrev 2024-05-17 23:45:47 följande:
    Det är ingen hemlighet att SD har anonyma konton och några anställda som skriver på dessa konton. De skriver osanningar, hat, hot och desinformation. 

SD själva tycker att de är bäst på detta och att de andra partierna inte gör det då som SD gör det.
    Kan du ge några exempel på vilka osanningar SD farit med via sina "trollkonton"?
    Vad består desinformationen av?
    Anonym (Tipw) skrev 2024-05-18 18:58:56 följande:
    Jag antar att du pratar om Åkessons ilskna inlägg att hans trollfabriker inte är något att bry sig om. Påverkar inte alls demokratin. Bara "normalt"
    Det största hotet mot demokratin är om S inte längre får sälja sina lotter på kredit.
    Padirac skrev 2024-05-19 21:00:05 följande:
    Det är väl inte så ovanligt att svärjevennerna tror att en balanserad samhällsorganisation med delar av funktionerna organiseras av samhället med hjälp av skatter och annat sköts av privata intressen.

Ett starkare samhälle som ger alla tillgång till skola, sjukvård, vidareutbildning ger samhället medborgare med arbete, bostad och meninsfulla sysselsättningar och välstånd - det står i kontrast till ett svagt samhälle där skola, vård och, vidareutbildning och arbete ersätts av ökad segregation och utanförskap som i sin tur ger mer utrymme för brottslighet.

Att kalla alla som inte håller på SDs etnonationalistiska projekt för marxister - nazzarnas ord för judar - är vanligt förekommande bland SDs mindre bildade klientel, de kanske inte fått tillgång till skola eller vidareutbildning?
    Du ondgör dig över SD;s språkbruk och menar de speider hat och desinformation, men du har inga problem med att använda ett ord som "svärjevännerna".

Det goda hatet vs det onda hatet.
    Anonym (K) skrev 2024-05-19 21:18:13 följande:

Ja man blir ju inte förvånad.
    Däremot blir man ju arg eftersom det är skattepengar som finansierar det.

Skattepengar finaniserar också varje skjutning som kostar samhället 75 miljoner kr.
Svar på tråden Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation