Inlägg från: Anonym (Rosalee) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rosalee)

Karriär och familj, ok att ändras?

Inget konstigt alls att förändras i och med föräldraskapet.
    Jag har inte direkt haft någon karriär men hade massor av hobbies i mitt liv och tränade mycket innan barnen och tyckte även innan om att roa mig genom att gå ut och äta, konserter och teater men det var inte alls lika lockande när barnen kom.
    Istället började jag att umgås med andra småbarnsfamiljer och vi fokuserade på barnen och olika upptäckter i skog och mark, återupptäckte allt igen med barnen som jag gjorde som barn och tyckte om, gav mig så mycket tillfredställelse!
    Saknade inte alls mitt tidigare liv!
    När barnen blev 4-5 år började vi att resa igen och nu har vi rest 1 ggr år i flera år!
    Men jag kan lika gärna dra iväg och campa också på någon ö och njuta av det lika mycket.
    Var också äldre när jag gick min första.
    Nu är barnen tonåringar och de har verkligen uppskattat alla våra trapatser och tycker ännu mycket om att upptäcka världen med mig, både i närmiljön som på hemmaplan.
    Mitt ena barn uttryckte senast i veckan att hon kommer absolut att vilja uppfostra sina barn så som jag har uppfostrat hen, värmer gott i mammahjärtat! 

Eftersom jag också fick barn som äldre bestämde jag att min nya karriär är att bli den bästa mamman jag bara kan, närvarande. 

och jag har, ännu gör, njutit av varje sekund! 

Svar på tråden Karriär och familj, ok att ändras?