• Bunny s

35+ och förösker bli med barn

Hej! 
    Finns det någon som vill hänga med och skriva och dela resan? 

Vi har precis börjat föröska med ett tredje barn. 
    Blir 37 år det här året 😊 

• Svar på tråden 35+ och förösker bli med barn
  • Bunny s
    snowplay970 skrev 2024-05-13 10:10:58 följande:

Hejsan! 

Här är en till som försöker få en trea (första barnet tillsammans med nuvarande partner). Jag är dock 42 så jag inser att förutsättningarna inte är lika starka som förr. Men hoppas gör jag! 

Följs gärna åt här. 

Lycka till!

Hej! Vad roligt! 
    Spännande för er! 😍

Jag förstår att det tillkommer lite oro med åldern. 
    Men finns många som lyckas som 40+, man får nog bara inställa sig på att det ska ta lite tid 😊

Hur gamla är dina barn? 

Vart i cykeln är du? 
    Jag är på bim-2.
    Ska ta ett sista test imorgon, ett känsligt, så jag kan vara inställd på att mensen kommer. 
    Tror inte jag är gravid tyvärr. Men bara första, halvdana försöket 😉😁
  • Bunny s
    snowplay970 skrev 2024-05-13 10:10:58 följande:

Hejsan! 

Här är en till som försöker få en trea (första barnet tillsammans med nuvarande partner). Jag är dock 42 så jag inser att förutsättningarna inte är lika starka som förr. Men hoppas gör jag! 

Följs gärna åt här. 

Lycka till!

Negativt test imorgon och precis efter så märker jag att jag fått mens 🤣
    En dag före beräknat. Antingen så har jag inte en lutealfas på 14 dagar eller så kan det variera lite för mig eller så kom den helt enkelt lite tidigare. 
    Tacksam för det! 
  • Bunny s
    snowplay970 skrev 2024-05-15 09:14:54 följande:
    Vad synd, men ändå lite skönt dels att den kom tidigt och så slipper man liksom fundera/noja/vänta och istället ställa om inför nästa omgång. 

Jag själv är på BIM -2 idag, tog ett test i förrgår men ej på morgonurin och efter jag bälgat i mig massa vatten. Hoppades att mina hormonnivåer om gravid hade jobbat sig upp tillräckligt ändå. Testade igen imorse men negativt. Nu ska jag inte testa igen förrän mensen ev är sen, men jag har inget symtom öht så tror inte att det tagit sig. Det är dessutom första försöket så jag håller nere förväntningarna så gott jag kan. Men det är svårt, förut har jag alltid blivit gravid så otroligt fort och på något vis hoppas jag att det ändå ska hålla i sig såhär sju år senare, haha. 

Mina barn är 7 och 10. Hur gamla är dina?
    Vad roligt att du är så himla nära bim 😍 håller verkligen tummarna för dig! Bara första försöket för dig också alltså. Kul!
    Vad för test använde du?
    Jag använde testa tidigt med både clearblue och rfsu. De mäter 10 "mlu" (minns inte vad det heter), medans vanliga mäter 25.
    Men så beställde jag precis hem en annan sort sort från apotea som mäter så låga nivåer som 5!
    Säg till om du vill veta vilka, så kan jag kolla namnet.

J, men som sagt, första försöket i cykeln som nyss var då.
    Men det blev lite tokigt den här gången för vi hade sex 3 dagar före äl, och äl-sekretet kom inte igång förrän dagen efter så jag tänkte verkligen att det skulle vara omöjligt den här gången. Men så har jag haft luriga känningar i svanken, som jag normalt sett aldrig har.
    Så plötsligt trodde jag mig vara säker på att jag var gravid... 🙄🙄 Men testade massor och negativt var det och mensen kom. 

Nya tag igen då. Är pepp, nu ska vi absolut inte slarva utan ha sex så fort miljön blir rätt där nere och ska också testa med äl-test igen och tempa. Det sista har jag aldrig provat men skulle kännas bra att jag får bekräftat att ägget också släppt. 
    Är nämligen så att jag har en hormonrubbning och är van att ta tabletter för att få ägglossning, sen en spruta för att ägget också säkert ska släppa. 
    Men nu med åldern så har äl och mens kommit igång och jag har stor tro på att jag kan på egen hand. Men är ändå lite misstänksam och litar inte helt på min kropp, så att ta tempen känns viktigt 😊 tempar och testar du med äl-test?
    Har gått på ppller kanske 5 år nu och slutade i mitten av februari för att få igång kroppen och kolla av mina cykler lite grann innan vi börja. 

Vad skönt art det gått så fort att bli gravid tidigare 😀
    hur fort då?

Hur lång är din cykel?
  • Bunny s
    snowplay970 skrev 2024-05-15 09:14:54 följande:
    Vad synd, men ändå lite skönt dels att den kom tidigt och så slipper man liksom fundera/noja/vänta och istället ställa om inför nästa omgång. 

Jag själv är på BIM -2 idag, tog ett test i förrgår men ej på morgonurin och efter jag bälgat i mig massa vatten. Hoppades att mina hormonnivåer om gravid hade jobbat sig upp tillräckligt ändå. Testade igen imorse men negativt. Nu ska jag inte testa igen förrän mensen ev är sen, men jag har inget symtom öht så tror inte att det tagit sig. Det är dessutom första försöket så jag håller nere förväntningarna så gott jag kan. Men det är svårt, förut har jag alltid blivit gravid så otroligt fort och på något vis hoppas jag att det ändå ska hålla i sig såhär sju år senare, haha. 

Mina barn är 7 och 10. Hur gamla är dina?
    Hej! Kom mensen eller hur gick det för dig? 😊 
  • Bunny s
    snowplay970 skrev 2024-06-21 07:40:39 följande:

Hejsan! 

mensen kom och jag började fokusera på annat, jag tanke på  allt så mycket under första försöket. 

Nu andra försöket var jag supercool och rönte bara att mensen kommer nog närsomhelst och när den inte gjorde det på  CD30 så tog jag ett test. Som visade ett plus!

Nu är jag lite i chock och försöker att hålla nere förväntningarna till vecka 12. Har fått ett antal missfall innan och vet att det också är en naturlig del av barnprocessen. 

Hur går det för dig och hur känner du dig?

Åh, stort grattis till dig! Vad roligt 🥰😍
    Själv så har jag låtit mina negativa tankar ta över och väl på en resa i Grekland nyligen, så bara kände jag efter ordentligt och erkände för mig själv att jag vill inte. Jag hat ångrar mig 😅 
    Så när mensen kom en vecka senare så kände jag en lättnad 🙈 
    Vi får hur det känns i framtiden men just nu känns beslutu helt rätt 🥰 
    Livet svänger hej vilt! 
    Stort lycka till med allt! 
  • Bunny s
    Anonym (Sladdis) skrev 2024-07-25 17:45:47 följande:

Jag hänger på här! :)
    Har 2 barn, 8 & 14 år. Försöker nu få en tredje med min sambo som inte har några barn. Han är 27 & jag 38, 39 i november. 

känns som att detta kan bli betydligt svårare än tidigare.

Hej! Hur går det för dig? Din situation är så lik min 🥰 Vi ska börja (igen 😅 tog en 1 årig paus) I sommar. Förväntansfull! 
  • Bunny s
    cheryblossom skrev 2024-08-30 19:44:03 följande:

Hänger också med här. 35 år och vi har precis börjat försöka med första barnet. Bim 6/9 så får vänta några dagar med att börja testa.

Hej! Spännande. Hur går det för dig?
  • Bunny s
    snowplay970 skrev 2024-06-21 07:40:39 följande:

Hejsan! 

mensen kom och jag började fokusera på annat, jag tanke på  allt så mycket under första försöket. 

Nu andra försöket var jag supercool och rönte bara att mensen kommer nog närsomhelst och när den inte gjorde det på  CD30 så tog jag ett test. Som visade ett plus!

Nu är jag lite i chock och försöker att hålla nere förväntningarna till vecka 12. Har fått ett antal missfall innan och vet att det också är en naturlig del av barnprocessen. 

Hur går det för dig och hur känner du dig?

Hej! Hur går det för dig? Så nyfiken! Hoppas allt går bea 🥰
  • Bunny s
    Maskros88 skrev 2025-01-14 09:19:18 följande:

Halloj!
    Snart 37 år,tre barn sen tidigare.
    I år blir dom 10,6 och 2.
    Håller på att avrunda min senaste mens och haft lite rubbad cykel,kanske beror på rosenroten jag äter..?

Snart nya tag och kämpa på alla!♡

Hej!😊 Hoppas att du får ordning på din cykel. Har du haft problem förut? 
    Jag har en hormonrubbning som heter pco:s så jag skapar barn med lite hjälp av tabletter som stimulerar ägglossning. 
    Men sen jag blev över 30, så har jag märkt att mina cykler verkar normala, vilket är vanligt med stigande ålder.
    Blir38 i sommar. Mina barn blir 10 och 12 i år.
    Äter dock ppiller nu. Ska köra igång I sommar tänkte vi. 
    Men kommer ändå ta hjälp så jag får bästa möjliga förutsättningar. 
    Hur länge har ni försökt? 😃
  • Bunny s
    Maskros88 skrev 2025-01-14 11:14:04 följande:
    Hej! Nej,alltid gått som en klocka. 
    Kanske är för att man är äldre.
    Tog ut pstav i oktober.
    Senaste bebben gick på första försöket och har alltid blivit gravid lätt men nu krånglar allt lite mer...
    Känner väl lite press,gubben är snart 50 och vi vill ju kunna orka med allt också liksom 

Har du några bra tips?
    Jag använder äl test när jag tar mig råd,det brukar alltid ge utslag och jag brukar ha sjukt ont och bli helt sänkt av ägglossningen.
    Har precis behandlats klart för en rejäl urinvägsinfektion jag fick i julklapp. 
    Vet inte om det har rubbat cykeln Kanske. 

Vad bra att du får rätt hjälp och skönt att det verkar bli bättre med åldern åtminstone  
    Härligt med lite större barn som kan ta del av myset med en liten en på ett helt annat sätt och dessutom kan dom sköta sig själva någorlunda ♡
    Hej!
    Vad jobbigt när det varit lätt förut och krånglar mer nu. 
    Du kanske skrev det, men hur länge har ni försökt? 
    Vi hann med två försöl förra sommaren men sen blev jag nervös och ångrade mig men nu är längtan tillbaka och nu kommer jag inte ångra mig igen. Har hunnit tänka på det ett år snart. 

Ja, jag läste någon som fått negativ effekt av rosenrot så det verkar inte funka för alla tyvärr! 

Du kan ju alltid söka lite på hur man kan stärka sin ägglossning och sånt. 
    Jag åt bidrottninggele som kan står om att den kan hjälpa vid hormonell obalans. 
    Kanske värt att prova? 
    Jag åt det när jag blev gravid med mitt första barn. Kan ha varit en slump men vem vet. Hade försökt länge då. 
  • Bunny s
    Mammaa44 skrev 2025-01-22 13:47:36 följande:

Hej! Får jag hoppa in här? 

Jag blir 37 i år och har tre godingar redan, som är 18, 15 och 11 år. 
    Plussade oplanerat i torsdags, blev oerhört chockad, maken är 50. Började dock blöda i måndags och har blött ut en del klumpar, ingen smärta. Oklart om jag är gravid just nu eller inte, det visar sig. 

Däremot har detta fått mig att inse hur mycket jag vill ha en till... Maken är nöjd med det vi har men sa att om det är viktigt för mig så kan han absolut tänka sig det. Så tanken är att jag ska bli gravid igen så snart som möjligt <3

Hej! 
    Beklagar det eventuella missfallet 😞

Men vad roligt att det öppnat upp tanken och längtan efter ett till barn. 
    Du och jag är lika gamla och är i tankarna om en sladdis 😃 mina blir 12 och 10 i år. 
    Spännande det här med att vilja börja om. 
    Trodde du, som jag, att du var klar? För det trodde jag. Var helt säker men sen började plötsligt något växa fram 😍
  • Bunny s
    Sarasi skrev 2025-01-20 19:15:22 följande:

Jag hänger på här. Är nyss fyllda 35 och försöker få mitt första barn. Blev en missräkning i december då ägglossningen var senare än jag trodde, kanske julstressen :P Men nu har jag börjat med äl-test så hoppas att jag ska ha lite bättre koll. Sambo har diabetes så gäller att försöka som mest när jag är som mest fertil. Men vi har haft lite motgångar med förkylningar just kring ägglossningen och då är det inte lätt med sex.

Hej!

Vad spännande för er med det första barnet. Det är ju så nytt och stort 😍
  • Bunny s
    Maskros88 skrev 2025-01-19 15:45:14 följande:
    Sen oktober ungefär.
    Ja jag åt både bidrottninggele och rosenrot när jag blev gravid på första försöket 2022.
    Testade igen och det har istället krånglat.
    Äter nu bara rosenroten för jag blir betydligt piggare utav den,övervägt fram och tillbaka om jag ska utesluta den eller ej.

Är nu inne på min andra antibiotika kur sen i julas pga min hemska uvi,också funderat över om det kan vara hela den situationen som rört om cykeln. Osäker på om jag verkligen hade en vettig äl förra älen. 
    Okej, vad intressant att du blir piggare av den. 
    Jag borde testa den 😃

Hoppas att krånglet ger sig och verkligen din uvi. Fy vad smärtsamt och jobbigt att behöva dras med det och jäkligt trist när det påverkar din cykel också 😞
  • Bunny s
    Maskros88 skrev 2025-01-30 10:40:51 följande:
    Det sket sig denna månad också. 
    Hur går det för er andra..?
    Vad synd! Hoppas på nästa månad 😃
  • Bunny s
    Mammaa44 skrev 2025-01-30 18:12:05 följande:
    Jag tror inte jag har svårt att bli gravid, har dock aldrig aktivt försökt förns nu.. har tre oplanerade kids som är 18, 15 och 11 år.. blev oplanerat gravid igen och fick mf? hoppas på en liten sladdis nu ❤️
    Håller tummarna för er 😊 så roligt med en sladdis!
  • Bunny s
    Maskros88 skrev 2025-02-04 12:02:15 följande:
    Oj så spännande. Nog ser man ett svagt plus 😀 
  • Bunny s
    Mammaa44 skrev 2025-01-22 21:14:30 följande:

Testade negativt idag så det är konstaterat MF tyvärr.. var helt färdig fram till det där plusset.. då hände nåt. 

planen är att prova igen direkt ❤️

Tråkigt att du fick missfall. Ordet tråkigt.låter dock så lamt. För man kan bli brutalt ledsen av ett 😞
    Hur mår du?

Jag hade ett innan första barnet och jag var förkrossad rent ut sagt. Hade föröskt ett tag och precis fått veta att jag hade pco:s, en hprmonrubbning, som kunde göra det svårt. Så det var extra jobbigt pga det. Vet inte hur det kommer kännas idag om jag får ett. Jag räknar med det på ett helt annat sätt med tanke på att man blir 38 i år. Risken ökar ju tyvärr. 

Det tråkiga här är att jag sitter i dessa trådar för att få tiden att gå. Min man vill inte börja förrän i sommar, i slutet av maj är han klar med sin utbildning och räknar med/hoppa spå att få ett jobb under sommaren. Jag skulle verkligen vilja börja nu dock.. 😅
Svar på tråden 35+ och förösker bli med barn