• Anonym (Anonym)

Mannen jag dejtar är fortfarande aktiv på tinder

Hej, jag har dejtat en man genom tinder i ett par veckor och vi har setts 4 ggr. Vi är båda strax över 30 och har pratat om att vi söker seriöst. Men vi är inte exklusiva. idag har han lagt till nya bilder på tinder vilket gjorde mig lite illa till mods. Vad tycker ni att jag ska göra?

• Svar på tråden Mannen jag dejtar är fortfarande aktiv på tinder
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Kram) skrev 2024-05-06 19:22:25 följande:

Jag hade tagit det som ett tecken på att han antingen inte är speciellt intresserad av dig eller att han är mindre seriös än han sagt.

Är man genuint intresserad av att fortsätta dejta den man redan börjat dejta så håller man sig borta från att uppdatera sin profil och inleda nya samtal för man vill inte riskera att strula till det. Jag hade dragit mig undan direkt om en dejt gjorde så ( i min värld så dejtar man en i taget om man är seriös).

Exakt så!
  • Anonym (Rey)

Röd flagg ja för dig eftersom han inte verkar 100 % intresserad av dig. att han sedan följer spelreglerna rätt är av mindre intresse eftersom han ändå inte verkar vara den rätte.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Rey) skrev 2024-05-06 19:56:30 följande:

Röd flagg ja för dig eftersom han inte verkar 100 % intresserad av dig. att han sedan följer spelreglerna rätt är av mindre intresse eftersom han ändå inte verkar vara den rätte.

Exakt det här är vad jag tänker. När jag pratar om det med mina vänner så säger dom typ ?ni har inte sagt att ni är exklusiva så du kan inte förvänta dig det?. Men för mig handlar det inte om att han förbäntas vara exklusiv med mig. Jag har inget emot att han går hem med någon från krogen eller att han samtidigt som han började dejta mig bokat in 5 andra dejter med 5 andra tjejer samma vecka som han fortsätter träffa och hålla kontakten med. Men enligt mig tyder just att byta bilder på tinder att man aktivt söker sig efter något annat samtidigt som man har den ?förra? kvar och det är det jag är skeptisk mot. Vet inte hur jag ska tänka.
  • Anonym (Mm)

Det verkar ju som att män har svårare att få träffa någon från dejtingsidorna så han kanske inte tycker att han har så kallat råd att lämna sidan om det inte skulle funka med dig. Väntar han och det tar slut med dig om du tex avslutar ja då får han ju börja om från början så att säga.

Men det kan ju också vara så att han bara har dig nu, tills det dyker upp någon bättre. 

Så du kan vara förstahandsvalet eller så är du någon i brist på bättre. Eller så är du varken eller, att han bara väntar och ser hur det utvecklar sig.

• Anonym (Samma)

jag är i exakt samma  situation. Har dejtat en kille två v och vi har haft sex och även långa samtal om allt möjligt. Han kallar mig fin osv. Och är aktiv på tinder. Jag har profilen kvar men inte varit inne, fanns inget behov. Kollade av nyfikenhet igår och han har nya bilder också. 

orka med en strulpelle! Eller är det jag som inte ska orka med mig själv med att inte ha lite tålamod?

Varför letar man på tinder om man redan har sex med nån?

• Anonym (Dump)

Om jag får reda på att den jag dejtar fortsätter vara aktiv att söka andra eller träffar andra samtidigt så är jag inte Intresserad utav att fortsätta.
    En person som är intresserad utav dig har inte behov utav att söka vidare eller träffa andra.

Det behöver inte betyda att man måste gå ur Tinder etc men man är inte aktiv så länge man träffar den man är intresserad utav och ser vad det leder till.

Det är ju upp till var och en om man vill fortsätta träffa någon som bara har en tillfälligt. Sen finns de ju de som säger de söker seriöst men som i själva verket bara är ute efter sex. 

• Anonym (Mannen)

Ni är inte exklusiva och har bara träffats 4 gånger. Då får du nog bara acceptera läget. Jag skulle inte ens ta upp det så tidigt. 

• Hjelm

Men varför skulle han INTE vara aktiv och INTE lägga upp nya bilder i sin profil, om ni bara träffats fyra gånger, det bara gått två veckor sedan er första kontakt och ni INTE är ett par eller exklusiva för varandra?

Du låter lite som en stalker, ärligt talat.

• Anonym (Mannen)
    Hjelm skrev 2024-06-14 12:06:21 följande:

Men varför skulle han INTE vara aktiv och INTE lägga upp nya bilder i sin profil, om ni bara träffats fyra gånger, det bara gått två veckor sedan er första kontakt och ni INTE är ett par eller exklusiva för varandra?

Du låter lite som en stalker, ärligt talat.

Stalker kan man nog inte kalla det. Däremot osäker. 
  • Anonym (Marina)

Jag fattar inte. Ni är ju inte ett par säger du, och har träffat varandra fyra gånger? Då är det väl inte konstigt att han fortfarande är öppen för andra möjligheter?
    Red ut var ni står.

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Rey) skrev 2024-05-06 19:56:30 följande:

Det är ingen röd flagg att man är ointresserad.
  • Anonym (Hejyou)

Jag känner till en tjej som dejtar en kille, men träffar samtidigt massa andra killar från Tinder och har killen som ?reserv? tills hon hittar något bättre?känns som det är lite mer ?accepterat? om en tjej gör så än tvärtom. 

• Anonym (Kvinnan)

Vill man ha något seriöst och unikt så vet man efter några veckor om det är någon man vill satsa på. Tycker att redan efter första eller andra dejten om man vill fortsätta ses så pausar man de andra. Helt skevt hur det går till nu i dejtingvärlden. Blir helt nervös att min dejt träffar andra samtidigt också.  

• Anonym (Dump)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2024-06-14 23:01:09 följande:

Vill man ha något seriöst och unikt så vet man efter några veckor om det är någon man vill satsa på. Tycker att redan efter första eller andra dejten om man vill fortsätta ses så pausar man de andra. Helt skevt hur det går till nu i dejtingvärlden. Blir helt nervös att min dejt träffar andra samtidigt också.  

Det är ganska enkelt egentligen. En person är inte tillräckligt intresserad utav dig om den fortfarande är aktivt sökande efter att man dejtat ett tag. Dejta i månader utan att veta om man är ett par eller inte är ju bara för att den andra söker efter annat och man själv är ett tidsfördriv så länge. Så länge folk är dumma nog att gå med på det så kommer det ju vara så. 
Svar på tråden Mannen jag dejtar är fortfarande aktiv på tinder