• Anonym (Yes)

Gå hem från skolan - sitter bara vid datorn

Anonym (vi) skrev 2024-05-06 14:38:02 följande:
    Vad tycker du att han ska göra istället? För om du ska få honom ifrån datorn så är det nog bra om han har andra alternativ.

Jag gick hem från skolan vid ca 10 års ålder, på 80-talet, och satt sedan mest framför TV:n under eftermiddagen. Det var precis när de nya kanalerna började komma, och såpoperorna. Det hände att jag bakade också, eller gjorde chokladbollar.

Möjligen tyckte mina föräldrar att jag borde ha gjort nåt annat, mer vettigt. Men jag minns det som härliga eftermiddagar. En skål med chokladbollssmet och Home and away, Glamour och Neighbours :)
    Exakt! Jag med. Minns att jag älskade mitt tvhäng med oboy i stort glas framför. Love boat och lilla huset på prärien på repriser på tv och nåt gott att äta.

Men när mamma och pappa kom hem gjorde vi ju saker ihop sen. Eller åkte på nån aktivitet.

Jag växte upp till en fullt fungerande individ, har sprungit maraton, gjort en klassiker och läst enormt mkt böcker.

Men TS: Skapa alternativ på eftermiddagen när ni kommer hem? Begränsa wifi? Åk och låna böcker?
Svar på tråden Gå hem från skolan - sitter bara vid datorn