• Anonym (vi)

Gå hem från skolan - sitter bara vid datorn

Anonym (Dator) skrev 2024-05-06 14:04:41 följande:
    Gå hem från skolan - sitter bara vid datorn

Hejsan! Har en 10 åring som nyligen börjat gå hem från skolan själv. Det är jättekul att han vågat ta det steget. 

Dock sätter han sig med datorn wller telefonen när han kommer hem. Å så är det ju säkert för de flesta som har datorintresserade barn. 
    Men jag tycker det blir lite mycket. För när vi kommer hem sen så tänker han sitta hela eftermiddagen och kvällen med. 
    Å då blir det lite väl mycket skärm. Han har inga aktiviteter direkt pga inget intresse. 

Hur gör era barn eller hur gör ni?.

Vad tycker du att han ska göra istället? För om du ska få honom ifrån datorn så är det nog bra om han har andra alternativ.

Jag gick hem från skolan vid ca 10 års ålder, på 80-talet, och satt sedan mest framför TV:n under eftermiddagen. Det var precis när de nya kanalerna började komma, och såpoperorna. Det hände att jag bakade också, eller gjorde chokladbollar.

Möjligen tyckte mina föräldrar att jag borde ha gjort nåt annat, mer vettigt. Men jag minns det som härliga eftermiddagar. En skål med chokladbollssmet och Home and away, Glamour och Neighbours :)
Svar på tråden Gå hem från skolan - sitter bara vid datorn