Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Är man "sträng" förälder när man har gränser för barnen?

Vi följde ju med samma filosofi som dig, er, Du och din Man!?
    ..Jag och min fd. sambo då alltså.

Vi försökte leva ut' att leva precis sådär som du skriver om..
    Det var såklart rena drömmen ju, så länge det höll ..och om det nu bara hade fått bli/vara sådär längre än vad det va' hade jag varit glad!

Nä, istället var Barnen, dom var missnöjda och 'ville' så himla mycket mer än vad vi vuxna sa till dom att låta bli med.. och vi var bara tvungna att snällt lyda, till att låta dom göra "dumma saker" "mer få göra som dom vill" mer sånt som Att stanna uppe länge, äta framför tvn och spendera hela Sommarlov framför tv och datorspel.. Och när vi i så fall inte gjorde det, ja då såg.. så gott som allihopa runt omkring oss dvs. Mormor, Morfar, Farmor o Farfar annan släkt/ diverse grannar runt i hela området omkring där vi bodde. Ja kort sagt ALLA.

Alla ville tydligt vara med att sätta dit oss till soc. och var så snabb på mail, ringa och skriva brev, anonymt anmäla oss..
    Det var favoriten. När det blev gissa leka- spring på vem utav alla människor i ens närhet som Var den kanske nära oss, som hade varit den som ringt soc. bara lite grann tidigare.

Många snackar för mycket..
    så dom var enkla att lista ut vem som hade snackat.
    Men andra håller fortfarande masken, höll den länge utan att säga något.

Men så till sist blev barnen omhändertagna och barnen fick flytta.

Nu i efterhand känner man ju att man visst kunde få ha varit lite hårdare på att sätta gränser. -Men man vågade inte.
    Och om inget annat är det lätt för alla andra, lättare att skälla på och anklaga oss Föräldrar ju, allt vi gjorde var ju bara fel.

Sen, socialen. Dom gör ju ett underbart arbete.. hmm.
    Ja ibland. Och ibland INTE.
    Så äre.

Barnen, dom har alltså flyttat till ~8 st olika fosterföräldrar på snart 16 års tid.
    Så den som är snabb i huvudet har redan räknat ut att barnen har bytt bostad, flera stycken olika föräldrar och skolor kompisar m.m, ja vartannat år hela deras liv sedan socialen en dag knackade på dörren till vår bostad och bad oss packa varsin väska.. för då skulle dom med socialhandläggaren den där hemska dagen, socialen och för deras egen säkerhet hade också med sig Polisskydd som stod ute i hallen redo att gripa in 'ifall vi skulle bli våldsamma.

Värsta dagen i mitt liv det där!
    Jag glömmer det som sagt aldrig.

Så ja, sätt regler på era barn ni där ute.
    Låter ni Dom köra med er vuxna, kanske pratar jag nu om Barnen eller Socialen nu, nu.. vem vet.

Men har man väl hamnat i deras, socialtjänstens vassa klor!!
    Då är det nästan på omöjligt att ta sig ur, och en del vill aldrig bli av med dom heller. ..Konstigt, men det finns även dom som tänker så också.
    Jag tror ni fattar grejen nu och jag har skrivkramp. Ha det bäst.

..
    Ts. Du frågar om det är synonymt med att vara sträng i det du skriver om.
    Så är troligen svaret JA, men det är också befogat om Varför du är "sträng" så tror jag i alla fall. Hej.

Svar på tråden Är man "sträng" förälder när man har gränser för barnen?