Vad kan hända? Dömd.
Ja, risken finns faktiskt att det blir problem för hennes dotters del. Om jag var pappa till barnet och visste detta så hade jag gjort en orosanmälan till soc. Domen är offentlig, en snabb googling på ditt namn så ser man att du är dömd för något, sedan söker man upp rätt tingsrätt (lättare än man tror) och så kan man få ut hela tingsrättsförhandlingen.
Vad soc sedan gör är svårt att veta men självklart skulle de starta en utredning med tanke på din bakgrund. Det kan resultera i allt från att det stannar vid samtal till alla möjliga insatser... Omöjligt att säga om dottern skulle bli omhändertagen, vårdnadstvist är också en annan sak som pappan kan dra igång och det vet man inte heller hur det skulle sluta. Du har ju inte begått brott nyligen, du har gått i terapi osv. Samtidigt om du vore "äkta" pedofil så är det tydligen lika obotligt som homosexualitet och ligger alltid i botten. Nu förstår jag ju att det inte är så, men det finns ju inga bevis för det heller...
Så jag kan tyvärr inte säga varken hit eller dit vad som skulle hända, men det är klart att risken finns att det skulle bli problem.