Inlägg från: Anonym (T) |Visa alla inlägg
  • Anonym (T)

Har blivit småtjock

Ja, jag skulle vilja bli av med ca. 5 kg. 

Jag har även jag ett aktivt jobb och snittar runt 12.000 steg om dagen. Utöver det så försöker jag gå till gymmet så ofta jag kan, i snitt blir det 3 dagar/veckan och då kör jag rätt tunga styrketräningspass. Det är vad jag lyckas få in med två barn under 4 år 🤪

Men för mig är det kosten som är lite boven i dramat. När jag håller mig till en rutin och förbereder mat så ser jag snabbt resultat men såfort något ruckas, såsom att jag glömmer mellanmålet hemma eller liknande, så är jag där igen och trycker tre Pågenlimpor med alldeles för mycket smör. Till saken hör så jobbar jag på en förskola och där finns det alltid något att äta. Alltid är det någon som bakar eller så kommer man till mellanmålet och är helt energilös för man har varit i barngrupp sedan 7.00 och det som hjälper just då är de där snabba kolhydraterna. Så det är lite min nemisis just nu; att försöka hålla mig borta från all frestelse på jobbet. 

Skulle vara roligt att se lite mer fit ut inför sommaren. Nu tycker jag att jag ser oförskämt bra ut för att ha fött två barn på 2 år men still, det vore trevligt med en liten tightare kropp! 

Svar på tråden Har blivit småtjock