• Anonym (Osäker)

    Glömde kyckling framme, bara att slänga?

    Jag köpte en färdiggrillad kyckling igår kväll. Jag lade den på köksbordet för att den skulle svalna innan jag stoppade den i kylen. Och sen glömde jag bort den. Tills nu. 

    Äta eller slänga? Om jag skulle äta den skulle jag först micra den, FYI. 

  • Svar på tråden Glömde kyckling framme, bara att slänga?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (H5N1) skrev 2024-05-05 13:48:56 följande:
    Vilket källhänvisningsystem tänker du använda för att komplettera ditt svar? Ange korrekt källhänvisning så jag kan bekräfta det du påstår i PEER REVIEWED journalskrifter, wikipedia duger inte säger de.
    Var är DINA källor? Och vill du att jag använder Harvard, Oxford, APA eller något annat system? Svårt tydligen att lita på sidor som NASA, Harvard, officiella källor som backas av regeringar mm....
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (H5N1) skrev 2024-05-05 13:48:56 följande:
    Vilket källhänvisningsystem tänker du använda för att komplettera ditt svar? Ange korrekt källhänvisning så jag kan bekräfta det du påstår i PEER REVIEWED journalskrifter, wikipedia duger inte säger de.
    Och om Wikipedia inte duger åt dig så fanns det sju andra källor, men du kan få originalet från Wikipedia också:

     Murray, Patrick R.; Ellen Jo Baron (2003). Manual of Clinical Microbiology. Vol. 1. Washington, D.C.: ASM.

    ^ C. Michael Hogan (2010). "Bacteria". In Sidney Draggan; C.J. Cleveland (eds.). Encyclopedia of Earth. Washington DC: National Council for Science and the Environment. Archived from the original on 2011-05-11.
  • Anonym (H5N1)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-05-05 13:58:27 följande:
    Var är DINA källor? Och vill du att jag använder Harvard, Oxford, APA eller något annat system? Svårt tydligen att lita på sidor som NASA, Harvard, officiella källor som backas av regeringar mm....

    Appeal to Authority (argumentum ad verecundiam) logical fallacy and Argument from Authority (argumentum ab auctoritate) are the same form of of discussion argument in which person producing a claim referencing the opinion of an authority as evidence to support an argument. As a fallacy it?s included onto Red Herring Fallacies group.


     


    Say no more.

  • Anonym (Virocellen)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-05-05 13:29:44 följande:
    VIRUS BILDAR INTE SPORER.
    Det lustiga med den här debatten är att det finns forskare som har lagt fram hypotesen att virus är sporer.
  • klyban
    Anonym (H5N1) skrev 2024-05-05 13:26:04 följande:
    Mitt sista utbildande inlägg till dig. Jag säger ju att virusen har SPORER som gör att vissa virus (INUTI SPORER) överlever grillningen men att virusantalet växer när kycklingen från AFFÄREN inte äts direkt. Virussporer trivs rumstempererat så de kan växa till sig igen. Allmänt känt för alla som gått hemkunskap senaste 150 åren så behövs ingen påvisning.
    Nej de har de inte och du pratar om bakterier.
    Anonym (H5N1) skrev 2024-05-05 13:33:50 följande:
    Källa på det?

    Ska någon ge källa på något som inte existerar?
    Kan du förklara hur detta ska gå till?


    Men så får man också påpeka att det är ditt påstående att virus har sporer, så det är din uppgift att ge källa på detta och ingen annans.


    RaYzLeR skrev 2024-05-05 13:42:28 följande:

    Jag hade ätit kycklingen. Den var ju tillagad, och låg framme enbart några timmar under natten. Det hade varit värre om den var rå.


    Samma här, hade inte ens reflekterat över att inte äta den.
    Skulle nog säga även en rå kyckling skulle gå använda efter denna korta tid och tillaga.
    Men man kan ju alltid lukta på den för vara mer säker och om man är osäker.(Sen beror ju det helt klart på när bästföredatumet är också, för är det väldigt nära, så är ju det en annan risknivå helt klart.)


    Anonym (H5N1) skrev 2024-05-05 13:48:56 följande:
    Vilket källhänvisningsystem tänker du använda för att komplettera ditt svar? Ange korrekt källhänvisning så jag kan bekräfta det du påstår i PEER REVIEWED journalskrifter, wikipedia duger inte säger de.

    Det är du som påstår sporer av virus, så det är din sak att påvisa detta.
    För vi andra vi vet att det är väldigt svårt och påvisa och ge källa på saker som inte finns.


    Anonym (Hmm) skrev 2024-05-05 13:58:27 följande:
    Var är DINA källor? Och vill du att jag använder Harvard, Oxford, APA eller något annat system? Svårt tydligen att lita på sidor som NASA, Harvard, officiella källor som backas av regeringar mm....

    Det är intressant att det är denna användares påstående om sporer, men aldrig ens försöker påvisa dessa.
    Jag inser detta är en som är mindre bemedlad med intellekt, och att det är en rättshaverist som inte klarar av att ha fel.


     


    Men måste säga det är rätt komiskt och se hur vi ska påvisa något som inte finns med virus.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (H5N1) skrev 2024-05-05 14:13:38 följande:

    Appeal to Authority (argumentum ad verecundiam) logical fallacy and Argument from Authority (argumentum ab auctoritate) are the same form of of discussion argument in which person producing a claim referencing the opinion of an authority as evidence to support an argument. As a fallacy it?s included onto Red Herring Fallacies group.


     


    Say no more.


    VAR ÄR DINA KÄLLOR?!
  • klyban
    Anonym (H5N1) skrev 2024-05-05 14:13:38 följande:

    Appeal to Authority (argumentum ad verecundiam) logical fallacy and Argument from Authority (argumentum ab auctoritate) are the same form of of discussion argument in which person producing a claim referencing the opinion of an authority as evidence to support an argument. As a fallacy it?s included onto Red Herring Fallacies group.


     


    Say no more.


    Det är fortfarande ditt påstående att virus bildar sporer.
    Men vi ser det inte går, så kommer det ta lång tid innan du ger detta?


    För vi vet redan när du googlar och kör copy+paste på andra saker, att du har googlat som en tok och inte hittar något.
    För hade du, så hade du redan gett detta och för säga haha kolla, det är så vi vet om att du vet att du har fel.


    Anonym (Virocellen) skrev 2024-05-05 14:20:06 följande:
    Det lustiga med den här debatten är att det finns forskare som har lagt fram hypotesen att virus är sporer.

    Nej det gör dom inte alls där, utan de säger att virions har en likvärdigt frö och sporer.
    Och en sak det definitivt inte säger, det är att virus bildar sporer.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Hmm) skrev 2024-05-05 14:22:11 följande:
    VAR ÄR DINA KÄLLOR?!

    Jag misstänker användaren nu eller mycket snart bara kommer låtsas om att den aldrig varit här innan.


    Det roligaste den gjorde var att vi skulle bevisa något som inte ens existerar.
    Vet jag fått denna förfrågning ibland, och blir lika komiskt varje gång och hur man ska bevisa något som inte finns.


    Men vet användaren bara säger så för den redan vet att den har fel, vi har en person här som inte klarar av att ha fel och att hen tänkte hela tiden på vissa bakterier.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (H5N1)
    klyban skrev 2024-05-05 14:32:17 följande:

    Jag misstänker användaren nu eller mycket snart bara kommer låtsas om att den aldrig varit här innan.


    Det roligaste den gjorde var att vi skulle bevisa något som inte ens existerar.
    Vet jag fått denna förfrågning ibland, och blir lika komiskt varje gång och hur man ska bevisa något som inte finns.


    Men vet användaren bara säger så för den redan vet att den har fel, vi har en person här som inte klarar av att ha fel och att hen tänkte hela tiden på vissa bakterier.


    Precis så sade de lärda när Nicolaus Copernicus lade fram till VETENSKAPLIGA TEORI om att jorden inte var universums medelpunkt. Öppna ditt sinne så kanske du kan lära dig om universums och naturens MIRAKEL.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (H5N1) skrev 2024-05-05 14:38:21 följande:
    Precis så sade de lärda när Nicolaus Copernicus lade fram till VETENSKAPLIGA TEORI om att jorden inte var universums medelpunkt. Öppna ditt sinne så kanske du kan lära dig om universums och naturens MIRAKEL.
    VAR ÄR DINA KÄLLOR SOM BEVISAR ATT VIRUS SKAPAR SPORER?
Svar på tråden Glömde kyckling framme, bara att slänga?