Glömde kyckling framme, bara att slänga?
Äh, jag skulle nog äta den faktiskt.
Äh, jag skulle nog äta den faktiskt.
Hur kan man ens tänka på att äta en kyckling som varit ute för länge. Det innebär stora risker. WHO varnar för fågelinfluensa som nästa pandemi. Tänk dig för! Sluta riskera mänskligheten för att spara några kronor
www.who.int/news-room/questions-and-answers/item/influenza-h5n1
Appeal to Authority (argumentum ad verecundiam) logical fallacy and Argument from Authority (argumentum ab auctoritate) are the same form of of discussion argument in which person producing a claim referencing the opinion of an authority as evidence to support an argument. As a fallacy it?s included onto Red Herring Fallacies group.
Say no more.
en.wikipedia.org/wiki/Botulism
Botulism can occur in several ways. The bacterial spores which cause it are common in both soil and water and are very resistant. They
Viruset som orsakar fågelinfluensa. Läs på och sluta hata.
Botulism är från en bakterie, och ingen som ens ifrågasatt den bakterien.
Och två, bakterien som bildar dessa giftiga sporer, överlever inte grillningen.
Och är sporerna ett problem här, ja, då hade dessa redan vid första ätningen varit ett problem.
Vilket det uppenbarligen inte var.
Men nu åter till ditt påstående om virus bildar sporer.(Men inser du nu har fattat att de inte gör detta, men klarar inte av att erkänna att du hade fel där.)
Det mest komiska dock med detta inlägget du gav, det är att du gav oss något som ingen ens ifrågasätter att bakterier kan bilda sporer och vad vi ska göra med denna halmgubbe är en gåta, då det saknar helt argument för virus och sporer )
Se där, sporer kan tydligen formas pga virus, fast det innebär inte att viruset kan smitta. I alla fall när det gäller något slags plankton. Undvik alltså att äta plankton, för att vara på den säkra sidan.
Detta måste vara det underligaste jag någonsin googlat, förstår mig inte alls på mikrobiologi hahaha. Enda träffen på virus och sporer.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7894508/
Ja uttryckte mig inte så precist kanske, skrev pga och menade alltså induced. Framkallar kanske är bättre. Och som jag fattade det sätter viruset igång någon slags försvarsreaktion hos plankton som bildar sporer. Inte alls det som hävdats i tråden nej.
Blev bara nyfiken och detta var typ den enda träffen som visade något om något slags samband mellan virus och sporer.
Plus plankton är inte kyckling.
Nej detta är verkligen inte mitt område så ska nog inte svamla mer nu haha.
Kul att ni kunde lära er något nytt!! Viktigt att kritiskt granska all information i dessa tider.