Inlägg från: Auditanne |Visa alla inlägg
  • Auditanne

Hatar utfrågningar från främlingar!

Jag har inget emot att svara på frågor då jag inget har att dölja. Blir det fråga om en dejt så kan man dela upp frågorna på ca fem träffar eller nåt.

Självklart bör man vara taktisk och vänta med de mer intima frågorna till det sista momentet.
    Men jag vill veta så mycket som möjligt om en person som ,man ev. skall bilda en relation med. Om jag nu velat ha en sådan. Inga grisar i säcken tack.

• Auditanne
    Anonym (Integritet) skrev 2024-05-16 02:21:13 följande:
    Men nu gällde detta inte dejter, utan folk jag har noll intresse av att prata med och lära känna!
    Ok. Jag ser inte riktigt problemet isåfall? Blir du obekväm så är det väl bara att ursäkta dig lite smidigt och lämna den person som du upplever påträngande? Det hade jag gjort.
  • Auditanne
    Anonym (Integritet) skrev 2024-05-16 02:41:04 följande:
    Ska göra det i fortsättningen. Men det går ju inte om det händer att någon börjar ragga/förhöra mig när vi står och väntar på samma buss till exempel. Jag får väl säga rakt ut att jag inte vill prata, om folk inte fattar subtila signaler!
    En del gör ju inte det tyvärr. Ett sätt att vara subtil på är ju annars att man blir mer sval och fåordig i sina svar vilket de flesta verkar fatta vad det betyder.

Inte alla dock, allra minst vissa påflugna män som inte kan läsa av kvinnors kroppsspråk eller tonfall.

Samma typer tenderar också att bli otrevliga om man säger ifrån mer direkt. Men gör dem detta så kan man alltid ge igen med samma medel.

Skulle någon säga nåt otrevligt till mig vid ett avvisande så hade jag nog sagt något lika oförskämt tillbaka. Det är en reflex liksom. Man tar ingen sk-t från folk numera. Inte från män iallafall. 
Svar på tråden Hatar utfrågningar från främlingar!