Inlägg från: Kammen320 |Visa alla inlägg
  • Kammen320

    Hatar utfrågningar från främlingar!

    Anonym (Integritet) skrev 2024-05-03 22:08:25 följande:
    Hatar utfrågningar från främlingar!

    Hur upplever du det när någon du precis träffat, oavsett sammanhang, ställer en rad olika frågor om dig, till dig? Jag fullkomligt avskyr att bli utfrågad, vare sig det är på nån hemmafest, på krogen, en pratsjuk tant vid busshållplatsen eller på en kvällskurs. Nu syftar jag alltså inte på att småprata lite (jag älskar småprat!), utan om en känsla av att sitta i värsta förhöret. Eftersom jag tycker att såna människor är så himla obehagliga med alla sina frågor, så har jag nada intresse av att lära känna dem! Och därför svarar jag bara kort och flyktigt på deras frågor samtidigt som jag letar efter en ursäkt för att komma därifrån. Jag vet inte varför, men jag tycker det är så obehagligt att bli utfrågad om saker som rör mig själv! Helt normala vanliga frågor, bara det att det är för många och på väldigt kort tid. 
    Hur gör ni för att få vara ifred, om ni inte vill svara på 100 frågor om er själva alltså?


    Troligen är det deras sätt att försöka småprata? Dom kanske tycker du är konstig som bara svarar kortfattat o inte ställer nån motfråga om dom?
Svar på tråden Hatar utfrågningar från främlingar!