Anonym (SD) skrev 2024-05-18 22:20:02 följande:
Ja men även om man tycker kärnfamiljen är bäst tar förhållanden slut. Det finns inget parti i Sverige vad jag vet (kanske Nyans isåfall?) som tycker att man inte ska ha rätt att separera eller skilja sig.
Jimmie Åkesson till exempel är som du säkert vet inte längre tillsammans med sin sons mamma utan med en ny.. som inte har barn sen innan så det är nog troligt att han kommer ha barn med fler än en kvinna. Mamman till hans barn (Louise Erixon) som också är SD-politiker har också träffat en ny som hon har fått barn med. Tror du de börjar rösta vänster helt plötsligt på grund av det?
Det är väldigt märkligt att tycka att man inte kan rösta höger för att man är frånskild eller separerad.
Saken är inte helt svartvit. Har man flera olika barn med olika fäder varav iaf en är av afrikanskt påbrå så borde man inte rösta på ett konservativt parti med rötter inom vit makt. Det är ju inte hjärnkirurgi det här. De som tycker det är ologiskt befinner sig i samtliga block, (även sd, men det säger dom naturligtvis inte direkt till henne)
Det jag vill komma fram till är att det faktiskt är ologiskt, det är verkligen inte bara vänstermänniskor som tycker det. Jag befinner mig som sagt höger själv. Skulle föredra ett högerblock utan sd. Men nu har vi personer som mamman i det här fallet. Hon gör som hon vill, men det är nog lite väl naivt att tro att inte vissa sdmänniskor skrattar bakom hennes rygg.