Anonym (wtf) skrev 2024-05-02 13:42:53 följande:
Ursäkta, men det är ju rent skitsnack. Att kunna ha stånd är INTE lika viktigt som "diabetesmedicin". Utan insulin dör man ganska snabbt. Ganska förminskande uttryckt faktiskt.
Oj, ber så hemskt mycket om ursäkt!
Att jämföra impotens och dess effekter för drabbade män, deras partners, och de konsekvenser detta får för samhället i stort, med diabetes var naturligtvis ett fundamentalt övertramp från min sida. Återigen, förlåt!
Men jag vidhåller att dessa mediciner borde ingå i högkostnadsskyddet, inte för egen del då jag har möjlighet att betala för vad det kostar, (ca 2 100 kr för 24 tabletter) men jag vet flera sk "fattigpensionärer" som tvingas avstå på grund av att det kostar för mycket.
Men det kanske ska vara så - äldre gubbar ska väl för fan inte knulla sina gamla tanter heller!?!
Funderar man ett varv till, (jag vet att det kan vara svårt) kan det ju faktiskt vara så att impotens ÄR en indirekt dödlig åkomma, då det bevisligen finns män som tar sin EDF väldigt hårt och därav väljer att avsluta sitt liv efter att partnern tröttnat och gått vidare.
Slut på skitsnacket nu.