Inlägg från: Challenger |Visa alla inlägg
  • Challenger

Sd:s trollfabrik

KillBill skrev 2024-05-23 19:27:17 följande:

Nu är SDs trollfabrik igång igen. Den här gången försöker man värva väljare med AI genererade blondiner. 

Allvarlig fråga till M, KD och L väljare. Varför accepterar ni att era partier samarbetar med ett parti som håller på med sådan skit?

Håller på med sån skit? Måste de visa bilder på afrikaner för att bli accepterade av dig? 
  • Challenger
    klyban skrev 2024-05-24 18:53:01 följande:
    Så börja prata om annat, hur trodde du det skulle ändra nått med det du citerade?
    Japp och att kalla SDs väljare för "svagbegåvade" kommer säkerligen värva väljare till sossarna. 

Att bli kränkt av att SD har en blond kvinna värvar säkerligen också väljare till sossarna. 

Man skulle nästan kunna tro att du jobbar för SD 😀
  • Challenger
    klyban skrev 2024-05-24 19:49:30 följande:

Dock är det nu du som kallar SD väljarna för svagbegåvade.
    Jag undrade varför du börja prata om annat, och du växlade upp och börja prata om än MER annat.

Det intressanta är att SD har sån humor, men inte kan stå för den och har anonyma trollkonton istället.(Och som de ljugit om i över ett decennium.)

Nej, jag har aldrig kallat SD väljare för svagbegåvade. Vad är det för humor du talar om? 
    Vad skiljer sig ett trollkonto från ditt konto? 
  • Challenger

Wow! 70% av kommunisterna och sossarna tycker att regeringen ska ge upp regeringsmakten och sluta samarbeta med SD och lämna över makten till dem istället. Ja, det var ju oväntat... LOL! 

KillBill skrev 2024-05-25 10:20:59 följande:

70 procent av väljarna är mycket kritiska till SDs trollfabriker och en majoritet av väljarna anser att det som inträffat bör få konsekvenser för regeringens samarbete med SD. 

Citat:

" 71 procent av M, L, KD-sympatisörerna, tycker att det är ganska negativt eller mycket negativt att SD använder anonyma konton"

https://www.gp.se/politik/svenskarna-domer-ut-sds-anonyma-konton-.92dc9f86-6324-4813-8188-fae8211ea334

• Challenger
    klyban skrev 2024-05-25 15:13:22 följande:

Ett gott råd är att du läser först, begrundar och sen först då svarar.
    För detta blev komiskt när du kallar moderater för sossar :whoco5:

Det är knappast så att moderata väljare vill att Tidöregeringen ska upphöra för att SDs kommunikationsavdelning lägger ut sosseskämt på nätet. :lol:

Det du inte tycks fatta är att Tidöregeringen är betydligt mer beroende av SD än vad SD är av Tidöregeringen. Det enda som skulle hända om tidöpartierna skulle börja "ställa krav" på SD med anledning av dessa inlägg är att de skulle förlora väljare till SD och det tycker nog de flesta partier att de gjort alldeles tillräckligt. 
    Det är också en av anledningarna till att ingen från tidö-gänget tycks bry sig om detta längre. 
  • Challenger
    klyban skrev 2024-06-08 19:15:56 följande:

Inget konto i sig själv är odemokratiskt, ett konto blir odemokratiskt genom ljuga vem de är och gömma sig.
    Och pga SD inte kan stå för detta själva.

Hur kunde du inbilla dig annat?

Men då är ju vartenda konto inkl ditt eget här på Familjeliv odemokratiskt. Har du inte tänkt på det? 
  • Challenger
    Anonym (Troll) skrev 2024-06-08 21:36:30 följande:
    Tror du att andra än ditt eget konto ägs av anställd personal på ett parti med uppgift att sprida hat och hot?
    Låter som du pratar om sossarna nu. 
  • Challenger
    KillBill skrev 2024-06-08 21:55:17 följande:
    Menar du att SD använder sig av anonyma trollkonton även här på FL? Ja i så fall är det ytterst problematiskt.  
    På vilket sätt skulle det vara problematiskt?
  • Challenger
    Anonym (Troll) skrev 2024-06-08 23:02:29 följande:
    Det är SD som återkommande har avslöjats ha anställda troll på sin trollfabrik.

Åkesson har til och med sagt att det är en del av SDs strategi för att föra ut sitt budskap. Jag antar att han med det också tycker att hat och tot är en del av SDs politiska budkskap.

Du kan inte mena att du helt och hållet missat allt som skrivits om SDs trollfabrik.
    De som hatar och hotar värst har alltid varit vänstern och sossarna. De har alltid varit odemokratiska, då de aldrig tillåtit folk att ha åsikter som avviker från deras. 

Att SDs motståndare försöker svartmåla SD kommer bara betyda att SD växer sig ännu starkare. SD-väljare blir bara ännu mer övertygade om att rösta på SD. 
  • Challenger
    klyban skrev 2024-06-09 13:43:58 följande:

Nej, vi är bara privatpersoner som diskuterar, eller är du ifrån en trollfabrik?
    Jag är då inte.

KillBill skrev 2024-06-08 21:52:43 följande:
    Att politiska partier för fram politisk propaganda via anonyma konton med syfte att påverka opinionen är odemokratiskt. Förstår du inte det?

Ärligt talat så tror jag inte hen förstår alls vad som skiljer.

En rätt intressant sak som man hört många ggr folk bli anklagade för och vara betalda och vi som är sakliga.
    Man inser idag att det bara var en projicering.

Nope, vet inte varför du inbillar dig att projicera skulle funka för.

Vi ser annars hur SD hatar TV4 för avslöjat deras lögn om att de inte skulle ha trollfabriker.
    Och kallar det för valpåverkan :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Nej SD, det kallas för att bli avslöjade med handen i kakburken att vara lögnare och odemokratisk och när inte kan stå för vad ni vill säga.

Challenger skrev 2024-06-09 11:40:16 följande:
    Jag förstår inte hur propaganda kan vara odemokratisk. 

Alla kan om de vill skapa ett konto och ge uttryck för sina åsikter eller påhittade sådana. 

Och nu var det betalda anställda med partistödet som vi pratar om nu som är odemokratiska, inte privatpersoner :lol:

Det går inte så bra för dig inser man, för oavsett vart du vänder dig, så kommer rumpan vara där bak ändå och att SD har en massa saker de inte kan stå för genom hemliga konton i trollfabrik.

Jag tror du är från SDs "trollfabrik". Ditt syfte är att framstå som en dryg sosse i syfte att få folk att hata S så de röstar på SD istället. 

Att TV4 kommer med sitt dravel några veckor innan valet är förstås genomskinligt. 

Alla partier bedriver propaganda och valpåverkan med sina partistöd. Det är i högsta grad demokratiskt. 
  • Challenger
    klyban skrev 2024-06-09 22:25:56 följande:

Bryr mig inte ett skit om valet och när det kommer till SD hemliga trollfabrik med anonyma konton där det sprids hat, desinformation och "humor" de inte vill stå för.
    Vad jag däremot bryr mig om såna som måste ljuga och för de inte kan stå för vad de vill säga själva.

Försöker du verkligen säga jag är från SD trollfabrik och med den onådiga kritiken jag ger deras lögner?
    Hur inbillade du dig vart ett argument?
    Och två, jag är inte med på listan av SD hemliga och anonyma konton heller :lol::lol: 
    Rätt imponerande att missa så.

Ja, alla partier får säga vad de vill, dock är det bara SD som hade hemliga trollfabriker som betalades med partistödet med anonyma konton.
    De andra partier står för vad dom säger, även om det är skräp.

Och det är stor och nu menar vi stor som i GIGANTISK skillnad att vara avlönad av ett parti och en sketen privatperson som mig.
    Men vad som helst för skademinimering för SD, så vad som helst att du skriver så sjukt konstiga saker att man undrar om du ens tänker efter före du skriver.

Jag tror inte ett skit på några "hemliga" trollfabriker och jag är 100% övertygad om att övriga partier har avlönat folk som skriver skit om politiska motståndare på nätet. 

Jag är också 100% övertygad om att det skulle gå att wallraffa vilket politiskt parti som helst och hitta smaskigheter betydligt värre än SVTs gamla valstugereportage. Du anar inte vad politiker kan säga på fyllan och det är inte SDare jag pratat med! 😉
  • Challenger
    klyban skrev 2024-06-10 13:29:45 följande:

SÅ landade du i en konspiration sen,är sakligheten så jobbig.

Vi såg ju när två såssar fick idé att göra som SD, de fick smisk på fingrarna och sluta genast och berättade detta för alla.
    Vad säger SD, vi ska inte starta mer trollkonton, men ska behålla våra gamla trollkonton.
    Som om någon tror på någon som ljugit i över ett decennium om sin trollfabrik och hur de spridit hat, desinformation och "humor" som de inte kan stå för.

Vad består konspirationen i menar du? 
    Alla vet att detta har pågått i åratal. 
  • Challenger
    klyban skrev 2024-06-10 16:20:54 följande:

Det är din konspiration, så förklara den  Solig
    Och ja, idag vet vi SD haft trollfabrik i över ett decennium.

Andra partier inte, de står för vad de säger.
    Och såssarna de upptäkte 2st höll på med nått sänt här på eget bevåg, då slog dom ned detta med en gång och sade STOPP och berätta för alla vad som skedde.

Vad gör SD, ja, de säger att de inte ska skapa mer anonyma konton :lol::lol::lol::lol:
    SD skyller istället på TV4 att ha avslöjat deras lögn, sånt är priceless att se.

Nej, jag har aldrig kallat användandet av sociala medier och internet för en konspiration.

Alla partier har sysslat med detta sedan slutet av 1990-talet så det är många som frågar sig vad TV4 egentligen "avslöjat" för något. 
  • Challenger
    klyban skrev 2024-06-10 21:02:26 följande:

Dock dina påståenden om andra partier har trollfabriker med anonyma konton och innehåll de inte vågar stå för är just en konspiration att andra partier skulle ha.
    Men upp till bevis, så finns det något och tala om i alla fall Tomte

Och såssarna slog dom på fingrarna som tog ett initiativ att trolla själva som part, och SD sade vi ska inte skapa mer trollkonton med anonyma användare :lol:

Låter som du är till ingen hjälp alls för SD.

Återigen - de är ingen konspiration att det är en jävla massa skit som lämnar Sveavägen 68. Det har varit känt i åratal.

www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-avslojar-s-medarbetare-utreds-for-misstankt-trollkonto

Det här är sex år gammalt, men "alla" vet att det pågått långt innan det. 
  • Challenger
    klyban skrev 2024-06-11 07:13:11 följande:

Vi vet redan och detta sen många många år sedan och även att det var ett eget initiativ av dessa och hur de fick smisk på fingrarna.

SD vad gör dom, ja, vi ska inte starta mer trollkonton :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Men alla vet, så nu är vi tillbaka till konspirationen igen och din konspiration.
    Förstår det är jobbigt för dig att Kalla faktas Kristall nivå avslöjande med SD trollfabriker berättar att SD är gigantiska lögnare och varit så i över ett decennium.

Och intressant du tar upp detta för 6år sedan, och SD sedan dess bara utökade och utökade trollkontona.
    :lol::lol::lol::lol:

Nej, det tycks vara många som inte känner till detta. Att även övriga partier, framförallt sossarna arbetat på detta sätt i åratal. Avslöjandet hos sossarna för flera år sen visar på det. Den högst ansvariga jobbar ju dessutom kvar hos sossarna som någon slags informationschef. 

Strategin är helt uppenbar. Att avslöja sånt här är emellertid inte helt enkelt, då det i princip krävs att någon står och tittar över axeln på den som skriver och dessutom filmar det. Ungefär som TV4 gjorde.
    Vissa konton kan emellertid väcka klara misstankar. Tag exempelvis här på Familjeliv. Det finns 6-10 konton här som i åratal, närmast på heltid med likartat språkbruk ägnat sig åt att misskreditera Tidöpartierna, framförallt SD, samtidigt som sossarna lyfts fram som det "lyckade" partiet. Sådant väcker ju en och annan fundering vilka som ligger bakom alla de kontona och vad de har för agenda. 

Personligen skiter jag i det. Tror man att det är en fruktbar strategi att värva väljare så kör på. Alla har vi våra kall här i livet. 😀
Svar på tråden Sd:s trollfabrik