Inlägg från: Anonym (AB) |Visa alla inlägg
  • Anonym (AB)

Sd:s trollfabrik

Anonym (Zippo) skrev 2024-05-16 13:33:03 följande:
    Jag undrar när sd:s väljarskara öppnar ögonen för vad sd egentligen pysslar med. Det är extremt söndrande för Sverige, av ett parti som hävdar sig vara nationalister dessutom. Riktiga nationalister värnar om sitt land, försöker lösa problem i stället för att skapa och göda problem. Kan liknas vid inhemsk terrorism.

Jag står fast vid att Kristersson inte har ett val. Om han agerar flat och undflyende så kommer sd att ta mer makt eftersom sd har kablat ut en bild av ett Sverige i ett inhemskt krig där en "stark" ledare behövs (eller i alla fall Åkesson) mer murar, mer krigsföring.
    Det kommer nog tyvärr inte att ske. Det är inte direkt intellektuellt toppbegåvade människor i deras väljarskara. Många av dem har "gått i livets hårda skola" vilket dem gärna stoltserar med.

Jag hoppas att Liberalerna tar avstånd och lämnar regeringssamarbetet i nuvarande form. Det är inte värt det bara för att få behålla makten. Hellre nyval och få kompromissa med vänstern än att behöva gå i Åkessons ledband.
  • Anonym (AB)
    Rataxes skrev 2024-05-17 10:36:32 följande:

I Kebabrepubliken vaknade folket till nyheten att de som påstod sig avslöja en trollfabrik, själva var en trollfabrik. Allt enligt Myndighet som är expert på trollfabriker och som varnat för roliga memes.

Bild

Menar du att det på något sätt rättfärdigar SD:s lögner. Typisk SD-retorik är att flytta på fokus på debatten till något annat, vilket är vad du precis gjorde.

Ja, TV4 har begått ett misstag i sin produktion, men det förtar inte faktumet att SD har ljugit om sin skuggverksamhet, och att de vägrar backa eller göra något reellt åt saken.
  • Anonym (AB)
    Anonym (Även S) skrev 2024-05-21 08:57:26 följande:

S är ju dessutom av dags dato betydligt mer nazistiskt än vad det ganska israelvänliga SD är.

Kan du förklara det påståendet lite mera ingående? Det är ett argument som ofta dyker upp i pajkastningstävlingar på nätet där SD-anhängare brukar dra till med det argumentet, baserat på desinformation från SD:s "informationskanaler". Du kanske har lite mera kött på benen än normala SD-troll? Glad
  • Anonym (AB)
    Rataxes skrev 2024-05-22 07:58:58 följande:

Det här med att SD förnekar att Riks är deras kanal är så löjligt.
    Det vore som att vänstern skulle förneka att Public service är deras kanal.

En av de största fabricerade SD-lögnerna som upprepats så in absurdum så att de flesta SD-anhängare tror på det. Med desinformation och lögner till sina anhängare kan man få dem att tro på vad som helst. Som "bevis" används obskyra ifrågasatta undersökningar. Glad
  • Anonym (AB)
    Hysteri skrev 2024-05-22 11:47:33 följande:
    = WAAAAAAAAAAAAAAAAA WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA . Ingen får tycka annorlunda än mig!!! Då blir jag ledsen och gråter WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Synd för dig att folket har slutat lyssnat på vänster tårarna 
    Sorry, men jag ligger höger ut på den politiska skalan.

Jag tycker att alla får ha rätt att "tycka" vad dem vill, men man måste skilja på "fakta" och att "tycka". Även om man råkar "tycka" något om någonting, så behöver det inte vara så, och då ska man vara tydlig med att det är en åsikt man har när man presenterar sitt "tyckande".
Svar på tråden Sd:s trollfabrik