Inlägg från: Agda90 |Visa alla inlägg
  • Agda90

Varför är många barn så ouppfostrade?

Jag dör av skratt snart!!

Mina barn är uppfostrade. De vet bättre än att få för sig att bete sig illa i skolan. De tackar för maten och allt som hör till. De tycker om att umgås med oss och sitter gärna med vid middagar så länge samtalsämnet är intressant. 

Jag och min man har varit stränga i vissa frågor och inte tummat på saker som vi anser vara viktiga kring barnuppfostran. 
    DET har vi fått skit för!!! 
    Jag älskar mina barn och skulle kunna göra vad som helst för dem. Men jag kräver en hel del av ungarna också och tydligen är jag en fascist för det. Någon här på forumet tyckte att jag satt på höga hästar när jag svarade på en fråga om just barn och uppfostran. 

Så hur man än vrider på det har man rumpan bak!

Uppfostrar man inte sina barn är man en dålig förälder. Uppfostrar man sina barn är det fel.

• Agda90
    Anonym (Haha) skrev 2024-05-03 14:02:52 följande:

Jag blir lite fascinerad över att så många ser det som positivt att man fullständigt körde över barns önskemål och tyckanden "förr". 

Jag är sådant barn som var otroligt selektiv med maten, har ibland suttit i timmar och glott på en hög med rotmos när jag var liten, vilket var en helt normal metod när jag var liten. Jag har tvingat i mig mat, klökts, kräkts och ändå varit tvungen att svälja.

Hur kan man sedan som vuxen önska det för barnen? Tycka att det var vettigt att tvinga barn att att svälja sitt eget kräk? 

Bara för att man uppfostrar sina barn betyder det inte att man misshandlar dem. Det är stor skillnad på att tvinga barn och att uppfostra. 

Ställer jag frågan till min 13 åring om han har några önskemål till middag och får svaret "nej" eller "jag vet inte" då får han äta det som serveras. Jag lagar inte mat som jag vet att mina barn inte tycker om. Skulle svaret bli att han jätte gärna hade velat äta köttbullar med potatismos så hade vi stått och lagat det tillsammans. 
Svar på tråden Varför är många barn så ouppfostrade?