• Anonym (Vicky)

Får skolsköterskan läsa BVC-journal utan medgivande?

SmulanFnulan skrev 2024-05-01 13:57:22 följande:

Ts skäms nog över att det står att hon och den andra föräldern har vanvårdat barnet. Är nog där skon klämmer.

Här spekulerar vi hej-vilt, ser jag!

Själv tycker jag att det är bra att TS tar allvarligt på att sekretessregler ska följas. Bättre att man täpper till hålen redan nu än att man väntar tills någon verkligen råkar illa ut.
  • Anonym (Vicky)
    Anonym (Soc) skrev 2024-05-01 14:23:06 följande:

Berätta gärna vad det är du försöker dölja, ts? Ditt sätt att hantera frågan är ytterst märklig. 

Har du aldrig förr träffat på en människa som tycker att det är viktigt att journaluppgifter hanteras på ett korrekt sätt, för att det annars förr eller senare kan leda till att någon råkar illa ut?

Alla agerar inte alltid i syfte att skydda sig själva. Ibland gör man saker för att upprätthålla ett system som skyddar andra.
  • Anonym (Vicky)
    Anonym (Soc) skrev 2024-05-01 14:46:51 följande:
    Trams. Det märks att du är en antivaxxer som älskar att göra revolt mot systemet. Du är patetisk.
    Så att vilja upprätthålla systemet är att älska att göra revolt mot systemet och att göra saker för att skydda andra är att vara emot vaccin. Intressanta slutsatser, må jag säga!
Svar på tråden Får skolsköterskan läsa BVC-journal utan medgivande?