Barnkalas när man inte känner föräldrarna
Jag har tänkt ordna barnkalas för min son som fyller 6 år, tänkte bara bjuda 3-4 av hans närmaste kompisar. Mycket är att jag vill öka chansen att han kan behålla kontakten med sina vänner när de börjar skolan och såklart att han ska få en rolig födelsedag. Det har, mig veterligen, aldrig varit någon som bjudit in kalas innan på hans avdelning och jag upplever att föräldrarna inte har så bra kontakt med varandra.
Visst har jag ibland bytt några ord med ett par av föräldrarna men inget mer och det har inte kommit till att vi bytt kontaktuppgifter. Jag är inte världens mest utåtriktade men inte direkt blyg heller.
Nåväl, frågan är hur jag ska göra för att bjuda in barnen. Jag och hans kompisars föräldrar lämnar oftast på olika tider så jag möter dem sällan. Att lämna inbjudan på förskolan känns uteslutet eftersom vi inte bjuder alla. Det finns en kontaktlista med föräldrarnas namn men inget telefonnummer eller adress. Dock är det ju lätt att kolla upp på typ hitta.se var de bor, kan man göra så för att skicka ut inbjudningar eller verkar det konstigt?